چکاب دندان عقل را جدی بگیرید ، سرطان فک درد ندارد

به گزارش وبلاگ بانیما، رئیس هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران، نسبت به جدی دریافت معاینه و چکاب دندان عقل هشدار داد و گفت: دندان عقل باید حتما در سنین 14 تا 17 سالگی، ویزیت گردد.

چکاب دندان عقل را جدی بگیرید ، سرطان فک درد ندارد

به گزارش مهر، بهزاد رهسپار در نشست خبری هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران که قرار است از 30 بهمن تا سوم اسفند 97 در هتل المپیک تهران برگزار گردد، به موضوع پیشگیری از بیماری های دهان و دندان اشاره نمود و اضافه کرد: دندان عقل باید حتما در سنین 14 تا 17 سالگی مورد ارزیابی متخصص فک و صورت و یا دندانپزشک قرار بگیرد تا به کیست تبدیل نگردد.

وی همچنین به دردهای مفصل فک اشاره نمود و گفت: مسائل عصبی باعث می گردد که شب ها در خواب فک ها را به هم فشار دهیم و همین مسئله منجر به شکسته شدن دندان ها می گردد.

این متخصص فک و صورت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افرد با دندان های شکسته به مطب جراحان فک و صورت مراجعه می نمایند، ادامه داد: درد فک و احساس فشار روی دندان ها در طول شب، باعث بروز چنین وضعیتی می گردد.

رهسپار با اشاره به اهمیت معاینه دندان عقل، گفت: معاینه دندان عقل در سنین نوجوانی، باعث خواهد شد که تعیین گردد در آینده دندان عقل فضای کافی برای بیرون آمدن دارد و یا اینکه به صورت نهفته تبدیل به کیست فک می گردد. از همین رو، ضروری است معاینه و عکس دندان عقل جدی گرفته گردد.

وی با عنوان این مطلب که کیست فک کاملا بدون درد است، اضافه کرد: همین مسئله باعث می گردد که فرد متوجه تشکیل کیست در فک خود نگردد.

رهسپار تاکید نمود: هر تورم و مشکل در فک را باید جدی گرفت.

رئیس کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران، با عنوان این مطلب که احتمال شیوع سرطان فک ناشی از کیست خیلی کم است، گفت: تومورها و سرطان فک بدون درد است.

وی اضافه کرد: کسیت فک به صورت خزنده و آرام پیش می رود و احتمال اینکه منجر به سرطان گردد، خیلی کم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "چکاب دندان عقل را جدی بگیرید ، سرطان فک درد ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکاب دندان عقل را جدی بگیرید ، سرطان فک درد ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید