همه انسان ها ابر آلودگی شخصی بیماری زا دارند!

به گزارش وبلاگ بانیما، نتیجه آنالیز های جدید محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد همه انسان ها دارای یک ابر آلودگی شخصی هستند که بر روی کیفیت هوای داخل منزل و دیگر مناطق سربسته تاثیر می گذارد.

همه انسان ها ابر آلودگی شخصی بیماری زا دارند!

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بانیما به نقل از نیواطلس، نتیجه آنالیز های جدید محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد همه انسان ها دارای یک ابر آلودگی شخصی هستند که بر روی کیفیت هوای داخل منزل و دیگر مناطق سربسته تاثیر می گذارد. بر اساس پژوهش یادشده عرق و چربی پوست بدن و نیز لباس ها در واکنش با اوزون موجود در هوا مجموعه ای از مواد فرار و نیمه فرار را فراوری می نمایند.

اگر چه اوزون در مجموع گازی با تاثیرات مثبت محسوب می گردد، اما این امر تنها زمانی رخ می دهد که اوزون درلایه فوقانی استراتوسفر جو زمین حضور داشته باشد تا از انسانها در برابر تشعشعات خورشیدی حفاظت کند. وجود مقدار زیادی از اوزون در نزدیکی سطح زمین برای سلامت انسان مضر است و می تواند موجب ابتلای انسان به آسم یا دیگر بیماریهای خطرناک گردد.

مقدار اوزون موجود در هوای شهرهای مختلف از 5 تا 25 واحد به ازای هر یک میلیارد واحد هوا در نوسان است. مدل سازی های رایانه ای نشان می دهد ترکیب این گاز با اسیدهای چرب، عرق و چربی بدن انسان در محیط های دربسته به فراوری کربونیل ها و بعضی مواد مضر دیگر می انجامد که می توانند بر روی سلامت پوست و ریه ها تاثیر منفی بگذارند. لذا لازم است افراد با رعایت نظافت شخصی و پوشیده نگهداشتن بدن خود در محیط های دربسته از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "همه انسان ها ابر آلودگی شخصی بیماری زا دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه انسان ها ابر آلودگی شخصی بیماری زا دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید