چگونه نقشه مخفی بارش باران را در اپ آب وهوای iOS 15 پیدا کنیم؟

به گزارش وبلاگ بانیما، اپل با انتشار iOS 15 در ماه سپتامبر (شهریور) ویژگی هایی کوچک اما بسیار کاربردی را به این سیستم عامل اضافه نموده است. به عنوان مثال، iOS 15 یک قابلیت ویژه مربوط به بارش باران را ارائه می نماید که در اپ Weather این سیستم عامل قابل استفاده است. برای کسانی که هرگز از این اپ کاربردی استفاده ننموده اند باید بگوییم که اپ Weather آیکونی دارد که یک ابر سفید و یک خورشید زرد در پس زمینه آبی رنگ آن وجود دارد.

چگونه نقشه مخفی بارش باران را در اپ آب وهوای iOS 15 پیدا کنیم؟

اپلیکیشن های پیشبینی آب و هوای زیادی در اپ استور وجود دارد، و بعضی از آن ها به وسیله نام های بزرگی در این زمینه از جمله AccuWeather و The Weather Channel پیشرفته اند. طبق معمول، اپل سال گذشته در جهت بهبود تجربه استفاده از اپ آب و هوای خود، اپلیکیشن محبوبی را خریداری کرد. این شرکت با خرید برنامه آب و هوای Dark Sky، آن را به لیست اپ های خود افزود که این اپ، از داده های گردآوری شده کاربران استفاده می نماید تا پیش بینی های بارش را به بیش از 1 میلیون کاربر اندروید ارائه دهد.

در این مطلب قصد داریم تا درباره این نقشه مخفی که اولین بار به وسیله BGR به آن اشاره شد، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. این اپ به شما نشان می دهد که در یک زمان و مکان خاص، چه اندازه بارندگی نسبت به سال قبل کم شده و حتی در یک ساعت آینده چه اندازهی بارندگی خواهید داشت. برای دسترسی به این ویژگی مخفی، اپلیکیشن iOS Weather را باز کنید و روی نماد نقشه تا شده در پایین سمت چپ ضربه بزنید. سپس روی کادر سمت راست که شبیه یک دسته کاغذ است، کلیک کنید.

بعد از انجام این کار منویی باز خواهد شد که باید لیستی از سه گزینه را مشاهده کنید؛ Temperature ،Precipitation و Air Quality. بر روی گزینه Precipitation بزنید. اگر به پایین این نقشه نشان دهنده بارش باران نگاه کنید متوجه خواهید شد که نواری در پایین نقشه قرار گرفته است که می توانید با حرکت دادن آن به چپ و راست زمان دلخواه خود را انتخاب کند. شما قادر خواهید بود تا داده های باران را از یک ساعت و چهل و پنج دقیقه در گذشته تا چهل و پنج دقیقه در آینده مشاهده کنید.

این نقشه بعلاوه اطلاعاتی نظیر اینکه بارش در کدام منطقه ها بوده، در کدام منطقه ها دیگر باران خواهد بارید و نیز شدت بارندگی را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع با انجام این کار می توانید متوجه شوید که آیا در محل زندگی شما فردا باران می بارد یا نه. بعلاوه می توانید که با تغییر اندازه بزرگنمایی نقشه از پیش بینی بارش باران در بازه های زمانی مختلف از چند ساعت تا یک روز مطلع شوید.

علاوه بر این، می توانید دما و کیفیت هوا در منطقه خود را با ضربه زدن روی یکی از آن گزینه های اضافی یعنی Precipitation و Air Quality پیدا کنید. نقشه بارش باران، هدایت رنگی دارد که با استفاده از احتمال بارش باران را نشان می دهد. شما می توانید با استفاده از این هدایت رنگی از اندازه احتمال بارش باران در محلی که زندگی می کنید هم مطلع شوید تا غافلگیر نشوید. اگر به هدایت این نقشه نگاه کنید می بینید که این راهنما رنگ های مختلفی مانند آبی، بنفش، زرد و سفید دارد که به ترتیب نوشته شده نشان دهنده اندازه بارش سبک تا بارش سنگین باران هستند.

این ویژگی های کوچک طبیعتا خیلی نمی توانند در زندگی شما تأثیرگذار باشند، اما ممکن است به شما یاری نمایند تا در جریان بارش باران قرار بگیرید و این نعمت الهی برای شما دردسر ساز نگردد.

بعلاوه در بخش تنظیمات iOS 15 اگر به بخش Privacy سر بزنید و به انتهای این قسمت نگاه بیندازید، می توانید گزینه Record App Activity را مشاهده کنید. اگر این گزینه را فعال کنید، تمام دسترسی های ارائه شده به اپلیکیشن های مختلف طی 7 روز گذشته ثبت می گردد و می توانید ببینید کدام اپلیکیشن ها در چه ساعات و روزهایی خواهان دسترسی به داده های مربوط به موقعیت مکانی، عکس ها، لیست مخاطبین و دوربین بوده اند. سیستم عامل iOS 15 از قابلیت های متنوعی بهره می برد، تنها کافی است که از نحوه کار آن ها با خبر شوید.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه نقشه مخفی بارش باران را در اپ آب وهوای iOS 15 پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه نقشه مخفی بارش باران را در اپ آب وهوای iOS 15 پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید