تلسکوپ فضایی جیمز وب خاتمه کامل شد

به گزارش وبلاگ بانیما، ناسا در بیانیه جدید خود گفت که تلسکوپ فضایی جیمز وب انتها به طور کامل سر هم شده و آماده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب خاتمه کامل شد

به گزارش وبلاگ بانیما و به نقل از اسپیس، جدیدترین پروژه بزرگ ناسا بالاخره به انتها رسید و تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) کاملا آماده شد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب، یک تلسکوپ فضایی است که قرار است جانشین تلسکوپ فضایی هابل (HST) گردد. ناسا اعلام نموده که قطعات این تلسکوپ بزرگ انتها به طور کامل سر هم شده و جیمز وب در حال حاضر یک رصدخانه کامل است.

بیل اوکز (Bill Ochs)، مدیر پروژه جیمز وب در بیانیه ای گفت: سر هم کردن این تلسکوپ و تجهیزات علمی و سپر حرارتی آن، دستاورد قابل توجهی برای ما به شمار می رود. به انتها رسیدن این کار، نشان دهنده کوشش های هزاران نفر از کسانی است که بیش از 20 سال در ناسا، آژانس فضایی اروپا، آژانس فضایی کانادا، شرکت نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) و دیگر بخش های صنعتی و دانشگاهی همکار ما فعالیت داشته اند.

مهندسان ناسا، دو بخش جیمز وب را به هم متصل نموده اند تا این تلسکوپ 9.7 میلیارد دلاری برای پرتاب در مارس 2021 آماده باشد. آنها با استفاده از یک جرثقیل، به آرامی تجهیزات تلسکوپ را پایین آوردند و آن را به بدنه فضاپیما متصل کردند. سپر حرارتی پیچیده تلسکوپ که قرار است ابزار به کار رفته در آن را خنک نگه دارد، در حال حاضر به فضاپیما متصل است.

مهندسان، دو بخش تلسکوپ را به صورت مکانیکی به هم متصل کردند، اما ناسا تاکید دارد که کار آنها به سرانجام نرسیده و هنوز باید اتصالات الکتریکی را برقرار نمایند و آن ها را مورد آزمایش قرار دهند.

آماده سازی این تلسکوپ قرار بود مدت ها پیش انجام گردد، اما این پروژه با تاخیرهای بسیاری همراه شد و هزینه های بسیاری را به همراه داشت. هزینه های مربوط به پروژه جیمز وب از سال 2009، دو برابر شده و تاریخ پرتاب آن تاکنون حدود هفت سال به تعویق افتاده است.

مقامات ناسا باور دارند که تلسکوپ فضایی جیمز وب، از اهمیت بالایی برخوردار است و ارزش کار سخت و هزینه های صرف شده را دارد. این تلسکوپ قوی نسبت به تلسکوپ هابل، وضوح و حساسیت بسیار بالایی دارد و می تواند امکان پژوهش های گسترده را در زمینه های نجوم و کیهان شناسی فراهم کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تلسکوپ فضایی جیمز وب خاتمه کامل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ فضایی جیمز وب خاتمه کامل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید