برای رانندگی آفرود کجا بریم؟

به گزارش وبلاگ بانیما، سفر به طبیعت و لذت و هیجان حاصل از آن جذابیت زیادی برای طبیعت گردان دارد و آفرود یکی از تفریحاتی است که هیجانی وصف نشدنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. دامنه آفرود بسیار وسیع است. از رانندگی در جاده های کوهستانی، شن و ماسه ای و برفی گرفته تا رانندگی حرفه ای در مسابقات آفرود، این ورزش هیجان انگیز این روز ها مورد استقبال جوانان بسیاری قرار گرفته است. امروز قصد داریم برترین و هیجان انگیزترین مکان ها برای آفرود در ایران را به شما معرفی کنیم:

برای رانندگی آفرود کجا بریم؟

1- کویر مصر

به گزارش راهنماتو، نام این کویر شنی برای بسیاری از دوستداران طبیعت آشناست. کویر مصر در نزدیکی روستایی به همین نام در 55 کیلومتری خور در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان واقع شده است. وجود تپه های ماسه ای بی نظیر در این کویر، برترین شرایط را برای آفرود در آنجا ایجاد نموده است. همین موضوع سبب شده تا گردشگران زیادی با هدف یک رانندگی هیجان انگیز در این جاده زیبای شنی، به کویر مصر سفر نمایند.

2- جنگل های مازیچال

مازیچال نام یک منطقه ییلاقی در نزدیکی کلاردشت مازندران است. این دهکده یکی از زیباترین و بکرترین منطقه ها شمال کشور است که در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا واقع شده است. طبیعت بی نظیر این دهکده اقیانوسی از ابر، جنگل های بلوط و منظره های وسیع جنگلی را پیشکش طبیعت گردان می نماید. مسیر خاکی و پر پیچ و خم جنگل های مازیچال، این منطقه را به یکی از برترین منطقه ها برای آفرود سواری تبدیل کرده است.

3- سافاری کیش

سافاری کیش اولین و بزرگترین مجموعه برگزارنماینده تور سافاری در ایران است که در سال 1392 فعالیت خود را در جزیره کیش شروع کرده است. در این مجموعه امکان گشت و گذار در طبیعت و صحرا و ماشین سواری در تپه های شنی بلند و شیب های تند را خواهید داشت. گردشگران می توانند با استفاده از ماشین های دو دیفرانسیل لندکروز و رانندگان حرفه ای لذت یک افرود هیجان انگیز را تجربه نمایند. در این مجموعه می توانید از تفریحات متنوع دیگری همانند شتر سواری، کارتینگ، پینت بال، زورب بال، بانجی شوتینگ نیز بهره مند شوید.

4- کویر ریگ زرین

کویر ریگ زرین معروف به کویر مغستان یکی از زیباترین و برترین کویر های ایران است که در روستای ساغند در نزدیکی اردکان واقع شده است. این کویر به وسیله ارتفاعاتی از میانه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. وجود ماسه های روان و ریز و تپه های بلند شن و ماسه در حاشیه این کویر منجر به خلق منظره بسیار زیبایی در این منطقه شده است. با هر بار وزش باد نقش ریگزار های کویر تغییر می نماید و چهره جدیدی به خود می گیرند. بعلاوه خودرو های آفرود موجود در این کویر با سرعت تمام در فضای تلماسه ها جولان می دهند و لحظاتی فراموش نشدنی را برای گردشگران فراهم می نمایند.

5- کویر مرنجاب

کویر زیبای مرنجاب یکی از پرطرفدارترین نقاط کویری ایران است که در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان واقع شده است. این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می گردد. وجود کویر ها و منطقه ها کوهستانی مختلف در این منطقه، آنجا را به یکی از برترین منطقه ها آفرود سواری ایران تبدیل کرده است.

6- کویر ورزنه

کویر ورزنه در نزدیکی شهر ورزنه در بخش شرقی استان اصفهان و در 117 کیلومتری اصفهان واقع شده است. یکی از ویژگی های متمایز این کویر وزش باد هایی است که تپه های ماسه ای طولی، هلالی و هرم های ماسه ای را به وجود آورده اند. این کویر، علاوه بر زیبایی وصف نشدنی و تپه های شنی طلایی تفریحات متنوعی از جمله کویرنوری با ماشین های آفرود، شترسواری، رصد آسمان، کمپینگ، موتورسواری چهارچرخ، باگی سواری و زیپ لاین را در اختیار طبیعت گردان قرار می دهد.

7- درفک

درفک نام قله ای در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا است که در رشته کوه البرز مرکزی، استان گیلان، منطقه عمارلو، بخش خورگام شهرستان رودبار واقع شده است. این منطقه ییلاقی در گذشته یک آتشفشان بوده که این روز ها دیگر خاموش شده است. منطقه ییلاقی درفک یکی از برترین مکان ها برای آفرود سواران است که از پستی و بلندی های منطقه ها رسی، جنگلی و کوهستانی عبور می نماید.

8- سوادکوه

منطقه سوادکوه یکی از زیباترین منطقه ها استان مازندران است که جاذبه های تاریخی و زیبایی های طبیعی زیادی را در دل خود جای داده است. این منطقه به علت قرارگیری در بین منطقه ها خشک و مرطوب و جنگل و کوهستان، طبیعت و آب و هوای بسیار خاصی دارد. بعلاوه گستره متنوعی از موقعیت های مختلف طبیعی همانند جنگل، کوهستان، دشت، استپ و .. این منطقه را به یکی از برترین مکان ها برای برگزاری تور های آفرود تبدیل کرده است.

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو

به "برای رانندگی آفرود کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رانندگی آفرود کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید