ترجمه تخصصی مقاله چگونه انجام می گردد؟

به گزارش وبلاگ بانیما، ترجمه مقاله انگلیسی از نیازهای مهم جامعه علمی ایرانی است. دانشگاه های متعددی که در هر شهر کشور وجود دارد و تعداد زیاد اساتید و دانشجویان باعث می شوند که بازار ترجمه تخصصی هم حسابی داغ باشد.

ترجمه تخصصی مقاله چگونه انجام می گردد؟

به گزارش وبلاگ بانیما، بنابراعلام رایت می، ترجمه مقاله به انگلیسی برای ارسال به ژورنال های خارجی برای ارتقای رتبه استادی، دریافت نمره بهتر دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دریافت پذیرش دانشگاه های خارجی و... بسیار طرف دار دارد.

در چنین اوضاعی، احتیاج به وجود موسسات و افرادی که جهت ترجمه تخصصی مقاله را به خوبی می دانند، بیش از هر زمان دیگری می شود. اگر شما هم به شکل و شیوه ای، خواهان استفاده از خدمات ترجمه تخصصی هستید باید فرایند کار را بدانید.

ترجمه تخصصی و ابعاد مختلف آن

ترجمه تخصصی مقاله دارای دو بُعد است: ترجمه از فارسی به انگلیسی و بالعکس یعنی برگرداندن محتوای انگلیسی به زبان فارسی. در هر دو بُعد هم برای دریافت نتیجه ای درخور و مناسب احتیاج به مترجمانی است که به مهارت ها و دانش خوبی مجهز باشند.

ترجمه تخصصی آدابی دارد که باید رعایت شود: تسلط به زبان مبدأ و مقصد، تسلط به مفاهیم علمی متن، تجربه نگارش مقاله علمی. این سه مورد هر یک دارای پیچیدگی ها و مراحل مختلف هستند که در جهت کسب دانش و تجربه در مترجم به وجود می آیند.

احتیاج به ترجمه تخصصی

احتیاج به ترجمه تخصصی از احتیاجهای اساسی در فضای علمی کشور است. بسیاری از دانشجویان، اساتید و محققان خواهان نگارش مقالات خود به زبان انگلیسی و ارائه دستاوردهای تحقیقاتی شان به مجلات بین المللی مطرح هستند.

این مهم، احتیاجمند وجود خدمات ترجمه است. زمانی که محققی قصد نگارش مقاله ای به زبان انگلیسی دارد باید در میان آثار موجود فعلی در حیطه تخصصی اش جست وجوهایی صورت بدهد و با آنالیز کار محققان دیگر در سطح بین المللی دریابد که فرایند کار در زمینه موضوع موردنظرش در چه جهتی واقع شده است.

پس چه قصد نگارش مقاله ای فارسی و ترجمه آن به انگلیسی به میان باشد و چه بالعکس، احتیاج به وجود متخصصی که کار ترجمه را به خوبی پیش ببرد، بسیار حیاتی خواهد بود.

یاری دریافت از موسسات و کارشناسان ترجمه

همه دانشجویان و افرادی که می خواهند در دنیای مقاله نویسی شرکت داشته باشند، یا کسانی که به هر دلیل خواهان آنالیز مقالات انگلیسی در رشته خود هستند، به زبان انگلیسی واقف نیستند.

به همین دلیل و براساس همین احتیاج بوده که مترجمان پرتعدادی در حوزه ترجمه مقاله انگلیسی در حال فعالیت هستند. موسساتی هم برای سامان دادن به بازار ترجمه وارد عمل شده اند و اقدام به ارائه خدمات ترجمه به شکل های مختلف می نمایند. انتخاب بهترین ها از میان خدمات موجود در بازار کار ساده ای نیست.

پس برای اینکه مناسب ترین نتیجه را از کار خود دریافت کنید، احتیاج به سپردن ترجمه مقالات به گروه و تیمی دارید که کاملا حرفه ای در این عرصه گام برمی دارند.

موسسه ای در زمینه ترجمه خدماتی قابل قبول و مطلوب ارائه خواهد نمود که از نیروهای خبره یاری بگیرد؛ اما نیروی خبره دقیقا کیست؟ نیروی خبره و ماهر در ترجمه، شخصی است که ضمن داشتن دانش و سواد این کار، تجربه خوبی در زمینه نگارش مقالات تخصصی داشته و به محتوای تخصصی هر اثر هم واقف باشد.

در موسسه رایت می چنین سیستمی برقرار است؛ یعنی مترجمان کاملا به طور تخصصی مشغول به فعالیت هستند. مترجمان مقالات تخصصی از میان افرادی انتخاب می شوند که ضمن داشتن دانش زبان انگلیسی، در رشته های تحصیلی مختلف تحصیل نموده اند و از همین روی، می توانند مقالات رشته های مختلف را ترجمه نمایند.

نرخ ترجمه مقالات تخصصی

نرخ ترجمه متنوع است و طیفی وسیع را در برمی گیرد. بدیهی است که کار ترجمه در صورتی که همراه با صرف وقت، انرژی و به طور حرفه ای صورت بگیرد، دستمزدی ارزان نخواهد داشت؛ اما نه به این معنا که نرخ ترجمه مقالات تخصصی بسیار بالا و گزاف است.

در موسسه رایت می سعی شده تا با در نظردریافت عناصر و عوامل مختلفی که در فرایند ترجمه دخیل هستند، قیمت گذاری هایی منصفانه و در طیف های متنوعی انجام شود. استراتژی رایت می برای اینکه تمام مشتریان و مراجعان بتوانند از خدمات این موسسه بهره مند شوند، بسیار جالب و منعطف است.

شیوه کار به این صورت تعریف می شود: رایت می در هنگام جذب نیروهای مترجم، آزمون های مختلفی برگزار می نماید و تلاشش بر این است که خبره ترین و باسوادترین مترجمان را گلچین نماید. بعد از اینکه فرایند جذب صورت گرفت، مترجمان بنا به سابقه کاری و تجربه شان رده بندی هایی می شوند و دستمزدشان مشخص می شود.

همگی دارای حسن عملکرد و کیفیت کاری بالا هستند ولی عواملی مانند سابقه و تجربه کاری می تواند دستمزدها را متفاوت کند و از همین روی، قیمت گذاری مقرون به صرفه تا بالاتر را برای مشتریان مقدور نماید.

پس اگر کسی خواهان استفاده از خدماتی ارزان تر و مناسب تر باشد، به راحتی ضمن دریافت نتیجه باکیفیت می تواند به سراغ مترجمانی برود که در رده بندی رایت می دستمزدهای کمتری دارند.

در آخر

رایت می مجموعه ای است با سابقه درخشان، این را مشتریان متعددی می گویند که دوباره و چندباره همکاری با این تیم را ادامه داده و در هر بار، از نتایج سفارش هایشان بسیار راضی بوده اند.

یکی از مهم ترین مزایای رایت می در کنار قیمت گذاری منعطف و ارائه خدمات باکیفیت، سهولت شیوه عرضه خدمات به مشتریان مختلف است. این تیم کاری از راه وبسایت خود فعالیت می نماید و تمام فرایند دریافت و تحویل پروژه های سفارشی مشتریان را در بستر آنلاین پیش می برد.

از همین روی، سرعت و سهولت سپردن سفارش هایتان به رایت می بسیار زیاد خواهد بود. کافی است به سایت مجموعه وارد شوید و به وسیله چند گام ساده به خواسته خود در ثبت سفارش و دریافت نتایج عالی برسید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترجمه تخصصی مقاله چگونه انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه تخصصی مقاله چگونه انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید