قرص کووید 19 فایزر مجوز سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرد

به گزارش وبلاگ بانیما، قرص کووید پکسلووید فایزر تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرد.

قرص کووید 19 فایزر مجوز سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرد

به گزارش ایسنا به نقل از ایندین نیوز، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهار داشت قرص ضد ویروس کووید 19 پکسلووید (Paxlovid) فایزر را برای بیماران مبتلا به اشکال خفیف تر این بیماری که همچنان در معرض خطر بالای بستری شدن در بیمارستان هستند، به شدت توصیه می نماید.

داروی ضدویروسی خوراکی فایزر (ترکیبی از قرص های نیرماترولویر و ریتوناویر) برای بیماران مبتلا به کووید 19 غیرشدید که در معرض بالاترین خطر ابتلا به بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان هستند، مانند بیماران واکسینه نشده، مسن یا مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی به شدت توصیه می گردد.

توصیه این سازمان بر اساس داده های تازه از 2 کارآزمایی تصادفی سازی و کنترل شده شامل 3078 بیمار است. داده ها نشان می دهد خطر بستری شدن در بیمارستان در پی این درمان تا 85 درصد کاهش می یابد و در گروه پرخطر (بیش از 10 درصد خطر بستری شدن در بیمارستان) به معنای 84 بستری کمتر در هر 1000 بیمار است.

این سازمان توصیه می نماید فایزر قیمت گذاری و معاملات خود را شفاف تر کند و دامنه جغرافیایی مجوز خود را با ثبت اختراع دارو ها افزایش دهد تا فراورینمایندگان ژنریک بیشتری فراوری دارو را آغاز نموده و آن را سریع تر و با قیمت های ارزان در دسترس قرار دهند.

سازمان بهداشت جهانی این دارو را به جای رمدسیویر، قرص مولنوپیراویر مرک و بعلاوه آنتی بادی های مونوکلونال توصیه نموده است.

بیماران باید مصرف قرص های پکسلووید خود را در عرض پنج روز پس از آغاز علائم آغاز نمایند.

بعلاوه سازمان بهداشت توصیه خود را در خصوص رمدسیویر، داروی ضد ویروسی دیگر بیماری کووید نی به روزرسانی نموده است.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی استفاده از رمدسیویر را در همه بیماران کووید بدون توجه به شدت بیماری پیشنهاد ننموده بود، زیرا مجموع شواهد در آن موقع تاثیر کمی بر مرگ ومیر نشان می داد یا هیچ تاثیری نداشت. پس از انتشار داده های تازه از یک کارآزمایی بالینی که در خصوص نتیجه پذیرش در بیمارستان است، سازمان بهداشت جهانی توصیه خود را به روز نموده و اکنون استفاده از رمدسیویر را در بیماران مبتلا به کووید 19 خفیف یا میانه که در معرض خطر بالای بستری هستند، پیشنهاد می نماید.

منبع: فرارو

به "قرص کووید 19 فایزر مجوز سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص کووید 19 فایزر مجوز سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید