کرونا در کدام سطوح بیشتر می ماند؟

به گزارش وبلاگ بانیما، برخی از محققان و متخصصان میزان ماندگاری ویروس کرونا را بر روی سطوح مختلف بررسی کرده اند.

کرونا در کدام سطوح بیشتر می ماند؟

به گزارش خبرنگار حوزه پزشکی و بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ بانیما، ویروس کرونا بیش از سه ماه است که در کشور چین شیوع پیدا کرده و در حال حاضر مردم بیش از 200 کشور جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و برای مقابله با آن به رعایت نکات بهداشتی و درمانی می پردازند.

ویروس کرونا در کدام سطوح بیشتر می ماند

یکی از سوالاتی که این روزها مردم بیشتر می پرسند این است که ویروس کرونا در کدام سطوح بیشتر می ماند. برخی از محققان ایالات متحده آمریکا در یک پژوهش، میزان ماندگاری ویروس منحوس کرونا را بر روی سطوح مختلف بررسی کرده اند.

این دانشمندان با استفاده از یک آب پاش خاص، قطرات ریز آب را که دارای ویروس است بر روی سطوح مختلف پاشیدند تا متوجه شوند که این ویروس روی سطوح با جنس مختلف چقدر به شکل فعال دوام می آورد. کرونا روی استیل بیشتر از هر سطح دیگری قابلیت انتقال خود را حفظ می کند.

همچنین در این پژوهش مشخص شد کرونا که با تماس بدنی یا به وسیله قطرات ریز عطسه و سرفه مبتلایان به دیگران منتقل می شود، می تواند تا 3 ساعت در هوا فعال باقی بماند.

مس زودتر از هر سطح دیگری ویروس کرونا را از کار می اندازد

طبق این پژوهش فلز مس، از میان سطوح آزمایش شده، زودتر از هر سطح دیگری ویروس کرونا را از کار می اندازد و کرونا اگر بر روی ظروف مسی قرار بگیرد حداکثر تا چهار ساعت دوام می آورد.

فارغ از پژوهش بالا که گفته شد، برخی از کارشناسان و مختصصان بیماری های عفونی معتقد هستند که ویروس کرونا بر روی دستکش لاتکس تا 8 ساعت، پلاستیک تا 2 روز، آلومینیوم تا 8 ساعت، استیل 3 تا 28 روز، چوب تا 4 روز، شیشه تا 4 روز، کاغذ تا 5 روز، پی وی سی تا 5 روز، سرامیک تا 5 روز و تفلون تا 5 روز دوام می آورد و در لباس و الیاف پارچه ای ماندگاری چندانی ندارد.

انتهای پیام/4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "کرونا در کدام سطوح بیشتر می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کدام سطوح بیشتر می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید