آنالیز آخرین وضعیت تپه تاریخی قپان شاهین دژ

به گزارش وبلاگ بانیما، آخرین وضعیت تپه تاریخی قپان شاهین دژ با حضور مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، فرماندار و تعدادی از مسئولان این شهرستان آنالیز شد.

آنالیز آخرین وضعیت تپه تاریخی قپان شاهین دژ

به گزارش وبلاگ بانیما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: شهرستان شاهین دژ بدلیل قرارگرفتن در کنار زرینه رود و طبیعت بکر و داشتن آثار تاریخی همچون تپه قپان می تواند یکی از مقاصد گردشگری برای مسافران ورودی به استان باشد.

جباری با اشاره به طرح سایت موزه تپه قپان گفت: این تپه تاریخی خاستگاه اصلی شکل گیری شاهین دژ بوده و می تواند بعنوان پروژه محرک برای این شهرستان باشد.

او توضیح داد: چنانچه بتوانیم این تپه تاریخی را به یک سایت موزه تخصصی تبدیل کنیم می توانیم از جهات مختلف شرایط را برای سرمایه گذاران بخش گردشگری در این شهرستان فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی به گستردگی وظایف اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اشاره نموده و اضافه کرد: این اداره کل به تنهایی قادر به حفاظت از آثار تاریخی در سطح استان نبوده و باید در این امر دیگر ادارات و دستگاه های دولتی نیز ما را همراهی نمایند.

در ادامه این جلسه رضا حیدری کارشناس ارشد باستان شناسی استان نیز با ارائه گزارشی امکان تبدیل این تپه تاریخی به یک سایت موزه تخصصی و نتایج مثبت آن را به حاضران ارائه نموده و تعدادی از اعضای جلسه نقطه نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند مقرر شد فرمانداری شهرستان علاوه بر تپه تاریخی قپان ، در مورد تبدیل حمام قپان این شهرستان به یک موزه نیز مکاتبات لازم را انجام دهد.

در این جلسه شهرداری شاهین دژ نیز برای هرگونه همکاری در مورد تبدیل این تپه به یک سایت موزه تخصصی اعلام آمادگی کرد.

منبع: میراث آریا

به "آنالیز آخرین وضعیت تپه تاریخی قپان شاهین دژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز آخرین وضعیت تپه تاریخی قپان شاهین دژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید