مراسم اعطای جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی 10 اردیبهشت برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ بانیما، مراسم اعطای جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی 10 اردیبهشت با حضور شخصیت های علمی و اجرایی کشور برگزار خواهد شد.

مراسم اعطای جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی 10 اردیبهشت برگزار می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بانیما به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، مراسم اعطای جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی 10 اردیبهشت با حضور شخصیت های علمی و اجرایی کشور برگزار خواهد شد.

حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه و دبیر علمی این جایزه در این زمینه گفت: دانشگاه علامه طباطبائی با توجه به ظرفیت های علمی و پژوهشی خود در عرصه های مختلف علوم انسانی و اجتماعی با توجه به فصل آرمانی سوم قانون اساسی، حق ها و آزادی های تثبیت و تضمین شده در نظام حقوقی ایران و منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس جمهور محترم و در جهت ترویج و تقویت گفتمان حقوق شهروندی، اولین جایزه حقوق شهروندی را در چند حوزه مختلف به صورت سالانه اعطا می کند.

وی اضافه نمود: دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یکی از مراکز علمی سطح یک جمهوری اسلامی ایران و قطب پژوهشی علوم انسانی و با برخوردار بودن از گنجینه ارزشمند دانشمندان و حقوقدانان به نام کشور باهدف ارتقای حقوق شهروندی در کشور و فعالیت های چهره های مختلف حقوقی، دانشگاهی و سیاسی کشور این جایزه را در نظر گرفته است.

علومی یزدی هدف از این اقدام دانشگاه را فرهنگ سازی در اجرای مفاد مطرح شده در منشور حقوق شهروندی در کلیه دستگاه های اجرایی با رویکرد آنالیز میزان پیروزیت در اجرای مفاد این منشور و تشویق و ترغیب هرچه بیشتر بخش های مختلف دستگاه اجرایی کشور درزمینه اجرای حقوق شهروندی مطرح نمود و اضافه نمود: امیدواریم با اعطای جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن حمایت از دستگاه های حامی و مجری حقوق شهروندی، الگو و نهادهای پیروز به جامعه معرفی شوند.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری اولین دوره از اعطای این جایزه گفت: این جایزه در 6 محور به فعالان حوزه های مختلف در مورد حقوق شهروندی اعطا خواهد شد. انتخاب برترین ها در حوزه های: سازمان مردم نهاد، برترین فعال اجتماعی، کوشش قانون گذاری، برترین دستگاه اجرایی و تصمیم قضایی در راستای تضمین حقوق شهروندی و نیز عملکرد دستگاه های اجرایی ازنظر عملکرد در حوزه حقوق شهروندی از محورهای موردنظر و انتخاب در اعطای این جایزه است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مراسم اعطای جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی 10 اردیبهشت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم اعطای جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی 10 اردیبهشت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید