محمود پاک نیت: کتاب تاریخی خواجه تاجدار را بی نهایت جذاب است

به گزارش وبلاگ بانیما، گروه فرهنگی خبرنگاران در تبادل نظر با هنرمندان مطرح، پیشنهادهای آن را جهت مطالعه کتاب و یا تماشای یک فیلم سینمایی جویا شده که در ادامه از نظرتان میگذرد.

محمود پاک نیت: کتاب تاریخی خواجه تاجدار را بی نهایت جذاب است

به گزارش خبرنگار فرهنگی وبلاگ بانیما، این روز ها بیشتر کشور های جهان درگیر ویروس کرونا هستند. این بیماری، نگرانی هایی را به وجود آورده و متخصصان به افراد توصیه می نمایند تا حد امکان در خانه بمانند. با اینکه چنین کاری خطر ابتلا را کاهش می دهد، اما ماندن در خانه آن هم برای مدت طولانی خودش مشکل دیگری است که به آسانی نمی توان از آن گذشت. به بهانه این روز های در خانه ماندن و سال نو، وبلاگ بانیما در تبادل نظر با بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون، پیشنهاد های آن را جهت مطالعه کتاب و یا دیدن یک فیلم خوب جویا شده است.

محمود پاک نیت متولد 10 دی 1331 در کازرون است. محبوبیت این بازیگر توانمند بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال های خاطره انگیز روزی روزگاری در نقش حسام بیگ و سریال پس از باران در نقش ارباب است و این بازی ها به سادگی از خاطرمان نمی رود.

محمود پاک نیت، از سال 1348 در زمینهٔ تئاتر آغاز به کار کرد و در 52 نمایش حضور یافت. وی در سال 1352 به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد و از سال 1367 به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و پیروز به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. با مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری به محبوبیت دست یافت؛ و این شهرت و محبوبیت او با مجموعه های پدرسالار و پس از باران ادامه یافت. او در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب پیامبر ایفای نقش نموده است. وی همسر مهوش صبرکن (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) است. پاک نیت در سریال پرطرفدار شهرزاد نیز در نقش جمشید پدر شهرزاد به ایفای نقش پرداخته است. نفس گرم، پرده نشین، پشت کوه های بلند، ساختمان 85، خانه ای در تاریکی و شب دهم از دیگر سریال های مطرح این بازیگر توانا است.

بازیگر نقش یعقوب پیامبر در تبادل نظر با وبلاگ بانیما از بازی در سریال جشن سربرون به کارگردانی مجتبی راعی اطلاع داد که تصویربرداری آن 5 ماهی است که آغاز شده واین سریال درزمان مشروطه و قاجار اتفاق می افتد و مشروطه خواهانی که در شیراز بر علیه دولت وقت قصد مبارزه دارند با عده ای از خان های لار و شهر های دیگر استان فارس درگیر می شوند و اتفاقاتی در ادامه می افتد که من نقش یکی از همین خان ها را بازی می کنم.

پاک نیت در ادامه برای پیشنهاد خواندن کتاب گفت: از آنجایی که من به تاریخ بسیار علاقه مندم، کتاب خواجه تاجدار به ترجمه ذبیح الله منصوری را برای خواندن پیشنهاد می کنم. این کتاب متن بسیار قصه وار و دلنشینی دارد و همین اواخر برای سومین بار داشتم آن را مطالعه می کردم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محمود پاک نیت: کتاب تاریخی خواجه تاجدار را بی نهایت جذاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمود پاک نیت: کتاب تاریخی خواجه تاجدار را بی نهایت جذاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید