شادلو در گفت و گو با خبرنگاران: نیازی به واردات سیب نداریم، افزایش 30 درصدی فراوری مرکبات

به گزارش وبلاگ بانیما، یک مقام مسئول گفت: با توجه به میزان فراوری سیب درختی نه تنها احتیاجی به واردات نداریم، بلکه مازاد بر احتیاج کشور باید صادر گردد.

شادلو در گفت و گو با خبرنگاران: نیازی به واردات سیب نداریم، افزایش 30 درصدی فراوری مرکبات

مجتبی شادلو عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه کمبود سیب درختی برای شب عید صحت ندارد، اظهار کرد: اگرچه فراوری سیب درختی نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 تا 40 درصد کاهش یافته است، اما با این حال ذخیره مانده در انبارها بیش از 40 درصد مازاد بر مصرف داخل است که باید صادر گردد.

وی اضافه نمود: هم اکنون متوسط فراوری سیب در 10 سال گذشته 2 برابر احتیاج داخل است. اُفت ناچیز سرمازدگی در فروردین ماه سال جاری، برای بازار داخل مسئله ای ایجاد نکرده است و صادرات محصول به سبب تکمیل زنجیره فراوری باید انجام گردد نباید به خاطر حداقل دلایل اُفت فراوری، بازارهای صادراتی را از دست داد.

شادلو از افزایش 30 درصدی فراوری مرکبات اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و کوشش باغداران، میزان فراوری مرکبات نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت صادرات مرکبات بیان نمود: فقدان صادرات مرکبات و نبود بازار مناسب منجر به افزایش ضایعات و ضرر و زیان باغداران خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته افزایش فراوری سیب منجر به کاهش قیمت شد، در حالیکه سال جاری افزایش هزینه تمام شده و جو روانی ناشی از سرمازدگی و تورم بر قیمت تاثیر گذار بوده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و نوسان قیمت در بازار شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به ذخایر مناسب سیب و مرکبات مانده در انبارها، کمبود و نوسان قیمت محصول در بازار وجود نخواهد داشت، به علت مازاد فراوری و ذخیره سیب، احتیاجی به واردات نداریم.

شادلو در خاتمه با اشاره به اینکه نرخ مصوب پرتقال تنظیم بازار شب عید از سوی سازمان تعاون روستایی اعلام شده است، توضیح داد: با توجه به برآوردهای اولیه و پیشنهاد کارشناسان، به زودی نرخ مصوب سیب درختی تنظیم بازار از سوی سازمان تعاون روستایی به عنوان متولی امر اعلام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شادلو در گفت و گو با خبرنگاران: نیازی به واردات سیب نداریم، افزایش 30 درصدی فراوری مرکبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادلو در گفت و گو با خبرنگاران: نیازی به واردات سیب نداریم، افزایش 30 درصدی فراوری مرکبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید