لایه نگاری و کاوش های باستان شناسی در عرصه بقعه شیخ شهاب الدین اهری

به گزارش وبلاگ بانیما، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز پنجشنبه 6 خردادماه 1400 با رسول خدابخش فرماندار شهرستان اهر ملاقات و گفت وگو کرد.

لایه نگاری و کاوش های باستان شناسی در عرصه بقعه شیخ شهاب الدین اهری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی پیگیری و تسهیل فرایند ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری را از مهم ترین مباحث مورد آنالیز در این جلسه اسم کرد و گفت: در راستای اقدامات اجرایی برای تسهیل فرایند ثبت جهانی پفراینده بقعه شیخ شهاب الدین اهری پس از معین حریم و عرصه این اثر تاریخی، جابجایی ادارات فعال داخل محوطه در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: در راستای پیشبرد اهداف صیانتی، این اداره کل لایه نگاری و کاوش های باستان شناسی در عرصه بقعه شیخ شهاب الدین اهری از هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی احداث هتل استاندارد بین المللی در این شهرستان را ظرفیتی ضروری برای توسعه گردشگری منطقه اسم کرد و مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی برای تسهیل ایجاد آن را ضروری دانست.

حمزه زاده پیگیری و مشارکت در بازسازی و تملک خانه عطایی، محتوا سازی موزه شهرداری اهر، تداوم مطالعات بافت تاریخی شهرستان با بهره گیری از دانش مشاوران و متخصصان بومی و بعلاوه راه اندازی خانه ورنی در بازار تاریخی اهر را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه اسم کرد.

منبع: گردشبان

به "لایه نگاری و کاوش های باستان شناسی در عرصه بقعه شیخ شهاب الدین اهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایه نگاری و کاوش های باستان شناسی در عرصه بقعه شیخ شهاب الدین اهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید