چرا خوابیدن در تاریکی توصیه می شود؟

کارشناسان سلامت به خوابیدن در محیط تاریک تاکید دارند.

چرا خوابیدن در تاریکی توصیه می شود؟
  • مجله خواب

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز آو ایندیا، اگر از جمله افرادی هستید که روی کاناپه و مقابل تلویزیون به خواب می روید یا ترجیح می دهید هنگام شب چراغ اتاق را روشن نگه دارید ضرورت دارد این عادت خود را ترک کنید زیرا سلامت تان را به خطر می اندازد.

کارشناسان به افراد توصیه می کنند هنگام خواب چراغ ها را خاموش کنند زیرا بر کیفیت خواب اثر می گذارد. به هنگام تاریکی بدن سیگنالی دریافت می کند که به مفهوم زمان استراحت است. درحالیکه قرار دریافت در معرض نور، ذهن و جسم را هوشیار ساخته و حتی هنگام شب به بیدار ماندن کمک می کند، ساعت زیستی بدن را مختل می سازد.

خوابیدن در محیط روشن در هنگام شب ساعت خواب داخلی بدن را تغییر می دهد. همچنین نتایج مطالعه ای که اخیرا انجام گرفته نشان می دهد این کار خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

محققان آمریکایی بر این باورند که خوابیدن در فضای روشن شرایط را برای ابتلا به بیماری دیابت فراهم می سازد. در این مطالعه 20 فرد 18 تا 40 ساله مورد بررسی قرار دریافتد.

محققان از این افراد درخواست کردند در اولین شب در محیطی کاملا تاریک استراحت کنند. در شب دوم نیمی از این افراد در اتاقی روشن و نیمی دیگر در محیط تاریک استراحت کردند.

محققان نشانه های حیاتی این افراد، فعالیت امواج مغزی، حرکت چشم ها و پاهای آنان را هنگام خواب مورد بررسی قرار دادند. همچنین سطح هورمون ملاتونین این افراد اندازه گیری شده و تست گلوکز از آنان گرفته شد.

یافته های بدست آمده نشان داد: خوابیدن در محیط روشن مقاومت به انسولین را افزایش می دهد که در نهایت به دیابت منجر می شود. همچنین خواب بی کیفیت، فرد را در معرض بیماری قلبی، سکته مغزی و چاقی قرارمی دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا خوابیدن در تاریکی توصیه می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خوابیدن در تاریکی توصیه می شود؟"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید