دستگاه ها و نهادها خواهان پژوهش از مراکز آموزشی باشند

به گزارش وبلاگ بانیما، احمد محقر بعدازظهر سه شنبه در هفتمین کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند ایران که در دانشگاه بجنورد برگزار گردید، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی پژوهش های مورد احتیاج خود را به مراکز آموزش عالی منتقل نمایند تا تقاضای آنان را مورد آنالیز و تحقیق قرار دهند.

دستگاه ها و نهادها خواهان پژوهش از مراکز آموزشی باشند

محقر تاکید نمود: ارتباط تنگاتنگ بین مراکز آموزش عالی، دستگاه های اجرایی و به ویژه صنایع لازم است چرا که این امر زمینه تحقیق و پژوهش را افزایش می دهد.

وی بر توجه دانشگاه به نیازهای محیط پیرامون تاکید نمود و اضافه نمود: این امر در پیشگیری و کاهش مسائل تاثیر بسزایی دارد البته در این زمینه دستگاه ها و نهادها باید در کنار مراکز آموزشی قرار داشته باشند.

رئیس دانشگاه بجنورد ادامه داد: به منظور برطرف مسائل پیرامون ضرورت دارد دستگاه ها مسائل و مسائل را به دانشگاه ها منتقل نمایند تا پژوهش و تحقیق در آن رابطه انجام گردد.

محقر توضیح داد: همچنین ارتباط بین دانشگاه با دستگاه ها مسائل و آسیب های جامعه را برطرف و با پژوهش می توان از بروز دیگر آسیب ها در آن رابطه پیشگیری کرد.

وجود 40 هزار دانشجو در سطح دانشگاه های خراسان شمالی

رئیس دانشگاه بجنورد در ادامه با اشاره به تحصیل 40 هزار دانشجو در سطح دانشگاه های خراسان شمالی، گفت: پیش از انقلاب در این خطه دانشگاهی وجود نداشت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس دانش سرا و تربیت معلم زمینه گسترش مراکز علمی و آموزشی کلید خورد و هم اینک در خراسان شمالی 40 دانشگاه و موسسه علمی وجود دارد.

محقر با بیان اینکه دانشگاه بجنورد از مهرماه سال 84 در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف راه اندازی شد، اظهار کرد: این دانشگاه با دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و کشاورزی و پذیرش 210 دانشجو در سه رشته تحصیلی، فعالیت خود را شروع کرد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر دانشگاه بجنورد با 49 رشته تحصیلی شامل 22 رشته کارشناسی ارشد و 27 رشته کارشناسی، چهار هزار و 500 دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه بجنورد افزود: دانشگاه بجنورد دارای 167 عضو هیئت علمی و 86 عضو غیر هیئت علمی است.

ارسال 174 مقاله علمی به دبیرخانه کنگره

دبیر علمی هفتمین کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند نیز در این همایش از ارسال 174 مقاله علمی به این کنگره اطلاع داد و گفت: از این تعداد 142 مقاله به صورت شفاهی ارائه می گردد.

محمود بخشی اظهار کرد: از بین مقاله های پذیرفته شده سه مقاله مربوط به اساتید خارجی از کشورهای کره و چین است.

وی محورهای این همایش را در حوزه های علوم کامپیوتر، فن و مهندسی، علوم ریاضی، آمار و احتمال، علوم انسانی، بینایی ماشین و پردازش تصویر، شبکه های اجتماعی، سازمان های هوشمند، پزشکی، یادگیری الکترونیکی، هوش مصنوعی، هوش محاسباتی، داده کاوی، بیو انفورماتیک و محاسبات نرم عنوان نمود.

به گزارش وبلاگ بانیما، هفتمین کنگره مشترک سیستم های فازی و هوشمند ایران و هجدهمین کنفرانس سیستم های فازی و شانزدهمین کنفرانس سیستم های فازی و هوشمند به مدت سه روز در دانشگاه بجنورد در حال برگزاری است.

این کنگره با حضور شماری از استادان دانشگاه های خارجی و داخلی از روز سه شنبه در تالار دانشکده هنر دانشگاه بجنورد شروع به کار نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستگاه ها و نهادها خواهان پژوهش از مراکز آموزشی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ها و نهادها خواهان پژوهش از مراکز آموزشی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید