رامین طباطبایی: تا حدامکان مانع خداحافظی نیکخواه بهرامی می شوم

به گزارش وبلاگ بانیما، اگر چه صمد نیکخواه بهرامی پس از یک وقفه تقریبا دو ساله، با تغییر مدیریت فدراسیون بسکتبال مجددا در ترکیب تیم ملی نهاده شد اما این روزها مهمترین مسئله مطرح در مورد وی، خداحافظی اش از تیم ملی است.

رامین طباطبایی: تا حدامکان مانع خداحافظی نیکخواه بهرامی می شوم

البته کاپیتان تیم ملی بسکتبال در دیدار روز پنجشنبه در ترکیب تیم ملی بسکتبال حضور خواهد داشت. این دیدار از پنجره چهارم رقابت های انتخابی جام جهانی در تهران و مقابل تیم ملی فیلیپین برگزار می گردد. بعد از این دیدار تیم ملی راهی ژاپن می گردد تا دومین دیدار این پنجره را دوشنبه هفته آینده برابر تیم ملی این کشور برگزار کند. صمد نیکخواه بهرامی به دلیل سفر به آمریکا و مذاکره با یک تیم باشگاهی، دراین سفر کنار دیگر ملی پوشان نخواهد بود.

بر اساس صحبت هایی که پیش از این صمد نیکخواه بهرامی در رابطه با خداحافظی اش مطرح نموده بود، اینکه وی بعد از پنجره چهارم انتخابی جام جهانی چه تصمیمی برای فعالیت ملی خواهد داشت و دوباره کنار ملی پوشان خواهد بود یا نه، اصلا معین نیست.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون نیز به این موضوع اشاره و تاکید نمود که صمد نیکخواه بهرامی هنوز به طور رسمی در مورد خداحافظی اش و اینکه چه تصمیمی در این زمینه دارد، صحبتی با فدراسیون نداشته اما تا حد امکان مانع از این کار خواهیم شد.

تا حد امکان مانع خداحافظی صمد می شوموی در مصاحبه با وبلاگ بانیما گفت: تمام صحبت هایی که در رابطه با خداحافظی صمد نیکخواه بهرامی مطرح بوده را از طریق رسانه ها شنیده ایم. هرگز به صورت مستقیم در این زمینه، صحبتی با خود نیکخواه بهرامی نداشته ام و اصلا وی موضوعی در این زمینه مطرح ننموده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر تاثیرگذاری صمد نیکخواه بهرامی در ترکیب تیم ملی یادآور شد: صمد در بازی های آسیایی هم نشان داد که از چه پتانسیل بالایی برخوردار است. او کاپیتان تیم ملی است و شخصا دوست دارم که همچنان با قدرت در کنار فدراسیون وتیم ملی باشد. البته که وقتی پایِ مسائل شخصی بازیکنان در میان باشد، فدراسیون نمی تواند مانع تصمیمات بازیکنان در مورد شرایط همکاری شان بگردد.

طباطبایی در این رابطه ادامه داد: صمد نیکخواه بهرامی از نظر فنی، بازیکنی ایده آل و کامل است و در مجموع فرد قابل احترامی است. بنابراین صد در صد مورد حمایت فدراسیون است و تا حد امکان هم مانع خداحافظی وی از تیم ملی می شویم اما همانطور که گفتم گاهی مسائل شخصی بازیکنان به گونه ای است که باید در اولویت قرار بگیرد. در کل اینکه باید با صمد در مورد برنامه هایش صحبت کنیم. فعلا که خودش موضوعی را اعلام ننموده و فدراسیون هم همچنان از حضورش در تیم ملی استقبال می نماید.

اطلاع رسانی فیبا آسیا در مورد مسابقات سه نفره دیر انجام شدوی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد مسابقات بسکتبال سه نفره قهرمانی جوانان آسیا و تشکیل دیرهنگام تیم های ایران برای حضور در آن که گفته می گردد به خاطر عدم اطلاع و آگاهی به موقع مسئول کمیته بسکتبال سه نفره بوده است، شرح داد.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: اطلاع رسانی فیبا آسیا برای برگزاری این رقابت ها خیلی دیر انجام شد. نامه مربوط به این مسابقات خیلی دیر به دست مان رسید. دو سه هفته پیش بود که از برگزاری این رقابت ها آگاه شدیم با این حال به محض آگاهی، برای تشکیل و اعزام تیم اقدام لازم را انجام دادیم.

طباطبایی با بیان اینکه تقویم فیبا آسیا در بسکتبال سه نفره نظم زیادی ندارد، اعلام کرد: در واقع برخی مسائل که برای حضور در رقابت های سه به سه جوانان با آن روبرو شدیم، به خاطر همین دیر آگاه شدن بود. اگرچه با این شرایط هم نمایندگان ایران دیدارهای بدی نداشتند. البته تیم پسران حذف شد اما تیم دختران ایران تا مرحله دوم بالا آمد. به هر حال این اولین بار بود که در رده سنی زیر 18 سال بسکتبال سه به سه اعزام داشتیم.

برای اولین بار بسکتبال ایران دو مدال از بازی های آسیایی گرفترئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه به عملکرد نمایندگان ایران در هر دو بخش سه نفره و پنج نفره در بازی های آسیایی اشاره نمود و گفت: 6-5 ماه از شروع فعالیت جدی و سرمایه گذاری در بسکتبال سه نفره می گذرد اما مدال برنزی که توسط تیم مردان در جاکارتا به دست آمد، نشان داد که در این بخش پتانسیل هایی داشته و می توانیم با برنامه ریزی به نتایج بهتری هم برسیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که بسکتبال از بازی های آسیایی صاحب دو مدال می گردد، البته در هر دو بخش می توانستیم مدال طلا بگیریم اما با توجه به فرصت کمی که از فعالیت در بسکتبال سه به سه می گذرد، مدال برنز این بخش ارزشمند است. در بسکتبال پنج نفره هم صندلی دومی را حفظ کردیم.

امیدواری به کسب سهمیه جهانیطباطبایی ابراز امیدواری کرد که تیم ملی بسکتبال در ادامه رقابت های خود در مسابقات انتخابی جام جهانی عملکرد موفقی داشته و بتواند سهمیه جهانی را کسب کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین با یادآوری اینکه 12 تیم برای حضور در لیگ 97 اعلام آمادگی نموده اند، گفت: از دو ماه قبل برنامه ریزی برای این فصل از مسابقات را شروع کردیم. حضور این تعداد تیم هم نشان دهنده این است که قطعا لیگ باکیفیتی خواهیم داشت.

حقوق دریافتی شاهین طبع ناچیز است، دخالتی در فعالیت باشگاهی او نداریممهران شاهین طبع اعلام نموده که هنوز با هیچ تیم باشگاهی قرارداد نبسته است. این احتمال وجود دارد که به خاطر تیم ملی و ادامه دیدارهای این تیم در انتخابی جام جهانی، برای سرمربی تیم محدودیت هایی در فعالیت های باشگاهی اعمال گردد؟، طباطبایی در پاسخ به این پرسش پایانی وبلاگ بانیما گفت: برای مربیان به هیچ وجه معین تکلیف نمی کنیم. حقوقی که مربیان تیم ملی از فدراسیون می گیرند خیلی زیاد نیست و در واقع ناچیز است. طوریکه می توان گفت آنها به صورت افتخاری همکاری می نمایند اما ما از توان، علم و مهارت آنها استفاده می کنیم، بنابراین در مورد فعالیت باشگاهی هیچ دخالتی در کار آنها نخواهیم داشت. بعد از دیدار با ژاپن و فیلیپین، تیم ملی بسکتبال باید در دو پنجره دیگر از سری رقابت های انتخابی جام جهانی شرکت کند. برنامه ریزی های لازم انجام گردیده تا هنگام برگزاری آنها، مسابقات لیگ تعطیل باشد، بنابراین اینکه با فعالیت همزمان در تیم ملی و تیم باشگاهی فعالیت های شاهین طبع تحت الشعاع قرار بگیرد، بعید است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رامین طباطبایی: تا حدامکان مانع خداحافظی نیکخواه بهرامی می شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامین طباطبایی: تا حدامکان مانع خداحافظی نیکخواه بهرامی می شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید