بولتون:رهبر کره شمالی به حرف های ترامپ و نشان دادن نامه های او به شدت خندیده است

به گزارش وبلاگ بانیما، ایسنا نوشت: جان بولتون در کتاب جنجالی خود عنوان نموده که عقیده دارد رهبر کره شمالی به تلقی دونالد ترامپ از روابطشان به شدت خندیده است.

بولتون:رهبر کره شمالی به حرف های ترامپ و نشان دادن نامه های او به شدت خندیده است

خبرگزاری فرانسه، جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق دولت فعلی آمریکا در مصاحبه ای با خبرنگار ای بی سی نیوز در پاسخ به این که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا واقعا فکر می نماید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی عاشق اوست؟ پاسخ داد که هیچ توضیحی در این باره ندارد.

بولتون گفت: من فکر می کنم کیم جونگ اون به این صحبت به شدت خندیده است. نامه هایی که رئیس جمهور به مطبوعات نشان داده توسط یک کارمند دفتر تبلیغات سیاسی وابسته به حزب کارگران کره شمالی نوشته شده اند.

وی ادامه داد: و رئیس جمهور آمریکا به آنها به چشم سند و مدرک دوستی عمیقشان نگاه نموده است.

بولتون همچنین در کتاب خود نوشته است: دونالد ترامپ مایل به پیوستن رئیس جمهور کره جنوبی به سومین ملاقات او با رهبر کره شمالی در ژوئن 2019 در پانمونجوم نبوده است اما به اصرار رهبر کره جنوبی با آن موافقت نموده است.

بولتون در کتابش تحت عنوان نام اتاقی که در آن رخ داد نوشته است: مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی 11 آوریل 2019 به واشنگتن آمد تا درباره تبعات نشست شکست خورده ترامپ و کیم جونگ اون در دو ماه قبل از آن تاریخ در شهر هانوی بحث کند.

طبق گفته بولتون مون پیشنهاد داده ترامپ و کیم در پانمونجوم یا یک کشتی نیروی دریایی آمریکا ملاقات نمایند زیرا خواستار یک اتفاق دراماتیک برای نیروبخشیدن به چیزی بود که به زعم وی می توانست نشست قرن باشد.

با این حال به نوشته بولتون ترامپ خوشبختانه منولوگ او را قطع کرد زیرا به نظر می رسید که کم کم به خواب می رود و گفت از بابت ایده های مون جائه این متشکر است اما تمایل او بر این است که نشست بعدی به یک توافق عملی برسد. ترامپ تاکید نمود: یک بار ملاقات بدون توافق مسئله ای نیست اما کسی نمی خواهد دو بار نشست شکست بخورد.

به ادعای بولتون مون بیشتر نگران شکل ملاقات بود تا محتوای آن اما آنچه برایش بسیار مهم بود و بر آن تاکید فراوان داشت این بود که در ملاقات کیم و ترامپ باشد. ترامپ اما تاکید داشت باید قبل از هر نشست دیگری توافقی در جهت لغو برنامه های هسته ای کره شمالی صورت گیرد.

دو ماه بعد ترامپ سرگرم آنالیز ایده ملاقات با اون در منطقه غیرنظامی شده میان دو کره بود. او در حالیکه سرگرم نشست گروه 20 در ژاپن بود در توییتی از رهبر کره شمالی برای این ملاقات دعوت کرد .

او نوشت: ترامپ نمی خواست مون چندان در آن حوالی باشد اما مون مصمم به حضور بود و می خواست در صورت امکان این ملاقات سه جانبه باشد. من فکر می کردم با این اصرار همه چیز خراب گردد چون تعیین بود که اون نمی خواست این آنجا باشد.

این سیاستمدار حرفه ای آمریکایی در گفت وگو با ای بی سی نیوز به بسیاری از موضوعات اصلی که در کتابش آمده است، شامل نزدیکی ترامپ به رهبران خوکامه شامل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پرداخت و گفت روابط به رغم سخنان رئیس جمهوری آمریکا تهدیدآمیزتر شده است.

جان بولتون گفت: این ایده که -همین چاپلوسی- سطحی از تعریف ها از این دیکتاتور بی رحم می تواند او را متقاعد کند که با دونالد ترامپ توافق کند، از نظر من هم شدیدا ساده لوحانه و هم خطرناک بود. تهدید کره شمالی امروز قطعا بزرگتر است. زیرا در حالیکه تمام این فرصت های عکاسی به وجود می آمد، قطعا هیچ تردیدی وجود ندارد که کار کره شمالی روی برنامه های موشک بالستیک و برنامه های هسته ای ادامه داشت. این یکی از سری ترین جوامع روی کره زمین است.

بولتون اضافه نمود: باور ندارم که کره شمالی حتی یک ذره هم طی این دو سال مذاکرات، برنامه هایش را کند نموده باشد. پس درست مانند هشت سال ریاست اوباما، ما دو یا سه سال دیگر را هم از دست دادیم و قابلیت های کره شمالی و دیگر دولت های سرکش همچنان رو به پیشرفت است.

این مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتابش نوشته است، کیم جونگ اون می تواند ترامپ را کنترل کند. بولتون درباره اختلاف نظرهایش با رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی قبل، حین و بعد از نشست سنگاپور با کیم نوشته است؛ نشستی که بولتون امید داشت پیش از برگزاری نابود گردد و آن را با دلجویی آلمان نازی مقایسه کرد و حتی از وینستون چرچیل هم نقل قولی آورد.

بولتون نوشت: تمام این حرکات دیپلماتیک کار کره جنوبی بود. بیشتر به به دستور کار اتحاد آن مرتبط بود تا اینکه استراتژی جدی از طرف کیم یا ما باشد.

با وجود مخالفت های مشاورانش، بولتون نوشت که ترامپ ناراضی بود که این نشست به هر قیمتی برگزار گردد. بولتون بعدا نوشت که کیم و ترامپ در نشست سنگاپور، همانطور که با تملق از یکدیگر حرف می زدند، خو گرفتند.

بولتون نوشت، زمانی که ترامپ به کیم گفت که تایید سنا روی هر نوع توافق هسته ای را خواهد گرفت، مایک پامپئو یادداشتی برای بولتون فرستاد با این مضمون مزخرف می گوید. بولتون می گوید که پامپئو به ترامپ اشاره داشت نه کیم جونگ اون.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "بولتون:رهبر کره شمالی به حرف های ترامپ و نشان دادن نامه های او به شدت خندیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون:رهبر کره شمالی به حرف های ترامپ و نشان دادن نامه های او به شدت خندیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید