آمار 32 ساله آیینه دستاوردهای علمی کشور، جشنواره ای برای معرفی تولید ملی پیروز

به گزارش وبلاگ بانیما، سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی در حالی برگزار می شود که این جشنواره در دوره هجدهم بیشترین تعداد طرح پذیرش شده را داشته است.

آمار 32 ساله آیینه دستاوردهای علمی کشور، جشنواره ای برای معرفی تولید ملی پیروز

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی وبلاگ بانیما، جشنواره بین المللی خوارزمی که با هدف شناسایی و معرفی طرح های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران و نوآوران از سال 66 تاکنون برگزار می شود، جشنواره ای است که ضرورت برگزاری، اهمیت چشم انداز دستاوردهای بلندمدت آن از همان نخستین دوره روشن بود و به سرعت مورد توجه بالاترین مقامات اجرایی کشور قرار گر فت به طوری که هر ساله حداقل یکی از مقامات کشور در این جشنواره شرکت می کنند. امسال هم جشنواره خوارزمی روز دوشنبه 13 اسفندماه در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود و قرار است رئیس جمهور یا معاون اول وی به همراه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در جشنواره حضور یافته و جوایز برگزیدگان را اهدا کند.

این جشنواره در سی و دو دوره که از برگزاری آن می گذرد، از میان 20 هزار طرح تحقیقاتی بیش از 2000 طرح را به عنوان طرح های برگزیده به جامعه علمی کشور معرفی کرده که 79 درصد آن طرح های داخلی و 21 درصد طرح هایی است که از سوی دانشمندان خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور ارائه می شود.

اگر ظرفیت های قابل بهره برداری حضور بیش از 200 دانشمند خارجی و مقیم خارج از کشور از 50 کشور جهان را نیز به مزیت های این جشنواره اضافه کنیم، دیگر جشنواره بین المللی خوارزمی صرفا یک همایش بین المللی علمی نیست، بلکه آیینه تمام نمایی از پویایی علمی، خودباوری دانش پژوهان و فناوران ایرانی است.

جزئیات طرح های برگزیده در جشنواره سی و دوم

در جشنواره سی و دوم یک طرح بنیادی، یک طرح کاربردی در حوزه مواد و متالوژی، یک طرح کاربردی در حوزه هنر، یک طرح کاربردی در حوزه برق و کامپیوتر، دو طرح کاربردی در حوزه مکانیک، یک طرح کاربردی در حوزه مکاترونیک، یک طرح توسعه ای در حوزه مکانیک و یک طرح فناوری های شیمیایی برگزیده شدند. همچنین به یک طرح برگزیده پیروز در تولید ملی نیز جایزه ای اهدا می شود.

بر اساس آمار، رشته برق و کامپیوتر بیشترین طرح دریافتی را داشته است، به طوری که 45 طرح داخلی و خارجی از این رشته دریافت شده است.

آمار 32 دوره گذشته

امسال جشنواره بین المللی خوارزمی با 382 طرح پذیرش شده برگزار می شود، کمترین تعداد طرح های پذیرش شده 129 طرح بوده و بیشترین تعداد طرح پذیرش شده در دوره هجدهم با 991 طرح بوده است.

همچنین در دوره دهم بیشترین تعداد طرح برگزیده را شاهد بودیم که 10 طرح در این جشنواره برگزیده شد و این دوره با 16 طرح برگزیده کمترین تعداد طرح های برگزیده در میان 32 دوره را دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمار 32 ساله آیینه دستاوردهای علمی کشور، جشنواره ای برای معرفی تولید ملی پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار 32 ساله آیینه دستاوردهای علمی کشور، جشنواره ای برای معرفی تولید ملی پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید