قیمت خودرو های ایران خودرو و سایپا امروز شنبه هشتم مرداد 1401
به گزارش وبلاگ بانیما، قیمت پراید 111 امروز شنبه هشتم مرداد با دو میلیون تومان کاهش به 204 میلیون تومان رسید. پراید 131 امروز دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به 187 میلیون تومان رسید. پراید 151 هم با دو میلیون تومان کاهش قیمت امروز 181 میلیون تومان بود. تیبا دو امروز با دو میلیون تومان افزایش قیمت به 209 میلیون تومان رسید و کوئیک دنده ای با هفت میلیون تومان کاهش قیمت امروز 207 میلیون تومان بود.
به گزارش وبلاگ بانیما، قیمت سمند LX امروز سه میلیون تومان افزایش یافت و به 313 میلیون تومان رسید. پژو 405 امروز با سه میلیون تومان کاهش قیمت 292 میلیون تومان بود. پژو 207 دنده ای با سه میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به پنجشنبه امروز 398 میلیون تومان به فروش رسید. پژو 207 اتوماتیک هم با چهار میلیون تومان کاهش قیمت امروز 610 میلیون تومان بود. پژو 206 تیپ دو با سه میلیون تومان افزایش قیمت امروز 303 میلیون تومان و تندر 90 هم با 10 میلیون تومان کاهش 495 میلیون تومان بود.
قیمت خودرو های ایران خودرو در بازار آزاد
به گزارش وبلاگ بانیما، وانت آریسان مقرون به صرفه ترین خودرو فراوریی ایران خودرو در بازار آزاد محسوب می گردد و در دسته وانت های تک کابین قرار می گیرد. مقرون به صرفه ترین خودرو سواری فراوری شده ایران خودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد. با وجود توقف فراوری رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس به وسیله ایران خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو 405 و سمند Lx مقرون به صرفه ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می آیند.
در سوی مقابل گران ترین خودرو داخلی ایران خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. بعلاوه جدیدترین خودرو داخلی ایران خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران قیمت ایران خودرو به شمار می رود.
بعلاوه قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار گردد. پژو پارس اتوماتیک نیز مقرون به صرفه ترین محصول ایران خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل های مونتاژی ایران خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو های گران تر از یک میلیارد قرار می گیرد.
خودرو | قیمت پنجشنبه | قیمت امروز |
وانت آریسان | 262 میلیون تومان | 260 میلیون تومان |
سمند LX | 310 میلیون تومان | 313 میلیون تومان |
سمند EF7 | 354 میلیون تومان | 354 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانه سوز | 417 میلیون تومان | 418 میلیون تومان |
سمند سورن ELX | 305 میلیون تومان | 305 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 409 میلیون تومان | 408 میلیون تومان |
دنا پلاس دنده ای توربو | 492 میلیون تومان | 492 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 510 میلیون تومان | 505 میلیون تومان |
پژو 405 | 295 میلیون تومان | 292 میلیون تومان |
پژو پارس | 315 میلیون تومان | 314 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 445 میلیون تومان | 445 میلیون تومان |
پژو 207 دنده ای | 395 میلیون تومان | 398 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 614 میلیون تومان | 610 میلیون تومان |
رانا LX | 265 میلیون تومان | 265 میلیون تومان |
رانا پلاس | 290 میلیون تومان | 295 میلیون تومان |
تارا دنده ای | 460 میلیون تومان | 454 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 300 میلیون تومان | 303 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | - | - |
پژو 206 صندوقدار | 355 میلیون تومان | 357 میلیون تومان |
تندر 90 | 505 میلیون تومان | 495 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد و 400 میلیون تومان | یک میلیارد و 390 میلیون تومان |
هایما S5 | 780 میلیون تومان | 780 میلیون تومان |
هایما S7 | 915 میلیون تومان | 915 میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 710 میلیون تومان | یک میلیارد و 710 میلیون تومان |
پژو 508 | دو میلیارد و 40 میلیون تومان | دو میلیارد و 150 میلیون تومان |
قیمت خودرو های سایپا در بازار آزاد
پراید 132 مقرون به صرفه ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده ای و ساینا دنده ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول فراوریی سایپا به شمار می رود.
بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای مقرون به صرفه ترین خودرو در حال فراوری به وسیله سایپا محسوب می گردد. ساینا دنده ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، مقرون به صرفه ترین خودرو فراوری شده سایپا هستند. همه فراوریات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده اند. گران ترین خودرو فراوری داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.
به گزارش وبلاگ بانیما، شاهین جدیدترین خودرو فراوریی سایپا نیز به شمار می رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه فراوری شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
خودرو | قیمت پنجشنبه | قیمت امروز |
پراید 111 | 206 میلیون تومان | 204 میلیون تومان |
پراید 131 | 185 میلیون تومان | 187 میلیون تومان |
پراید 132 | 179 میلیون تومان | 179 میلیون تومان |
پراید 151 | 183 میلیون تومان | 181 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس | 189 میلیون تومان | 189 میلیون تومان |
تیبا | 202 میلیون تومان | 202 میلیون تومان |
تیبا 2 | 207 میلیون تومان | 209 میلیون تومان |
تیبا 2 پلاس | 212 میلیون تومان | 211 میلیون تومان |
ساینا | 213 میلیون تومان | 208 میلیون تومان |
ساینا S | 216 میلیون تومان | 216 میلیون تومان |
کوئیک دنده ای | 214 میلیون تومان | 207 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس | 320 میلیون تومان | 320 میلیون تومان |
سیتروئن C3 | یک میلیارد و 300 میلیون تومان | یک میلیارد و 290 میلیون تومان |
چانگان CS35 | 635 میلیون تومان | 640 میلیون تومان |
وانت زامیاد | 340 میلیون تومان | 335 میلیون تومان |
کیا سراتو 2000 مونتاژی | یک میلیارد و 230 میلیون تومان | یک میلیارد و 220 میلیون تومان |
آریو | 490 میلیون تومان | 485 میلیون تومان |
شاهین | 365 میلیون تومان | 365 میلیون تومان |