سازمان ملل: بنگلادش نظرسنجی از روهینجایی ها برای بازگشت را شروع نموده است

به گزارش وبلاگ بانیما، آژانس آوارگان سازمان ملل و مقام های بنگلادشی امروز (سه شنبه) رایزنی با بیش از 3000 آواره روهینجایی را برای اطلاع از تمایلشان به بازگشت به میانمار شروع نموده اند.

سازمان ملل: بنگلادش نظرسنجی از روهینجایی ها برای بازگشت را شروع نموده است

به گزارش وبلاگ بانیما، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی آژانس آوارگان سازمان ملل و مقام های بنگلادشی یک کوشش جدید برای بازگرداندن آوارگان روهینجایی به میانمار محسوب می گردد.

بیش از 730 هزار مسلمان روهینجایی در اوت 2017 و در نتیجه عملیات ارتش میانمار از این کشور گریخته و به بنگلادش رفته اند. آنها را در اردوگاه هایی واقع در کاکس بازار پناه داده اند و کوشش هایی که تاکنون برای بازگرداندن داوطلبانه این افراد در نظر گرفته و صورت گرفته، بی نتیجه مانده است.

مقام های بنگلادشی می گویند، میانمار از فهرست 22 هزار نفری که از سوی داکا ارائه شده تنها 3450 تن را واجد شرایط بازگشت اعلام نموده است.

لوئیس دونوان، سخنگوی آژانس آوارگان سازمان ملل در منطقه کاکس بازار گفت: اهداف نظرسنجی ها از امروز شروع شده است. در کنار دولت بنگلادش به دنبال این هستیم تا با آوارگان روهینجایی گفت وگو کنیم و به آنالیز گزینه بازگشت آنها به میانمار بپردازیم. آژانس آوارگان دومین مصاحبه محرمانه با آنهایی که تمایل خود برای بازگشت را اعلام نموده اند، انجام می دهد و به آنالیز اهداف می پردازد و اطمینان می دهد که این بازگشت، به صورت داوطلبانه است. از آنها پرسیده می گردد که فرم بازگشت داوطلبانه را نیز امضا نمایند.

یکی از سخنگوهای دولت بنگلادش نیز گفت: محمد عبدالکلام، نماینده یاری به آوارگان در بنگلادش نیز در این مصاحبه ها حضور دارد.

عبدالکلام در این باره گفت: آژانس آوارگان سازمان ملل با روهینجایی هایی که نامشان در این فهرست است، مصاحبه خود را شروع نموده است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل درباره جدیدترین برنامه بازگشت آوارگان روهینجایی به میانمار در نشست غیرعلنی روز چهارشنبه جلسه ای داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سازمان ملل: بنگلادش نظرسنجی از روهینجایی ها برای بازگشت را شروع نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: بنگلادش نظرسنجی از روهینجایی ها برای بازگشت را شروع نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید