اولین خبرها از گوشی تاشو Samsung Galaxy Z Flip 4

به گزارش وبلاگ بانیما، خبرنگاران، انتظار می رود گوشی های Samsung Galaxy Z Flip 4 که قرار است جایگزین مدل Samsung Galaxy Z Flip 3 گردد، ویژگی های تکامل یافته ای نسبت به قبل داشته باشند.

اولین خبرها از گوشی تاشو Samsung Galaxy Z Flip 4

به گزارش وبلاگ بانیما، گوشی های گلکسی زد فلیپ 3 یکی از برترین گوشی های تاشو موجود در بازار هستند. در درجه اول این گوشی ها بسیار جمع و جور هستند و به میزان ای کوچکند که به راحتی در جیب قرار می گیرند. جدا از این، این گوشی به روز رسانی های مورد نیاز نسبت به نسخه قبلی خود را ارائه نموده است. از جمله می توان به قابلیت مقاومت در برابر آب این دستگاه اشاره نمود. به هر حال چنان که می دانیم گوشی های تاشو هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و فضای زیادی برای پیشرفت دارند.

انتظار می رود که شرکت کره ای سامسونگ نسل چهارم گوشی های تاشو خود را در اواخر سال 2022 عرضه کند. به ویژه با توجه به فروش خوب مدل Flip 3، احتمال می رود که نسل تازه گوشی های تاشو سامسونگ با تحول تازهی نسبت به گذشته ارائه گردد و تفاوت این نسل تازه با نسل قبلی محدود به تغییرات ساده نباشد. کاربران منتظرند تا تحولی اساسی در طراحی دستگاه و چند ارتقاء مهم سخت افزاری را شاهد باشند.

برطرف مشکل چین خوردگی

کسانی که برای اولین بار گوشی تاشو Z Flip 3 را می بینند یا از آن استفاده می نمایند، معمولاً در میان تمام مزیت ها و هیجانات دچار یک نگرانی مشترک می شوند. متاسفانه یک چین خوردگی افقی در مرکز نمایشگر کاملا مشهود است. کاربران منتظرند ببیند آیا در مدل های تازه این چین خوردگی آزاردهنده از میان می رود یا خیر البته به نظر می رسد که کاربران درباره مزاحم بودن این چین خوردگی اغراق می نمایند. این چین خوردگی زیاد مهم نیست و پس از مدتی استفاده از دستگاه، چشم خود به خود به آن عادت می نماید. در هر صورت می توان گفت بریدگی قطره ای موجود در نمایشگر ها بیشتر از این چین خوردگی به چشم می آید.

از طرفی باید توجه داشت که حذف کردن این چین خوردگی نه تنها غیرممکن نیست، بلکه کاملا امکان پذیر است. گوشی های تاشویی مانند Moto RAZR 5G قبلاً ثابت نموده اند که می گردد این چین خوردگی را از بین برد. حتی گوشی های تاشوی بزرگ تری مانند OPPO Find N نیز بدون هیچ گونه چین و چروک قابل توجهی در هنگام باز شدن، وارد بازار شده اند؛ بنابراین به نظر می رسد وقت آن است که شرکت سامسونگ دست به کار گردد و طراحی لولا های نمایشگر گوشی های تاشو نسل بعدی را تغییر دهد.

در مقایسه با چین خوردگی عمودی روی گوشی Z Fold 3، چین خوردگی روی گوشی Z Flip 3 آزاردهنده تر است؛ چرا که این چین خوردگی در طول نمایشگر واقع شده است و، چون نمایشگر این گوشی کوچکتر است بیشتر به چشم می آید. از آن جا که این چین خوردگی در طول صفحه نمایش واقع شده است، در هنگام کار با گوشی، انگشت شست بار ها از روی آن رد می گردد و حس کردن یک چین خوردگی زیر انگشت اصلا مجذوب کننده نیست. به این دلایل به نظر می رسد که شرکت سامسونگ در طراحی تازه گوشی Z Flip 4 باید بیش از هر چیز روی حل این مشکل تمرکز کند.

صفحه نمایش بیرونی بزرگتر

این احتمال وجود دارد که شرکت سامسونگ با تقلید از گوشی های Moto RAZR 5G دست به ساخت صفحه نمایش بیرونی بزرگتر از گذشته بزند. پیش از این دیده شد که این غول کره ای صفحه نمایش مدل Z Flip 3 را نسبت به مدل قبلی خود افزایش داده است. با این افزایش، این نمایشگر تازه برای انجام سریع بعضی از کار ها مانند اعلان ها، تنظیم آلارم و ... بسیار کارآمد شده است. این نمایشگر احتمالا به یک نمایشگر بزرگتر با نسبت 3 به 4 تبدیل خواهد شد.

یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های طراحی گوشی تاشو RAZR 5G، صفحه نمایش بیرونی آن است. این صفحه نمایش برای کاربر این امکان را فراهم می نماید که تمام فعالیت های معمول را با استفاده از آن انجام دهد و نیازی نیست که حتما گوشی را باز کند. این برخلاف نمایشگر کوچک گوشی تاشو Flip 3 سامسونگ است که فقط اطلاعات بسیار خاص را نمایش می دهد. در حقیقت صفحه نمایش بیرونی Moto RAZR 5G یک نمایشگر معمولی مانند سایر گوشی های هوشمند است که به همراه یک نمایشگر اصلی داخلی ارائه شده است.

البته صفحه نمایش بیرونی بزرگ یک نقطه ضعف عمده دارد. نقطه ضعف داشتن یک صفحه نمایش بیرونی بزرگتر این است که آسیب احتمالی ناشی از سقوط را افزایش می دهد. این موضوع استفاده از یک قاب محافظ برای گوشی را بسیار مهم تر جلوه می دهد. البته با توجه به میزان بهره وری ای که داشتن نمایشگر بیرونی بزرگ به دستگاه می افزاید، پذیرفتن چنین ریسکی عقلانی است.

در سرانجام باید اضافه نمود که هر چند باز و بسته کردن گوشی های تاشو برای بسیاری از کاربران مجذوب کننده است، ولی گاهی اوقات تنها با یک ضربه سریع روی صفحه نمایش کوچکتر بیرونی می توان خیلی زود عملیات مورد نظر را انجام داد. بعلاوه کار با نمایشگر های کوچک گوشی Z Flip 3 تجربه انجام سریع عملیات ها را برای کابران به ارمغان می آورد.

دوربین های بهتر

با توجه به اینکه سنسور های دوربین تازهتر و قوی تر، بزرگتر هستند پس فضای بیشتری را در بدنه گوشی تاشو اشغال می نمایند. حال این سوال پیش می آید که آیا ضروری است این دوربین های بزرگتر در دوربین های جمع و جور تاشو مورد استفاده قرار بگیرد. گوشی های معمولی دارای برآمدگی هایی در پنل پشتی هستند تا بتوانند دوربین های بهتر و بزرگتری ارائه نمایند. با این که بعضی کاربران ترجیح می دهند که پنل پشتی گوشی آن ها کاملا تخت و یک دست باشد، سازندگان گوشی های شاخص ناچارند با وسیعتر کردن محدوده این برآمدگی ها، فضا را برای استقرار دوربین های بیشتر و بزرگتر آماده نمایند. پس احتمالا شرکت سامسونگ هم اقدام به قرار دادن ماژول بزرگ و برآمده برای جا دادن دوربین های قدرتمند مدل آینده Z Flip 4 خواهد نمود.

البته باید توجه داشت که دوربین های Z Flip 3 به هیچ وجه دروبین های ضعیفی نیستند. شرکت سامسونگ الگوریتم تشخیص صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در زمان انتشار گوشی های تازه در سال 2021 به طور کامل بازنگری کرد. این بازنگری نتیجه داد و این دوربین ها اکنون عکس های بسیار بهتری ارائه می دهند.

این امر به ویژه هنگامی که حرکت در میان باشد صادق است، زیرا نرم افزار دوربین سامسونگ اکنون بیشتر شبیه نرم افزار گوگل عمل می نماید. هم قبل و هم بعد از اینکه دکمه شاتر را فشار دهیم، دوربین به طور اتوماتیک دائماً عکس می گیرد. سپس الگوریتم پردازش back-end همه این عکس ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و عکس هایی را که کمترین تاری را دارند انتخاب می نماید. در سرانجام آن ها را با هم ترکیب نموده تا یک عکس بسیار شگفت انگیز ایجاد کند.

اکنون که بالاخره پردازش بهتری روی نرم افزار دوربین سامسونگ انجام گرفته است، زمان آن رسیده که شاهد یک ارتقای سخت افزاری چشم گیر در دوربین Z Flip 4 باشیم. حداقل انتظار کاربران این است که این گوشی تازه به لنز تله فوتو مجهز گردد. داشتن چنین سنسوری برای یک گوشی ساخت 2022 الزامی به نظر می رسد.

قدرت بیشتر

به طور معمول وقتی صحبت از قدرت بیشتر می گردد، قدرت پردازش بالاتر در فکر کاربران تداعی می گردد. اما در اینجا صحبت بر سر قدرت پردازشگر یا میزان RAM نیست. در خصوص گوشی Z Flip 3 باید گفت که به پردازنده و رم قدرمندی مجهز است و بعید است که شرکت سامسونگ بخواهد مشخصات فنی گوشی Z Flip 4 را تغییر دهد.

در این قسمت قصد داریم باتری دستگاه تازه را مورد توجه قرار دهیم. به نظرم می رسد این دستگاه به باتری بزرگتر و قابلیت شارژ سریعتری نیاز دارد. دقیقاً مانند ارتقاء سخت افزار دوربین، این مورد احتمالاً چالش برانگیز خواهد بود. چرا که باتری بزرگتر هم به مانند دوربین بزرگتر فضای بیشتری اشغال می نماید و طراحان شرکت سامسونگ باید لولا و اجزای تاشو دستگاه را کاملا عوض نمایند.

به هر حال، عمر باتری گوشی تاشو Z Flip 3 مطمئناً جاودانی نیست و بعضی کاربران، ممکن است حتی در یک روز دو بار آن را شارژ نمایند. پس به نظر می رسد که درباره گوشی Z Flip 4، شرکت سامسونگ باید در فکر راه حلی برای بهبود عملکرد ضعیف عمر باتری، بدون افزایش میزان باتری باشد.

اولین راه حل می تواند اضافه نمودن یک صفحه نمایش بیرونی بزرگ تر باشد. همان طور که در بخش های پیش هم صحبت کردیم، افزایش میزان نمایشگر بیرونی فواید زیادی دارد. در صورت وجود یک نمایشگر بیرونی که تمام عملیات گوشی را بتواند انجام دهد، مسلما کاربران گوشی را در طول روز کمتر باز می نمایند تا از آن نمایشگر بزرگ تر و تاشوی داخلی آن استفاده نمایند. واضح است که نمایشگر کوچکتر بیرونی به میزان نمایشگر بزرگتر داخلی انرژی مصرف نمی نماید، بنابراین فشار روی باتری در طول روز کاهش می یابد.

راه حل دوم در خصوص سرعت شارژ است. به نظر می رسد که شرکت سامسونگ ناچار است که سرعت شارژ گوشی Z Flip 4 را افزایش دهد. همان طور که می دانیم گوشی تاشو Flip 3 از شارژ سیمی 15 وات و شارژ بی سیم 10 وات پشتیبانی می نماید. این سرعت ها با مقیاس های 5-6 سال پیش سرعت های بالا محسوب می شدند. اما با امکانات امروزی خیلی کند و ناامیدنماینده به نظر می رسند. در هر صورت حالا که نمی توان امیدی به بزرگتر شدن باتری برای دوام شارژ طولانی تر داشت، پس بهتر است سرعت شارژ را افزایش دهیم تا کاربر زمان زیادی را برای شارژ باتری از دست ندهد. در صورتی که سرعت شارژ به حدی بالا برود که تنها در عرض چند دقیقه بتوانیم باتری Z Flip 4 را 30 تا 50 درصد شارژ کنیم، ظرفیت کم باتری تا میزان زیادی جبران می گردد.

سبک های سفارشی

چنان که به یاد دارید، تنها چند ماه پس از عرضه گوشی تاشو Z Flip 3، شرکت سامسونگ نسخه Flip 3 Bespoke Edition را معرفی کرد. این نسخه از گوشی تاشو Z Flip 3 در حقیقت نسخه ویژه ای است. کاربران می توانند بنا به دلخواه خود آن را سفارشی نمایند و مستقیماً از خود شرکت سامسونگ سفارش دهند. در این نسخه امکان انتخاب از میان 49 ترکیب رنگ مختلف فراهم شده است تا کاربران بتوانند گوشی Z Flip 3 خود را دقیقاً به همان شکلی که دوست دارند، دریافت نمایند.

از طرفی باید گفت که نسخه سفارشی شده هنوز از نظر وسعت امکانات بسیار محدود است. در واقع از آنجا که با با ترکیب و تطبیق رنگ های مختلف می گردد تقریبا بی نهایت رنگ گوناگون ساخت، 49 رنگ چندان هم تنوع بالایی محسوب نمی گردد. بعلاوه امکانات سفارشی سازی تنها محدود به انتخاب رنگ می گردد و جنس پنل پشتی همیشه یکسان است.

کاربران امیدوارند سفارشی سازی در مدل های تازه تاشو سامسونگ بتواند به حدی برسد که کاربر بتواند نه تنها رنگ دلخواه خود را انتخاب کند، بلکه بتواند تصویر مورد پسندش برای پنل پشتی را نیز سفارش بدهد. بعلاوه امکانی فراهم گردد که خریدار قادر باشد در صورت دلخواه پنل پشتی چوبی یا چرمی را برای دستگاهش انتخاب کند. به این گزینه ها، انتخاب رنگ ریل های فلزی اطراف گوشی و موارد دیگر را نیز اضافه کنید.

از طرفی باید صادقانه بگوییم که خرید نسخه سفارشی شده Bespoke چندان ارزان نیست، زیرا در مقابل پرداخت مبلغ 1000 دلار، گوشیِ چندان متفاوتی به دست ما نمی رسد.

گوشی تاشو Flip 3 به بازار عرضه شد و هواداران زیادی پیدا کرد. در حقیقت این گوشی برای کاربرانی که در پی گوشی های تازه و متفاوت هستند، به بازار آمد. تبلیغات این گوشی فانتزی بودند و قاب ها ظاهری مجذوب کننده و منحصربه فرد داشتند. طراحی گوشی با موفقیت حس نوستالژی را با حس تنوع طلبی ترکیب نموده و محصول هیجان انگیزی ارائه نموده است. چند سال بود که این چنین نوآوری و تنوعی دیده نشده بود. امیدواریم که شرکت سامسونگ این نوآوری را در گوشی های آینده Z Flip 4 هم ادامه دهد و حتی امکانات سفارشی سازی بیشتری را برای کاربران فراهم کند.

منبع: androidcentral

منبع: فرارو

به "اولین خبرها از گوشی تاشو Samsung Galaxy Z Flip 4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین خبرها از گوشی تاشو Samsung Galaxy Z Flip 4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید