تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان می گردد

به گزارش وبلاگ بانیما، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه گفت: تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان می گردد و در آینده ممکن است منجر به فرار مغز ها گردد.

تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان می گردد

محمد سرایی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ بانیما، در مورد سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی عضو هیئت علمی در کشور وجود دارد، با لحاظ کردن اختصاص سهمیه به فرزندان این اعضاء، حق دانشجویان عادی پایمال می گردد و این فرزندان به راحتی می توانند به جایگاه دانشگاه های صاحب نام کشور تکیه دهند.

سرایی افزود: این سهمیه فقط شامل پذیرش فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه های برتر کشور نمی گردد و این فرزندان حتی می توانند به راحتی رشته تحصیلی خود را مشخص و نسبت به تغییر آن اقدام نمایند و این مسئله، نمونه شاخص ناعدالتی است.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه ابراز کرد: زیر سوال رفتن عدالت آموزشی یکی از معایب این طرح است و با اجرای آن به وضوح می توان شاهد از بین رفتن عدالت آموزشی در بخش های دانشگاهی بود.

وی ادامه داد: تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان نیز می گردد و در آینده ممکن است منجر به فرار مغز ها گردد چرا که نارضایتی ایجاد شده از این بابت در ذهن نخبگان سبب نارضایتی اجتماعی می گردد و اثرات مخربی بر زندگی این افراد دارد.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه با بیان اینکه جنبش های دانشجویی با اختصاص سهمیه به فزندان هیئت علمی مخالفند، اذعان کرد: اختصاص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نمونه شاخص تبعیض است و باید جلوی آن گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید