خبرنگاران فعالیت آزمایشگاه ویژه کرونا در اصفهان شروع شد

به گزارش وبلاگ بانیما، اصفهان- خبرنگاران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شروع به کار آزمایشگاه ویژه ویروس کرونا برای تعیین کردن نتیجه نهایی ابتلا به این بیماری در اصفهان اطلاع داد.

خبرنگاران فعالیت آزمایشگاه ویژه کرونا در اصفهان شروع شد

بهروز کلیدری روز آدینه در گفت و گو با وبلاگ بانیما اضافه کرد: از روز گذشته نمونه های آزمایشی افراد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در استان به تهران ارسال نشد بلکه در خود اصفهان بر روی آنها کار آزمایشگاهی شده و نتیجه نهایی معین می گردد.

وی با اشاره به اینکه کیت های مخصوص آزمایش ویروس کرونا روز دوشنبه به اصفهان رسید، اظهارداشت: این کیت ها و دستگاه های مورد احتیاج آنها مجوز کنترل کیفی را گرفت و از امروز از آنها استفاده شد.

کلیدری، زمان آماده شدن پاسخ آزمایش های کرونا توسط این کیت ها را حدود 12 ساعت گفت و گفت: نمونه های آزمایشی از بیماران مشکوک به کرونا بر اساس دستورالعمل معینی گرفته می گردد و اینگونه نیست که هر فردی با مراجعه به بیمارستان بتواند این آزمایش را بدهد.

وی گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، نتیجه نهایی آزمایش های مربوط به بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز پنجشنبه گفت که با افزایش 15 واحدی تعداد آزمایشگاه های مورد تایید برای تشخیص کرونا در هفته آینده این تعداد به 22 واحد خواهد رسید.

کیانوش جهانپور اضافه کرد: تعداد آزمایشگاه های مورد تایید برای تشخیص کرونا از 2 آزمایشگاه به هفت و تا سرانجام هفته 15 و ظرف هفته آینده به 22 آزمایشگاه خواهد رسید.

او ادامه داد: این ظرفیت آزمایشگاهی در مقایسه با کشورهای همتراز، کم نظیر و حتی در پیک نمودار شیوع بیماری کووید19 جوابگوی احتیاج خواهد بود.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور روز پنجشنبه به 245 نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به 26 نفر رسید.

تا کنون نتیجه آزمایش هشت بیمار در استان اصفهان در ابتلا به کرونا مثبت اعلام شد که یک نفر از آنها فوت کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فعالیت آزمایشگاه ویژه کرونا در اصفهان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت آزمایشگاه ویژه کرونا در اصفهان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید