سامسونگ احتمالا سال جاری 3 پردازنده اگزینوس رونمایی می نماید

به گزارش وبلاگ بانیما، به گزارش یکی از موثق ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe، به نظر می رسد سامسونگ میخواهد سال جاری از سه پردازنده اگزینوس رونمایی کند که حداقل دو مدل آن به گرافیک های ساخت شرکت AMD مجهز می شوند.

سامسونگ احتمالا سال جاری 3 پردازنده اگزینوس رونمایی می نماید

پردازنده های اگزینوس طی چند سال اخیر نتوانستند آن طور که باید توجه کاربران را به خود جلب نمایند. اوج گله ها و شکایت ها از جایی آغاز شد که سری S20 با قیمت پایه 1000 دلاری خود، با اگزینوس 990 راهی بازارهای بین المللی شدند و عملکرد ناامیدنماینده ای از خود به نمایش گذاشتند.

اما سامسونگ با اگزینوس 2100 در سری گلکسی S21 توانست تا حدودی نظر مثبت کاربران را جلب کند. چرا که این پردازنده از لحاظ معماری ساخت، نوع و تعداد هسته با اسنپدراگون 888 برابر است. با این حال هنوز سامسونگ نتوانسته آن طور که باید دید منفی کاربران را کامل از بین ببرد.

حال به نظر می رسد شرکت کره ای در کوشش است تا امسال از سه پردازنده دیگر از سری اگزینوس رونمایی کند که شامل یک پردازنده میان رده از سری 800، یک مدل بالارده اگزینوس 1200 و یک مدل حرفه ای اگزینوس 2200 می شوند. در رابطه با اگزینوس 800 اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما به نظر می رسد دو مدل دیگر از پردازنده های گرافیکی ساخت شرکت AMD بهره می برند تا بدین ترتیب شاهد افزایش چشمگیر قدرت گرافیکی پردازنده های سامسونگ به نسبت مدل های کنونی باشیم.

با توجه به پستی که Ice Universe به تازگی در حساب رسمی خود در توییتر منتشر نموده، سامسونگ قرار است دمویی را تنها از پردازنده گرافیکی این پردازنده ها در ماه ژوئن (خرداد - تیر) منتشر کند، در حالی که خود پردازنده مجهز به آن گرافیک در تاریخی دیگر معرفی می گردد. اما گفته می گردد امسال هیچ محصولی با پردازنده ای مجهز به گرافیک AMD راهی بازار نخواهد شد. هرچند این موضوع فعلا در حد یک شایعه است چون جدول زمانی رسمی برای آن ها معین نشده.

این طور که به نظر می رسد، سامسونگ می خواهد از پردازنده هایی که در مشارکت با AMD فراوری می شوند، در گوشی های هوشمند خود استفاده کند. این چیزی است که تا به امروز می دانستیم و به احتمال زیاد همین طور هم خواهد بود. به نظر می رسد گوشی ها تنها میزبان این پردازنده ها نیستند. گویا شرکت کره ای میخواهد از لپ تاپ های ویندوزی خود هم رونمایی کند که به این پردازنده ها مجهز می شوند.

به گزارش ZDNet، سامسونگ در سه ماه سوم امسال میلادی از اولین لپ تاپ ویندوزی مجهز به پردازنده اگزینوس 2200 رونمایی خواهد نمود. یعنی کمی بعد از زمانی که معمولا از سری گلکسی نوت رونمایی می کرد. سامسونگ تا به امروز در لپ تاپ های مبتنی بر پردازنده های ARM خود از پردازشگرهای کوالکام استفاده می کرد اما به نظر می رسد قرار است این بار در بخش سخت افزار، تماما مستقل عمل کند.

پردازنده میان رده از سری اگزینوس 800 هم به احتمال بسیار زیاد جانشین اگزینوس 850 کنونی خواهد بود. وب سایت Galaxy Club هم به تازگی خبری منتشر نموده مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار روی پردازنده ای با شماره مدل S5E5515 است. پردازنده ای که در آن گزارش از آن به عنوان نسل جدید سری اگزینوس 800 یاد شده بود. با این حال همان طور که اشاره شد، اطلاع زیادی در رابطه با این محصول در اختیار نداریم.

انتظار می رود طی ماه های آینده، خبرهای بیشتری پیرامون پردازنده های جدید سامسونگ منتشر گردد تا کمی بیشتر با مشخصات آن ها آشنا شویم.

  • تراشه های اگزینوس با پردازنده گرافیکی AMD زودتر از انتظار عرضه می شوند

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ احتمالا سال جاری 3 پردازنده اگزینوس رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ احتمالا سال جاری 3 پردازنده اگزینوس رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید