با خطرناک ترین جاده های ایران آشنا شوید

به گزارش وبلاگ بانیما، جاده های خطرناک ایران که به جاده های مرگ معروف اند

جاده های خطرناک ایران به علت نداشتن جاده های ایمن و مناسب هر سالانه تلفات زیادی را در تصادفات جاده ای می دهد. با استناد بر گزارش پژوهشکده بیمه مرکزی، در بین 190 کشور دنیا ایران در رتبه 189 تصادف های مرگبار قرار گرفته است. در واقع می توان گفت که ایران در میان کشورهای دنیا در تصادفات ناشی از جاده های خطرناک ایران و خودروهای نا امن رکورد دار می باشد. البته خالی از لطف نیست که بگوییم بی دقتی در رانندگی و عدم رعایت مقررات ایمنی هدایت و رانندگی و بعلاوه خودروهای نا امن در افزایش اندازه تلفات مرگ و میر در تصادفات دخیل هستند. دارد که به علت رعایت نکردن نامناسب بودن جهت افراد زیادی را به کام مرگ کشانده است. نظیر این جاده ها را در هند، کشمیر، پاکستان، آفریقا، اندونزی، سریلانکا و … می بینید؛ گرچه رانندگی برای بسیاری از رانندگان در این جاده های باریک و خطرناک هیجان انگیز است اما باید دید آیا به این هیجان می ارزد، در کشور ما ایران نیز چنین جاده هایی توانسته اتفاقات هولناکی را رقم بزند. البته باید بگوییم که فارق از مساله نا امنی برخی از جاده ها رعایت نکردن اصول ایمنی و هدایت و رانندگی به این موضوع دامن زده است. در این مطلب سعی کردیم برخی از جاده های خطرناک در ایران را به شما معرفی کنیم تا اگر روزی قصد عبور از آن ها را داشتید با دقت بیشتری از آن ها بگذرید.

با خطرناک ترین جاده های ایران آشنا شوید

جاده های خطرناک ایران کدامند و چرا به آن ها جاده مرگ می گویند؟

با توجه به آمارهای رسمی کشور، ایران از هر 10 هزار خودرو در سفرهای جاده ای 37 کشته می دهد. اما نکته جالب توجه اینجاست که در کل جهان از هر 10 هزار خودرو تنها 9 نفر در تصادف کشته می دهد!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، تصادف هشتمین دلیل تلفات جانی در ایران است و متاسفانه این آمار روز به روز در حال افزایش می باشد. با استناد بر گزارش سازمان پزشکی قانونی: در نیمه اول سال حدود هشت هزار و ششصد و نود نفر به دلیل جاده های نا امن در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند.

در ادامه با وبلاگ بانیما همراه باشید تا با جاده مرگ ایران و جاده های خطرناک ایران آشنا شوید.

با وجود تمام خطرات گفته شده، نمی توانیم از زیبایی های آنها چشم پوشی کنیم، جاده هایی که زیبایی هایشان در حال حاظر شده جاذبه گردشگری شده است. تمام آنچه که م یخواهیم به شما بگوییم این است که سعی کنید خاطره خوش و لذت بخشی از این جاده ها داشته باشید تا خاطره ای هولناک و غم انگیز!

جاده اهر هریس تبریز

یکی از جاده های خطرناک و مرگبارترین جاده های ایران جاده مرگ اهر تبریز است. این جاده راستا ارتباطی تبریز با 16 شهر شمالی است. جاده خطرناک اهر با نام جاده مرگ آذربایجان معروفیت دارد. جاده مرگ اهر از جاده های خطرناک و پر حادثه می باشد. این جاده با وجود خطرناک بودن منظره ها بسیاری در اطراف آنوجود دارد، بنابراین حین رانندگی به خصوص در روز دقت بیشتری به رانندگی تان بکنید تا زیبایی های اطراف حواستان را پرت نکند.

جاده گلستان شهر بجنورد

جاده گلستان شهر بجنورد یکی دیگر از جاده های خطرناک ایران است. این جاده به جاده مرگ معروفیت دارد و تماشای خودروهای واژگون و مچاله شده برای مردم گلستان شهر عادی می باشد. به گفته مردم محلی هر ماه شاهد چند مورد تصادف شدید هستند و این تصادفات بیشتر به دلیل مشکل هندسی جاده و میدان گلستان شهر و عدم وجود روشنایی کافی است.

چالوس خطرناک ترین جاده ایران

جاده چالوس به دلیل راستا باریک و پر پیچ و خم کوهستانی سالانه شاهد تلفات زیادی به دلیل تصادف است. در واقع می توان گفت که جاده چالوس یکی از خطرناک ترین جاده ها و ترسناک ترین جاده های ایران می باشد. ریزش سنگ و بهمن در راستا نیز از دیگر خطراتی است که رانندگان را تهدید می نماید. بدون شک یکی از جاده های خطرناک ایران چالوس است، جاده ای که بهار و پاییزش حرف های زیادی برای گفتن دارد و از آن جایی که شمال ایران دارای آب و هوای فوق العاده ای است تقریبا همه ما در سال برای یکبار به آن سفر می کنیم، جاده های باپیچ و خم ها ترسناک اما دوست داشتنی که گاهی دیدنی های اطراف می تواند حسابی حواس شما پرت کند. شدیدا توصیه می کنیم حین رانندگی در شب دقت بیشتری در این جاده بکنید. از سبقت و توقف بی جا در چنین جاده ای خودداری نمایید.

جاده سمنان مشهد

یکی از جاده های خطرناک ایران که رفت و آمد در آن زیاد است، جاده تهران سمنان مشهد می باشد. راستا این جاده بیابانی به خاطر یکنواختی و طولانی بودن موجب خواب آلودگی می شود و به همین خاطر آمار تصادفات و مرگ و میر در آن زیاد است.

جاده قم گرمسار

تعداد تصادفات و تلفات جانی در جاده مرگ قم گرمسار به حدی بالا بوده که موجب نگرانی مسئولان زیادی شده است. این جاده غیر استاندارد است و هیچ امکاناتی در راستا وجود ندارد. عدم وجود پاسگاه پلیس و بعلاوه غیر امن بودن جاده از مسائل عمده آن است و باعث شده در میان خطرناک ترین جاده های ایران قرار بگیرد.

جاده قم اصفهان

جاده قم نیز از جاده های خطرناک ایران و در میان جاده های مرگ ایران واقع شده است. این جاده که به راستا اصفهان و سپس شیراز می رسد به دلیل سرعت بالای رانندگان حادثه ساز می باشد. البته باید گفت که در مقایسه با گذشته از زمانی که این جاده به اتوبان تبدیل شد تعداد تصادفات در آن کاهش یافته است.

جاده خطرناک سیرجان بندرعباس

دلیل اینکه این جاده در میان لیست جاده مرگ قرار گرفته، راستا باریک آن است. رفت و آمد خودروها در این جاده زیاد می باشد و به خاطر باریک بودن منجر به تصادفات زیادی می شود. جالب است بدانید که دلیل نام گذاری سیرجان در گذشته این بوده است، در زمان حکومت ساسانیان به دلیل وجود قنات های بسیاری که در این منطقه بوده به آن سیرگان یا سیرکان گفته می شده معنای سیرکان در آن موقع سیراب از قنات تعبیر می شده است. عده ای نیز کلمه گان یا کان را که به معنی معدن است به دلیل وجود معادن گوناگون در این منطقه دانسته اند.

جاده اسد آباد همدان

از دیگر جاده های خطرناک ایران می توان جاده یا گردنه اسد آباد همدان را نام برد. این جاده مرگبار در میان شهرهای کرمانشاه و همدان واقع شده است. تعداد تصادفات ناشی از عدم ایمن بودن جاده در راستا اسد آباد همدان چشم گیر است و هر سال کشته و مجروحان زیادی می دهد.

از عوامل اصلی دخیل در این تصادفات می توان به مسائل زیرساختی جاده و غیر استاندارد بودن آن اشاره داشت.

جاده سلفچگان

جاده خطرناک سلفچگان پر از پیچ و خم و با دست اندازهای زیادی است. به همین خاطر اغلب رانندگانی که تجربه عبور از این جاده را ندارند با مشکل روبرو می شوند. به ویژه در هنگام شب و به دلیل تاریکی دید کافی وجود ندارد و این امر منجر به واژگونی و یا تصادف می شود.

نکته دیگر این است که حتما قبل سفر به وسیله این جاده از شرایط آب و هوا آگاه شوید. از دیگر عواملی که در جاده سلفچگان موجب تصادف می شود خواب آلودگی راننده است. پس در صورتی که احساس خستگی کردید به هیچ وجه وارد این راستا خطرناک نشوید.

از دیگر جاده های خطرناک ایران که در مسافرت های زمینی و جاده ای پر تردد نیز هستند می توان به جاده رشت، فیروز کوه و هراز نیز اشاره نمود. جاده هزار هم سالانه کشته های زیادی در اثر تصادفات می دهد. این جاده قدیمی و کوهستانی پر پیچ و خم در میان لیست نا امن ترین جاده های ایران قرار می گیرد.

موارد عنوان شده در مطلب بالا تنها چند جاده خطرناک ایران بود! جاده های متعدد دیگری در ایران وجود دارند که به خاطر نا امن بودن موجب تصادفات مرگبار می شوند. جاده مرگ اهر هریس تبریز، جاده مرگ قم گرمسار و جاده مرگ گلستان شهر بجنورد در میان مرگبارترین و خطرناک ترین جاده های ایران قرار می گیرد.

از عوامل اثر گذار بر تعداد بالای تصادفات در کشور ایران می توان به غیر استاندارد بودن و نا امن بودن جاده های ایران، عدم رعایت سرعت مجاز و نکات ایمنی رانندگی و بعلاوه کم امنیت بودن خودروها اشاره نمود. تمامی این عوامل دست به دست هم داده و باعث افزایش تلفات در سوانح رانندگی شده است.

منبع: الی گشت

به "با خطرناک ترین جاده های ایران آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خطرناک ترین جاده های ایران آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید