دیدنی های سالونیک یک شهر زیبا با بناهای تاریخی مجذوب کننده

به گزارش وبلاگ بانیما، سالونیک از مهم ترین شهرهای جهان است این شهر به عنوان دومین شهر در کشور یونان شناخته می گردد نزدیک بودن آن به مقدونیه موجب شده است تا اهمیت جغرافیایی آن نیز بیشتر گردد این شهر دارای جذابیت های بسیار زیادی است و از طبیعت زیبایی برای گردشگران خود برخوردار است. این شهر دارای فرهنگ و تاریخ بسیار ویژه ای است و از مهم ترین جاذبه های آن می توان به جاذبه های تاریخی و فرهنگی اشاره نمود در بعضی از قسمت های این شهر حال و هوای مدرنیته حاکم است و از این رو مقصد مهمی برای گردشگران است. دیدنی های سالونیک دارای تنوع زیادی می باشند این شهر در مقایسه با شهر آتن از جذابیت های زیادی برخوردار است و به نسبت این شهر خلوت تر و آرام تر است. این شهر باستانی دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است و دارای میراث فرهنگی بسیار ارزشمندی می باشد در این میان قومیت های مختلفی که در این شهر وجود دارند نیز موجب تنوع فرهنگی زیادی در این منطقه ها شده اند و از این رو دارای اهمیت زیادی می باشند.

دیدنی های سالونیک یک شهر زیبا با بناهای تاریخی مجذوب کننده

دیدنی های شهر باستانی سالونیک:

همانطور که اشاره شد این شهر دارای خرابه های باستانی و تاریخی متعددی است بناهای تاریخی در این شهر از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و دارای جذابیت زیادی هستند این شهر یکی از مکان های دیدنی یونان است و به علت جذابیت های مختلفی که دارد می تواند برای شما گردشگران جذابیت داشته باشد.

موزه باستان شناسی سالونیک:

یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در این شهر موزه باستان شناسی آن می باشد که در آن مجموعه ای بی نظیر از دست سازه های قدیمی می باشد که در گذشت زمان در سالونیک کشف شده است و دولت یونان در این موزه به نمایش گذاشته است. در این موزه باستانی آثار بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود نماید. در این مکان دیدنی آثاری مربوط به قرن 6 قبل از میلاد وجود دارد که بسیار مهم هستند و ارزش زیادی را دارا می باشند. اگر قصد سفر به شهر سالونیک را دارید پیشنهاد می کنیم به یکی از مهم ترین مکان های دیدنی آن که موزه باستان شناسی اش می باشد حتما سر بزنید.

برج سفید سالونیک:

این ساختمان تاریخی یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر می باشد که در مرکز شهر واقع شده است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این مکان یکی از استحکامات نظامی سالونیک در زمان های گذشته می باشد که رو به دریا است و در گذشته به عنوان دژ نظامی از آن استفاده شده است. بعلاوه بخش هایی از آن اکنون به موزه تبدیل شده و شما می توانید علاوه بر بازدید از برج سفید از این موزه نیز بازدید نمایید. این مکان دیدنی رو به دریا می باشد و بعد از بازدید از آن می توانید از تفرجگاه هایی که در اطراف آن وجود دارد استفاده نمایید و از سفر خود لذت ببرید. اگر قصد سفر و بازدید از دیدنی های سالونیک را دارید برج سفید گزینه مناسبی برای بازدید و سرگرمی می باشد.

ساختمان مدور رومی:

یکی دیگر از دیدنی های این شهر ساختمان مدور رومی است و برای مردم این شهر به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می گردد. این ساختمان در قرن 4 میلادی برای دفن امپراتور گالریوس ساخته شده و از آن موقع به عنوان یکی از برترین دیدنی های این شهر شناخته می گردد.این مکان دیدنی سال های زیادی ست که به عنوان یک ساختمان تاریخی مهم در لیست آثار یونسکو به ثبت رسیده است و در دنیا یکی از مهم ترین ها می باشد. اگر می خواهید از این مکان زیبا دیدن نمایید می توانید همه روزه به آن سفر کنید، بازدید از این ساختمان برای دیدن عموم آزاد و رایگان می باشد.

طاق گالریوس:

اگر به شهر سالونیک سفر نموده اید و می خواهید با یک پدیده تاریخی زیبا رو به رو شوید طاق گالریوس در خیابان اِگناسیا می تواند شما را شگفت زده نماید. این طاق زیبا یادمانی رومی می باشد که از سال 297 میلادی به جا مانده است و حرف های زیادی برای گفتن دارد. این طاق دیدنی به عنوان دروازه اصلی شهر در گذشته بوده و به عنوان ورودی از شهر از آن استفاده شده است. شما می توانید با سفر به این شهر در خیابان اِگناسیا یکی از برترین دیدنی های سالونیک را دیدن نمایید و از سفر خود لذت ببرید. بعلاوه پیشنهاد می کنیم ثبت عکس و خاطرات را در آن از قلم نیاندازید. طاق گالریوس یک مکان برتر برای مردم کشور یونان شناخته می گردد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شما با سفر به شهر زیبای سالونیک می توانید تجربه های ویژه ای را کسب کنید این شهر با وجود جاذبه های باستانی خود از اهمیت زیادی برخوردار است بسیاری از بناهای تاریخی در این شهر در میراث دنیای نیز به ثبت رسیده اند و از این رو دارای جذابیت های زیادی هستند. در این شهر می توانید با قدم زدن در خیاابن های آن از جذابیت های زیادی دیدن کنید این کشور توریستی دارای موزه های فرهنگی مختلفی است رستوران های لاکچری، مغازه ها، فروشگاه ها، کافه ها و … از جذابیت های زیادی برخوردار هستند و می توانید از آن ها بازدید کنید.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های سالونیک یک شهر زیبا با بناهای تاریخی مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های سالونیک یک شهر زیبا با بناهای تاریخی مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید