میزان فوتی های ناشی از کرونا تا 2 هفته آینده بالای 300 نفر است

به گزارش وبلاگ بانیما، به گفته یک اپیدمیولوژیست با توجه به تعداد بالای بیماران بدحال ناشی از ابتلا به کرونا، تا 2 هفته آینده اندازه فوتی ها همچنان بالای 300 نفر است.

میزان فوتی های ناشی از کرونا تا 2 هفته آینده بالای 300 نفر است

احمد مهری اپیدمیولوژیست و کارشناس عمومی بهداشت عمومی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به لزوم سرعت دادن در واکسیناسیون علیه کرونا کشور اظهار کرد: 6 الی 8 هفته فرصت داریم که 80 درصد جامعه را با واکسن ایمن سازی کنیم در غیر این صورت در باتلاق پیک ششم قرار می گیریم.

او با بیان اینکه واکسیناسیون همه راه حل کنترل کرونا نیست و تا مدیریت پاندمی در سطح جهان همچنان خطر در کشورها وجود دارد، ادامه داد: براساس شواهد در حدود 2 الی 3 هفته بعد از کاهشی شدن مبتلایان و مراجعین سرپایی، بستری یا فوت مبتلایان به بیماری کرونا کاهشی خواهد شد. فرایند مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان ها کاهش محسوس داشته است اما میزان مراجعه به بخش های سرپایی و مبتلایان هنوز در سطح بالایی است و هنوز اوضاع بهبود پیدا نکرده است.

مهری بیان نمود: در پیک پنجم کرونا، حجم بیماران بد حال و بستری در آی سی یو بالا بوده به طوری که حدود 7 هزار نفر که اکثرا بدحال بوده در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بستری هستند و پیش بینی می شود که تا حداقل یک یا دو هفته آینده میزان فوتی های ناشی از بیماری دلتا کرونا بالای 300 نفر باشد.

او با تاکید به اینکه مراجعه زود هنگام و درمان درست از بدحال شدن بیماران پیش گیری می کند؛ باید سعی کرد تا میزان حجم ورودی به بیمارستان های کشور و چرخش ویروس در جامعه را کاهش داد؛ گفت: کاهش مراجعه به بیمارستان ها در مقایسه با دو هفته گذشته است نه رسیدن به اوضاع مطلوب؛ بنابراین مردم به هیچ نام احساس بهبودی اوضاع نداشته باشند زیرا حس ایمنی کاذبی درجامعه ایجاد خواهد شد و موج تازه را ایجاد می کند.

او گفت: در شرایط فعلی واکسیناسیون در کشور با شتاب خوبی در حال انجام است و امیدواریم در پیک های بعدی شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا و بستری افراد باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "میزان فوتی های ناشی از کرونا تا 2 هفته آینده بالای 300 نفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان فوتی های ناشی از کرونا تا 2 هفته آینده بالای 300 نفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید