نحوه برخورد اکوسیستم با حوادث غیرمترقبه

به گزارش وبلاگ بانیما، نتایج آنالیز ها نشان می دهد که در طول خشکسالی، گیاهان، خاک و آب ارتباط برقرار می نمایند و برای برخورد با حوادث آینده آماده می شوند.

نحوه برخورد اکوسیستم با حوادث غیرمترقبه

به گزارش وبلاگ بانیما به نقل از ارث، محققان اظهار کردند: اکوسیستم ها نوعی شبکه ارتباطی از راه دور هستند که هشدار تغییر بارش را می دهند و سیگنال هایی از طریق خاک، جو و پوشش گیاهی ارسال می نمایند.

در این مطالعه راه های جدیدی برای پیگیری و پیش بینی نحوه خشکسالی و سایر تغییرات در شرایط آب وهوایی موثر بر یک اکوسیستم در نظر گرفته می گردد. نتایج این آنالیز ها برای پیش بینی نحوه برخورد اکوسیستم با حوادث غیرمترقبه در آینده مهم است.

در این مطالعه، محققان اطلاعات مرتبط با قبل، در طول و بعد از خشکسالی و بارندگی های زیاد را مورد آنالیز قرار دادند. آنان بر تغییرات جریان گرما، سطح رطوبت خاک و نوسانات غلظت کربن متمرکز شدند.

در این آنالیز، منطقه ای، خشکسالی و منطقه دیگر، بارندگی شدید را تجربه کرد. این افراط و تفریط منجر به تغییراتی شد و محققان دریافتند که چگونه اطلاعات در شبکه های داخل اکوسیستم ارسال می گردد.

محققان پس از تغییر قابل ملاحظه در بارش در سایت های مختلف، افزایش ارتباط بین مولفه های مختلف هر اکوسیستم را مشاهده کردند.

این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences ارائه گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نحوه برخورد اکوسیستم با حوادث غیرمترقبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه برخورد اکوسیستم با حوادث غیرمترقبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید