معرفی برترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران

به گزارش وبلاگ بانیما، برترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران کدامند؟ این سوال بسیاری از افرادی است که قصد خرید خودروی دنده دستی ندارند و در پی برترین خودروهای دنده اتومات بازار ایران هستند تا بتوانند برترین گزینه را برای خرید انتخاب نمایند.

معرفی برترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران

ماشین های سواری و غیر سواری به دسته های مختلف و متنوعی تقسیم می شوند. چه از نظر ابعاد و اندازه و قیمت، چه از لحاظ ایمنی و امکانات و چه در کلاس ساخت و رعایت استانداردها خودروها تفاوت بسیاری با هم دارند (پیش تر درباره انواع کلاس بندی خودرو صحبت نموده بودیم).

یکی از کلی ترین و جامع ترین فرق ها بین ماشین های امروز در نوع جعبه دنده و دنده ای و اتوماتیک بودن آن هاست؛ به ویژه در سواری ها در هر کلاسی، چه از هاچ بک و سدان بگیرید تا کوپه و کراس اوور و … این اتوماتیک یا دنده ای بودن در اغلب موارد بیانگر نمایش خاصی از قدرت و ظرافت در رانندگی است.

شاید گزینه هایی در بازار ایران باشند که بین نسخه دنده ای و اتومات آنها فرق خاصی نباشد، اما در بیشتر موارد اینطور نیست و یک خودروی اتوماتیک نسبت به تیپ دنده ای همان مدل، از انعطاف و ترکیب بهتری در قسمت فنی و مکانیکی ماشین بهره می برد. ضمن اینکه می توان به راحتی حدس زد که نسخهٔ اتوماتیک یک مدل از امکانات و آپشن های بیشتریی بهره می برد و از لحاظ ایمنی و قدرت و استحکام بدنه، قوی تر و البته گرانتر از نسخهٔ معمولی آن است.

در ایران نیز چندین نمونه داخلی و خارجی وجود دارند که بنا به قیمت هایشان جزو محبوب ترین ها و برترین ماشین های اتوماتیک بازار به حساب می آیند. مطمئناً سهم محصولات خارجی از خودروهای اتوماتیک در محبوبیت بیشتر است.

در نهایت باید بگوییم که اصلی ترین تفاوت یک خودروی دنده ای و اتومات در قسمت گیربکس و تعویض دندهٔ آن است، به نوعی که شما در یک ماشین اتومات برخلاف یک ماشین دنده ای دیگر به شکل سنتی درگیر تعویض دنده نخواهید بود.

در ادامهٔ این مطلب کوشش نموده ایم تا چند نمونه از برترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران را به شما معرفی کنیم و به بعضی از نقاط قوت و ضعف هر کدام اشاره کنیم.

1 - کوییک پلاس

اولین گزینهٔ فهرست برترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران یک خودروی داخلی و ساخت شرکت سایپا است. بله این درست که محصولات داخلی این شرکت از کیفیت بالا و خوبی بهره نمی برند، اما در میان آن ها شاید کوییک تنها مدلی است که با ارفاق و کمی چشم پوشی از ضعف ها و البته به خاطر قیمت پایینش می توان از آن برای پیشنهاد خرید یک خودروی ایرانی دنده اتوماتیک یاری گرفت.

نسل اول کوییک در سال 1395 معرفی گردید و سایپا تا به امروز روی نسل های بعدی آن کار نموده است. کوییک پلاس اتومات امکانات خوبی در بخش رفاهی دارد؛ سطح ایمنی و استحکام آن از دیگر محصولات این شرکت بالاتر است و البته مجهز به جعبه دنده با فناوری CVT است که راندمان خوبی را در اختیار راننده اش قرار می دهد. هر چند کوییک همچنان از کیفیت ساخت کابین و عایق بندی پایینی رنج می برد.

آخرین آگهی های خرید و فروش کوییک

2 - برلیانس H330

این مدل برلیانس شبیه به برادر دیگرش یعنی برلیانس H320 است. این دو ماشین در آپشن ها و حتی چهره شان از زاویه دید جلو تفاوت خاصی باهم ندارند و تنها نکته قابل توجه این است که H330 در کلاس سدان و H320 به صورت هاچ بک ساخته شده است.

دلیل اینکه مدل H330 در فهرست برترین خودروهای اتومات نهاده شده بیشتر به خاطر رخ شیک تر و شکیل تر این مدل نسبت به نمونهٔ هاچ بک آن است. در واقع، طراحی برلیانس هاچ بک به خاطر فرم عجیب این خودرو و صندوق جمع و جور آن که با کشیدگی جلوی ماشین در تضاد است، حس خوبی به آدم نمی دهد.

برلیانس H330 که از سال 94 به ایران آمد و بعداً روی خط فراوری نهاده شد از زنجیر تایم به جای تسمه تایم بهره می برد. ضمن اینکه در این چند سال، اغلب صاحبان این خودرو از کیفیت و کارکرد جعبه دنده اتومات آن رضایت دارند.

لازم به ذکر است که برلیانس H330 کیفیت چندان بالایی در ساخت قطعات و کابین ندارد، اما در نسخه های تازهتر که از 4 سال پیش عرضه شد، عملکرد گیربکس آن بهبود پیدا نموده و تفاوت نسخه دنده ای و اتومات آن کاملاً محسوس است.

آخرین آگهی های خرید و فروش برلیانس H330

3 - پژو 207

خیلی از خریداران به درستی فرق خاص و بزرگی در ظاهر پژو 206 و پژو 207 نمی بینند و شاید این موضوع یکی از اصلی ترین دلایل استقبال کم از این هاچ بک زیبای فرانسوی نسبت به هم خانواده خود باشد.

ایران خودرو با معرفی نسخهٔ بازطراحی شدهٔ این ماشین و اضافه کردن چندین آپشن مثل دی لایت، چراغ های ال ای دی و نمایشگر لمسی سعی در مجذوب کننده تر کردن این ماشین کرد. بعلاوه، در نیمهٔ دوم سال 99 نیز نسخه پانورامای پژو 207 در فهرست فراوریات این شرکت نهاده شد که مجهز به فرمان برقی هم شده است.

پژو 207 اتومات برخلاف خیلی از محصولات مشابه ایران خودرو کیفیت ساخت مطلوبی دارد، راندمان گیربکس آن مناسب است و مصرف سوخت پایینی هم دارد. این درست که شاید در ظاهر فرق چندانی با پژو 206 نمی توان در آن دید، اما هنگام رانندگی این تفاوت عملکرد خود را نمایان می نماید. از معایب این محصول می توان به فرمان پذیری و کنترل میانه ماشین در پیچ ها و بعلاوه گرانی لوازم یدکی آن اشاره نمود.

به طور کلی، اگر در پی برترین خودروهای اتوماتیک داخلی هستید، بد نیست پژو 207 را در بین گزینه های خود داشته باشید.

آخرین آگهی های خرید و فروش پژو 207

4 - بسترن B30

خودروی اتومات دیگر که در فهرست برترین ماشین های دنده اتومات نهاده شده به وسیله گروه بهمن و از سال 96 به کشور وارد شده و بسترن B30 نام دارد. این سدان که کیفیت ساخت بالایی دارد با قدرت تمام مدل های هم رده داخلی و خارجی خود در بازار کشور را به چالش می کشد.

بسترن B30 از چهره بسیار شیک و زیبایی برخوردار است و در نگاه اول ممکن است آن را با یک خودروی بسیار گران آلمانی و یا حتی رنو تلیسمان اشتباه بگیرید! دلیلش این است که دقیقاً این محصول تحت نظارت مهندسانی آلمانی و از روی بعضی مدل های شرکت فولکس واگن طراحی و ساخته شده است.

بسترن B30 از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی بهره می برد و توانسته استاندارد 5 ستاره را در آزمایش تصادف دریافت کند و کارکرد گیربکس آن نیز نسبت به رقبای مستقیمش مثل برلیانس H330 بهتر است. این خودرو شتاب اولیه بالایی ندارد و متاسفانه به دلیل پراکندگی محدود، از بازار تعمیر و لوازم یدکی خوبی برخوردار نیست.

آخرین قیمت خرید و فروش بسترن B30

5 - هیوندای i20

در ادامهٔ معرفی برترین خودروهای اتوماتیک به یکی از پیروز ترین مدل ها چه در ایران و چه در جهان می پردازیم. یکی از زیباترین هاچ بک های رده میانه بازار که امروز نزدیک به یک دهه از معرفی آن در کشور می گذرد: هیوندای i20.

بعد از نسخه های وارداتی اول که به نتایج خوبی نرسید، نسل و نسخه دوم آن به صورت مونتاژ شده به وسیله کرمان موتور ساخته و روانه بازار شد. هیوندای i20 تازه به وسیله یک گروه آلمانی طراحی شده و این چهرهٔ تازه از حدود 3 سال پیش به وسیله گروه واردکننده ایرانی به چند آپشن اضافه تر مجهز شد که امروز از این مدل به عنوان i20 آپشنال نام برده می گردد.

هیوندای i20 کیفیت ساخت و عایق بندی خوبی دارد و علیرغم هاچ بک بودنش گنجایش و ظرفیت زیادی در کابین و اتاقک در اختیار سرنشینان قرار می دهد. مصرف سوخت این خودرو کمتر از 7 لیتر در صد کیلومتر بوده و همین موضوع باعث شده که هیوندای i20 یکی از کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران باشد.

با وجود نداشتن شتاب اولیه بالا و امکانات رفاهی و جانبی کمتر نسبت به سایر رقبا، گزینه خوبی برای مصرف روزمره و عادی شهری محسوب می گردد.

آخرین آگهی های خرید و فروش هیوندای i20

6 - مزدا 3 تازه

مزدا 3 از اولین روز معرفی خود که حدود 10 سال از آن می گذرد تا به حالا دچار فراز و نشیب های بسیاری شده است. انواع و اقسام مسائل واردات و تحریم و بعلاوه، پشتیبانی سازنده و واردکننده آن باعث شدند این محصول با وجود زیبایی تحسین برانگیزی که داشته نتواند آنچنان که باید جای خود را در میان متقاضیان باز کند.

مزدا 3 در چهرهٔ تازه خود تغییر کاملاً محسوس و مثبتی داشته و به نظر بسیاری از افراد شمای این ماشین بسیار نزدیک به طراحی شیک و مجذوب کننده خودروهای روز اروپا شد. تیپ 4 این محصول در کنار چهرهٔ زیبایش، دارای کیفیت ساخت و فرمان پذیری مثال زدنی است و گیربکس هوشمند و اسپرت آن جای هیچ گله و شکایتی باقی نمی گذارد.

تا قبل از تورم لجام گسیختهٔ سال های اخیر که قیمت این ماشین را به نزدیک یک میلیارد هم رساند، مزدا 3 نیو به تدریج در حال تبدیل شدن به محبوبیتی از جنس رنو مگان و دیگر خودروهای هم رده اش بود. سیستم تعلیق دوگانهٔ آن و بعلاوه کنترل و پایداری ماشین در تیپ 4 از تمام نسل های قبلی بهتره بوده و این محصول را به گزینه ای مجذوب کننده برای کسانی که قصد خرید یک خودروی اتوماتیک دارند بدل نموده است.

این سدان ژاپنی متاسفانه در قسمت عقب کابین فضای کمی دارد و به خاطر تقاضای کم در فروش و عرضه، تعمیر و تهیه لوازم یدکی آن با چالش و سختی هایی روبروست. مزدا 3 نیو بدون شک یکی از برترین خودروهای اتوماتیک مونتاژی در بازار ایران است.

آخرین آگهی های خرید و فروش مزدا 3 تازه

7 - کیا سراتو

گزینه بعدی فهرست برترین خودروهای اتومات که می توان به خریدشان فکر کرد از گروه کیا موتورز است. سراتو که نسل سوم آن حدود 7 سال پیش به کشور وارد شد از ابعادی بزرگتر بهره می برد.

این ماشین در سال 95 بازطراحی شد و چهره و فرم چراغ های آن تغییر کرد و در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز با حفظ موارد گذشته به چند آپشن تازه از جمله سه حالت رانندگی، گرمکن جایگاه ها و فرمان، سیستم هوشمند صندوق عقب و نقطه کور و همینطور سردکن مجهز شده است.

کیا سراتو با یک موتور 2000 سی سی و گیربکس 6 حالته ارائه می گردد و کیفیت ساخت و سیستم تعلیق خوبی دارد. این محصول در بازار دست دوم و تعمیر و تهیه لوازم یدکی نیز از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و برای نکات منفی باید به فرمان پذیری میانه و بعلاوه شتاب اولیه پایین آن اشاره نمود.

آخرین آگهی های خرید و فروش کیا سراتو

8 - فولکس واگن گلف GTI

به آخرین مورد این فهرست و البته یکی از برترین انتخاب ها برای خرید یک ماشین خوب می رسیم. گلف GTI از کمپانی فولکس واگن آلمان محصول مشهور و امتحان پس داده ای است. کارشناسان از این ماشین به عنوان معدود هاچ بک های واقعاً اسپرت در بازار ایران نام می برند.

جمع و جور بودن در کنار زیبایی در طراحی، استحکام بدنه و امکانات متنوع در ایمنی و رفاهی و کیفیت ساخت بالایی که گروه سازنده آلمانی در اختیار خریدار این ماشین می گذارد، همیشه زبانزد عام و خاص بوده است.

گلف در آخرین نسخه اش که در ایران موجود است، فرمان پذیری و سرعت و شتاب خوبی دارد. کم استهلاک است و با موتور 2000 سی سی به همراه جعبه دنده اتومات 6 حالته اش می تواند به سقف سرعت 250 کیلومتر برسد.

شتاب اولیه گلف GTi نیز بسیار کم و در 6.5 ثانیه و در 100 کیلومتر، مصرف سوخت زیر 7 لیتر دارد. متاسفانه واردات این خودرو آن چنان که باید به صورت انبوه نبوده و این موضوع باعث می گردد تا در نگهداری و تعمیر و استفاده از خدمات پس از فروش این ماشین به مشکل بخورید.

آخرین آگهی های خرید و فروش گلف GTI

9 - رنو تلیسمان

آخرین خودرویی که در فهرست برترین خودروهای اتومات بازار ایران به شما معرفی می کنیم، تلیسمان محصول شرکت فرانسوی رنو است که از سال 2015 تا امروز روی خط فراوری این شرکت واقع شده است و به واقع خودرویی با کیفیت است. رنو تلیسمان به وسیله شرکت نگین خودرو وارد ایران شد و از سال 2017 در سبد خریداران ایرانی نهاده شد.

رنو تلیسمان در دو تیپ E2 و E3 در بازار خودروی ایران حضور دارد. تیپ دیگری به نام E3 هم از آن موجود است که از امکانات رفاهی بیشتری مانند ماساژور جایگاه، نمایشگر لمسی، سیستم پخش BOSE، سنسور پارک جلو، رادار نقطه کور، سیستم HUD، صندوق پران هوشمند و … بهره می برد.

رنو تلیسمان گیربکس 7 سرعته دو کلاچه دارد که به وسیله شرکت Getrag آلمان طراحی و ساخته شده است. باید گفت که تعویض دنده های تلیسمان دقیق است و عملکرد هوشمندش رانندگان را به وجد می آورد.

آخرین آگهی های خرید و فروش رنو تلیسمان

از بین برترین خودروهای اتوماتیک بازار کدام را بخریم؟

غیر از موارد اشاره شده در این مطلب، گزینه های بسیار دیگری نیز در بین برترین خودروهای اتومات جای می گیرند، اما یا مشخصات آنها کم و بیش هم پای این گزینه هاست و یا نسبت به کیفیت و سرویسی که می دهند قیمت بسیار بالاتری دارند.

این موضوع خصوصاً در بین خودروهای هم رده چینی دیده می گردد و بین برندهای مختلف این کشور در یک سطح از ماشین، تفاوت چشمگیر و بزرگی نیست. اما نکتهٔ قابل تامل این است که برای خرید یک ماشین اتومات دست گروه های مختلف خریدار با هر اندازه بودجه ای باز است.

ما در این مطلب کوشش نموده ایم که برترین خودروهای اتوماتیک موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. طبیعتاً با بودجه ای که شما دارید رابطه مستقیم دارد. اگر در پی خودروهای مقرون به صرفه قیمت تر هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب مقرون به صرفهترین خودروهای دنده اتوماتیک بازار ایران و مطلب برترین ماشین های اتوماتیک داخلی را هم مطالعه کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا به نظر شما خودروهای خوب دنده اتومات دیگری هم هستند که شایستگی حضور در این فهرست را داشته باشند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "معرفی برترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید