امری چگونه آرسنال را متحول کرد؟

به گزارش وبلاگ بانیما، اونای امری تاثیر بسیاری بر آرسنال گذاشته و توانسته این تیم را متحول کند. آنها 9 پیروزی پیاپی در رقابت های مختلف کسب نموده و در لیگ برتر هم چهارم هستند. اونای امری تاثیر بسیاری بر آرسنال گذاشته و توانسته این تیم را متحول کند. آنها 9 پیروزی پیاپی در رقابت های مختلف کسب نموده و در لیگ برتر هم چهارم هستند. هواداران در جریان برد پنج بر یک مقابل فولام شعار می دادند: آرسنال مان را پس گرفتیم اما امری چه کارهایی نموده که تیم به این شرایط رسیده است؟

امری چگونه آرسنال را متحول کرد؟

تمرینات پرفشار

این شاید بزرگ ترین تغییر نسبت به دوران آرسن ونگر باشد. تمرینات امری پرفشار است و به شدت رقابتی. امری بر این باور است که تمرین باید شرایط مسابقه را شبیه سازی کند. او دستور داد که یک زمین بدنسازی جدید در نزدیکی زمین تمرین تیم بنا گردد. این زمین با چادر پوشانده شده و به بازیکنان اجازه می دهد که ضربان قلب یکنواخت و بالایی داشته باشند. او می داند که بازیکنان باید از نظر قلبی و عروقی آمادگی بالایی داشته باشند تا سبک بازی مبتنی بر پرس که او می خواهد را پیاده سازی نمایند. همچنین تمرینات به بعدازظهر برده شده، چون امری بر این باور است که تمرینات باید در زمانی برگزار گردد که بازی ها انجام می شوند. همچنین بازیکنان آرسنال در روز پیش از بازی در استادیوم امارات تمرین می نمایند.

وداع با آرامش

ونگر جو آرامی را بر تیم حکم فرما نموده بود و بر این باور بود که تیمش به این ترتیب می تواند در روز مسابقات خونسرد و آرام باشد. این مربی فرانسوی حاضر نبود برخورد تندی با بازیکنان داشته باشد اما اوضاع با امری کاملا متفاوت شده است. این مربی اسپانیایی برخلاف ونگر، درهای اتاقش همیشه به روی بازیکنان باز نیست و او تنها با خوان کارلوس کارسدو، دستیارش و پابلو ویانوئوا، مربی تیم اصلی رابطه نزدیکی دارد. البته یکی از دلایل اینکه امری نمی خواهد با بازیکنان زیاد صحبت کند این است که انگلیسی اش هم خوب نیست.

توجه به جزییات

امری بسیار بیشتر از ونگر خود را درگیر جزییات می نماید. به اعتقاد بازیکنان، تمرینات امری آنها را سرحال می نماید. این حس وجود داشت که تمرینات ونگر به رکود و خمودگی رسیده است اما حالا چنین چیزی را درباره تمرینات امری نمی توان گفت. جلسات تاکتیکی تیم زمان بر و پر از جزییات است و توجه او به این جزییات تحسین بازیکنان را برانگیخته است.

گلزنی مهاجمان

زمانی که امری به استادیوم امارات آمد، یکی از کارهایی که انجام داد این بود که راهی پیدا کند تا پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت گل بزنند. باشگاه فصل پیش بیش از 100 میلیون پوند برای خرید این دو پرداخته بود و از امری خواسته شده بود کاری کند که هر دو نفر در ترکیب قرار بگیرند. این دو حالا در این فصل 11 گل زده اند. امری همچنین با توجه به بودجه اندک آرسنال، توجهش به بازیکنانی است که در اختیار دارد. او جلسات مرتبی با مربیان آموزشگاه برگزار می نماید تا درباره استعدادهای جوان پرس و جو کند.

الگوی بازی

امری می خواهد همه بازیکنانش درگیر بازی مالکانه شوند. توپ به ایمن ترین شیوه ممکن از دروازه بان به مدافعان و هافبک ها و سپس مهاجمان می رسد. در تیم امری، بازیکنان از دادن پاس هدف دارند و کارشان گرداندن توپ نیست. این در حالی است که تیم ونگر اغلب بیش از حد به پاس دادن می پرداخت و ضربه نهایی را نمی توانست وارد کند. گل تیمی زیبای آرسنال برابر فولام که با ضربه نهایی آرون رمزی به ثمر رسید، نشانه خوبی از روش امری است.

ممنوعیت قند

امری نوشیدنی های شیرین را در تمرینات آرسنال منع نموده است. ونگر با نوشیدن نوشابه مخالفتی نداشت اما اوضاع زیر نظر امری فرق نموده است.

منبع: دیلی میل

  • نمایش درخشان آرسنال، دلیلی برای خوشبینی
منبع: ایران ورزشی

به "امری چگونه آرسنال را متحول کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امری چگونه آرسنال را متحول کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید