طالبان مرکز ولایت فراه افغانستان را هدف حمله قرار داد

به گزارش وبلاگ بانیما، منابع خبری گزارش دادند، در حمله شبانه ای که شبه نظامیان طالبان به مرکز ولایت فراه در غرب افغانستان انجام دادند، دست کم دو تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

طالبان مرکز ولایت فراه افغانستان را هدف حمله قرار داد

به گزارش وبلاگ بانیما، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حمله بامداد امروز (آدینه) در مرکز ولایت فراه صورت گرفت و طبق اعلام محمد شعیب ثابت، والی این ولایت، یک حمله هوایی علیه مهاجمان انجام شد.

این گروه پیشتر طی این هفته حملاتی مرگبار را علیه مراکز ولایت های قندوز و بغلان ترتیب داده بود.

امروز شمس نورزای، یکی از ساکنان ولایت فراه، گفت ،طالبان در حمله جدیدش یک مرکز جذب نیروی ارتش را نزدیک مقر اصلی پلیس محاصره و آن را به آتش کشید؛ به گفته او، تمام مغازه ها بسته شدند و مردم مجبور به فرار و ترک محل شدند. این سومین بار طی چهار سال گذشته است که طالبان به مرکز این ولایت حمله می نماید.

خشونت های هفته اخیر در افغانستان که شامل دو مورد بمب گذاری خودرو در کابل، پایتخت این کشور بود، در حالی صورت می گیرد که زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان گفته است، او و شورشیان، به صورت نظری به توافق دست یافته اند و خروج نیروهای آمریکا [از افغانستان] در عوض تمهیدات مقابله با تروریسم طالبان، آغازگر اجرای آن خواهد بود.

اکنون خلیلزاد، از کابل به قطر -که طالبان یک دفتر سیاسی در آن دارند- بازگشته تا مذاکرات را ادامه دهد؛ اگرچه او اوایل هفته عنوان نموده بود درخصوص نهایی شدن توافق مذکور، تنها تایید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باقی است.

مخالفت از سوی دولت افغانستان و بسیاری از سفرای سابق آمریکا، و نیز مرگ یک نظامی آمریکایی در بمب گذاری روز پنجشنبه در کابل، زلمای خلیلزاد را درخصوص انعقاد توافق تحت فشار گذاشته است.

بعضی از جزئیات مذاکرات 9 دوره ای طالبان و آمریکا که هفته پیش سرانجام یافت، حاکی از خروج اولیه 5 هزار نیروی آمریکایی از پنج مقر طی 135 روز است. در حال حاضر، حدود 13 تا 14 هزار نیروی آمریکایی در این کشور استقرار دارند.

درخواست طالبان، خروج فوری تمام نیروهای ناتو و آمریکا از افغانستان است؛ طرف آمریکایی نیز خواهان آن است که طالبان، تضمین کند افغانستان تبدیل به پایگاه گروه های افراطی مانند القاعده و داعش جهت انجام عملیات و حملات جهانی نخواهد شد.

طالبان، حملات گسترده انجام گرفته توسط خود را جهت دریافت موضعی قویتر در مذاکرات با آمریکا، الزامی شمرده است؛ اقدامی که با کشته شدن غیر نظامیان، وحشت بسیاری از مردم را موجب شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طالبان مرکز ولایت فراه افغانستان را هدف حمله قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان مرکز ولایت فراه افغانستان را هدف حمله قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید