ایران با برکت یکی از 6 کشور تولیدکننده پایدار واکسن در دنیا

به گزارش وبلاگ بانیما، خبرگزاری خبرنگاران-سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: مجموعه گروه دارویی برکت با فراوری سالانه 350 تا 400 میلیون واحد واکسن یکی از 6 کشور فراوری کننده پایدار واکسن در دنیا است.

ایران با برکت یکی از 6 کشور تولیدکننده پایدار واکسن در دنیا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بانیما،عارف نوروزی در بخش خبری اخبار 14 با اعلام شروع بهره برداری و راه اندازی از همه خطوط واکسن برکت گفت: امروز راه اندازی تمام خطوط واکسن برکت بعنوان بزرگترین کارخانه فراوری واکسن در غرب آسیا در جمهوری اسلامی ایران شروع شد.

وی با اشاره به دستاورد های مهم این اقدام ملی اضافه نمود: این اقدام مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زایی و رویکرد برون گرایی برای صادرات با فراوری 60 میلیون واکسنی که تا امروز تحقق پیدانموده دستاورد های مهمی است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درباره اندازه فراوری ماهانه واکسن برکت ادامه داد: ظرفیت فراوری این کارخانه در ماه 30 میلیون و در سال 350 تا 400 میلیون واحد است، علاوه بر اینکه ما پس از این جزو فراوریکنندگان صنعتی واکسن و به عنوان یکی از 6 کشور فراوریکننده پایدار واکسن در دنیا شناخته می شویم و زمینه کامل مقابله کشور با بیماری های ویروسی در آینده فراهم شده است.

نوروزی درباره صادرات واکسن برکت نیز گفت: به تازگی کمیته ملی مبارزه با کرونا مجوز صادرات واکسن را صادر نموده است و ما نیز با کشور های متقاضی ارتباطات گرفتیم، هیأت امنای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای بازاریابی در این کشور ها اجازه چند میلیونی را برای مسؤولان اجرایی در ستاد اجرایی صادر کرد و به کشور هایی که هدف صادراتی هستند صادر خواهیم کرد.

وی در پاسخ به دلیل تأخیر 6 ماهه در راه اندازی این خط گفت: وقتی ما اعلام کردیم آماده فراوری واکسن شدیم متأسفانه با توجه به شرایط تحریم دشمنان از نقل و انتقال مالی به صورت مکرر جلوگیری کردند حتی مانع از انتقال تجهیزات از فرودگاه های مبداء به سمت کشور شدند و نگذاشتند مواد اولیه را که ما تهیه نموده بودیم به موقع به کشور برسد و این تأخیر بر اساس زمان بندی ارائه شده رخ داد که ناشی از رفتار های دشمنان مالی کشور بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ایران با برکت یکی از 6 کشور تولیدکننده پایدار واکسن در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران با برکت یکی از 6 کشور تولیدکننده پایدار واکسن در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید