تسلا مدل اس plaid سریع ترین خودروی برقی تجاری دنیا شد

به گزارش وبلاگ بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- مدل S Plaid تسلا اولین خودروی برقی با فراوری انبوه است که در کمتر از دو ثانیه سرعتش از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

تسلا مدل اس plaid سریع ترین خودروی برقی تجاری دنیا شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بانیما به نقل از دیلی میل، این خودرو که کریستین دادورث(Christine Dodworth)، راننده خودروهای مسابقه آن را رانده است در طول جهت تست به سرعت 125.1 مایل بر ساعت(201 کیلومتر بر ساعت) رسید و جهت مسابقه بین المللی مریلند(یک چهارم مایل) را در 8.944 ثانیه به اتمام رساند.

این مدل تسلا مستقیما از کارخانه بدون انجام هیچ تغییری به میدان مسابقه آمده بود و تنها جایگاه های آن برای کاهش وزن خارج شده بودند.

این رکورد تسلا را در رتبه دومین خودروی تمام برقی سریع دنیا پس از خودروی دو میلیون دلاری Rimac Nevera قرار می دهد که دارای چهار موتور الکتریکی است و این مسافت را در 8.6 ثانیه طی نموده بود.

ایلان ماسک، موسس تسلا پیشتر اعلام نموده بود که مدل S Plaid قادر به طی کردن یک چهارم مایل در 9.23 ثانیه است اما رکورد دادورث نشان داد که این خودرو در زمان کمتری قادر به طی کردن این جهت است.

ماسک به همراه طراح اصلی تسلا فرانتس فون هولژاوزن(Franz von Holzhausen) این خودرو تقریبا 130 هزار دلاری را اوایل ماه ژوئن معرفی و با افتخار اعلام کرد که شتاب صفر تا 100 آن زیر دو ثانیه است و فروش و ارسال آن از 11 ژوئن شروع شد.

به نقل از وبسایت رسمی این شرکت توان طی مسافت این خودرو با دو موتور الکتریکی 390 مایل(627 کیلومتر) بوده و حداکثر سرعت آن 200 مایل بر ساعت(322 کیلومتر بر ساعت) و قدرت آن 1020 اسب بخار است و به گفته ماسک تنها با 15 دقیقه شارژ قادر به پیمودن 187 مایل(300 کیلومتر) است.

او در ماه سپتامبر نیز از رکوردشکنی دیگری اطلاع داد که طی آن یک خودرو تسلا جهتی 13 مایلی(21 کیلومتری) را در عرض هفت دقیقه و 35 ثانیه پیمود و رکورد خودرو پورشه Taycan Turbo با زمان هفت دقیقه و 42 ثانیه را شکست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تسلا مدل اس plaid سریع ترین خودروی برقی تجاری دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا مدل اس plaid سریع ترین خودروی برقی تجاری دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید