علت اصلی تماس مردم با تلفن مشاوره در روزهای کرونایی ، مردم به آینده خوشبین نیستند

به گزارش وبلاگ بانیما، مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 50 درصد تماس ها با خط مشاوره بهزیستی به نوعی مرتبط با کروناست از وجود ترس از مرگ در تماس گیرندگان و خوشبین نبودن آنها به آینده خبر داد.

علت اصلی تماس مردم با تلفن مشاوره در روزهای کرونایی ، مردم به آینده خوشبین نیستند

به گزارش وبلاگ بانیما به نقل از ایرنا، بهزاد وحیدنیا مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور امروز (سه شنبه 19 فروردین) گفت: 50 درصد تماس ها با 1480 خط مشاوره بهزیستی مربوط به کروناست و مردم موارد مختلفی مانند ترس از مرگ را با مشاوران متخصص این خط درمیان می گذارند.

وی افزود: شرایط خاص کرونا موجب شده است روزانه 4 هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی کشور گرفته شود که 63 درصد تماس گیرندگان زن و 72 درصد متاهل و 28 درصد آنان مجرد هستند.

وی ادامه داد: همچنین 42.8 درصد آنان شاغل و 52 درصد بیکار هستند.

وحیدنیا افزود: بیشترین تماس ها با صدای مشاور بهزیستی به شماره 1480 از استان های تهران و فارس و کمترین تماس ها از استان های یزد و خراسان جنوبی است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: اغلب تماس گیرندگان نگران هستند که خود یا خانواده شان به کرونا مبتلا شوند. علاو بر این، ترس از مرگ نیز از مواردی است که مطرح می شود.

وحیدنیا افزود: کنش های مربوط به سوگ، ناامیدی و افسردگی و اختلافات زناشویی از دیگر مواردی است که با سامانه 1480 درمیان گذاشته می شود و اغلب تماس گیرندگان به آینده خوشبین نیستند.

وی گفت: 25 درصد تماس گیرندگان ها با صدای مشاور بهزیستی به شماره 1480، سابقه بیماری زمینه ای داشتند و 83 درصد تماس گیرندگان یا خود یا خانواده شان جزو گروه های پرخطر از جمله گروه های دارای بیماری های زمینه ای و سالمندان بوده اند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور یادآور شد: علاوه بر خدمات مشاوره ای تلفنی، در برخی استان ها ، گروه ها در مراکز سلامت روان محلی اقدام به توزیع بسته های آموزشی سلامت روان می کنند.

  • افزایش تماس های مرتبط با خانواده

وی گفت: علاوه بر تاثیر اطلاع رسانی عمومی خطوط و تعریف خدمت مشاوره های کرونا که تقاضای خدمت بیشتری را ایجاد می کند، در وجهی توجه به مسائل خانواده را نشان می دهد و تلاش در خدمت گیری جهت کاهش مسائل و بهبود کیفیت زندگی را می تواند شامل شود.

وحیدنیا افزود: همچنین در نظر داشته باشیم شرایط ایمن دریافت خدمت در حال حاضر غیرحضوری است و این به این معناست که احتمالا بسیاری از خدماتی که به صورت حضوری ارائه می شده اکنون از درگاه خدمات مشاوره تلفنی دریافت می شود.

وی ادامه داد: حضور بیشتر همه اعضای خانواده فرصتی برای طرح مسائلی که تا کنون کمتر مورد توجه بوده و اساسا افزایش تعاملات داخل خانواده به شرط تقویت مهارتهای ارتباطی می تواند فضای مفاهمه بیشتری را ایجاد کند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور ادامه داد: وجود تنش های ناشی از شیوع کرونا، دلواپسی بابت سلامت خانواده و انتظارات متقابل در رعایت موارد پیشگیرانه، کاهش ارتباطات اجتماعی، رکود و توقف برخی از مشاغل و بروز مسائل اقتصادی و نگرانی از آینده، نحوه مدیریت برنامه های فردی و شیوه تعامل با اعضای پر خطر مانند سالمندان، می تواند از مصادیق تماس ها باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "علت اصلی تماس مردم با تلفن مشاوره در روزهای کرونایی ، مردم به آینده خوشبین نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت اصلی تماس مردم با تلفن مشاوره در روزهای کرونایی ، مردم به آینده خوشبین نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید