تصاویر ، داشبورد بنز؛ یک تبلت بزرگ با امکانات بسیار!

به گزارش وبلاگ بانیما، تفریح رسانه ای به بخش مهمی از تجربه کاربری خودرو و بخشی جدایی ناپذیر از آن تبدیل شده است.

تصاویر ، داشبورد بنز؛ یک تبلت بزرگ با امکانات بسیار!

به گزارش وبلاگ بانیما و به نقل از موتور1، تا به امروز سازندگانی که پلتفرم های نرم افزاری و سخت افزاری را از ابتدا تا پایان کنترل می نمایند، برترین تجربه تفریح اطلاعاتی را ارائه نموده اند. تسلا نمونه خوبی از این نوع ادغام عمودی در دنیای خودرو است؛ درست مانند اپل در دنیای فناوری. دوران برون سپاری سیستم اطلاعات تفریح گذشته است. در اینجا زیست بوم ها مهم هستند.

مرسدس بنز می خواهد با سیستم عامل نو و جاه طلبانه خود با نام MB.OS، به این نوع یکپارچگی عمودی دست یابد. این پلتفرم تراشه به ابر بر چهار حوزه اصلی تمرکز دارد: اطلاعات تفریح، رانندگی اتوماتیک، بدن و راحتی، و رانندگی و شارژ.

کل مجموعه فناوری نو قرار است در ابتدای سال 2025 وارد خودروهای این شرکت گردد، اما می توان اولین دامنه MB.OS (تفریح اطلاعاتی) را در مرسدس E کلاس 2024 ملاحظه کرد.

MBUX در کلاس E 2024 از سخت افزار به روز بهره می برد. سوپراسکرین نو مانند هایپراسکرین است، اما تنها با دو نمایشگر (مرکز و سرنشین). این شامل پانل ابزار نیست که در یک سطل جداگانه واقع شده است. دوربین سلفی اختیاری در گنبد کوچکی نصب شده است که در مرکز بالای داشبورد واقع شده است. دریچه های هوا موتوری هستند، اما به صورت دستی نیز قابل تنظیم بوده و موقعیت آنها در پروفایل شما ذخیره می گردد.

یک رایانه واحد و قدرتمندتر سوپراسکرین (Superscreen) را اجرا می نماید. هدف از این کار این است که رابط را روان تر و پاسخگوتر کند؛ اگرچه هنوز اشکالاتی وجود دارد.

زاویه دید و روشنایی صفحه نمایش مسافر را می توان بر اساس نگاه راننده تغییر داد تا از تماشا آنچه که مسافر در حال تماشای آن است جلوگیری گردد. مرسدس این را کنترل نور دوگانه می نامد.

سیستم صوتی اختیاری Burmester 4D دارای 17 بلندگو است و از Dolby Atmos پشتیبانی می نماید. اتصال 5G اکنون استاندارد است و بسته سخت افزاری به روز شده را تکمیل می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، داشبورد بنز؛ یک تبلت بزرگ با امکانات بسیار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، داشبورد بنز؛ یک تبلت بزرگ با امکانات بسیار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید