کولری که کربن موجود در هوا را جذب می نماید

به گزارش وبلاگ بانیما، محققان در پی توسعه کولری هستند که با جذب کربن موجود در هوا به کاهش گازهای گلخانه ای یاری می نماید.

کولری که کربن موجود در هوا را جذب می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بانیما به نقل از earther.gizmodo، محققان در پی توسعه کولری هستند که با جذب کربن موجود در هوا به کاهش گازهای گلخانه ای یاری می نماید.

کولرها برای خنک کردن هوا احتیاج به انرژی زیادی دارند و مصرف این انرژی باعث آزاد شدن گازهای گلخانه ای و در نتیجه گرم شدن کره زمین می گردد؛ بنابراین ایده ساخت کولر هایی که بتوانند علاوه بر کارایی عادی خود یعنی جذب گرما، کربن موجود در هوا را نیز جذب نمایند کاربردی به نظر می رسد.

راه حل محققان این است که دستگاه کولر با استفاده از یک فیلتر مخصوص، کربن و آب موجود در هوا را جذب نموده و آن را به سوخت هیدروکربنی تبدیل کند.

این ایده که در قالب یک مقاله در مجله نیچر منتشر شده، در واقع بر اساس استفاده از ریزشبکههاست که از کربن به دام افتاده توسط دستگاه کولر استفاده می نماید. بر اساس تخمین محققان یک کولر جاذب کربن می تواند در یک دفتر کار 600 هزار گالن سوخت هیدروکربنی در سال فراوری کند.

تکنولوژی به دام اندازی کربن همچنان در مراحل اولیه تحقیق واقع شده است اما ایده های مشابه زیادی برای توسعه آن داده شده است.

یکی از بزرگ ترین مسائل این تکنولوژی استفاده آن از انرژی الکتریکی است که سوخت پاکی به حساب نمی آید؛ بنابراین برای اینکه نسبت به کربنی که فراوری می گردد، مقدار بیشتری را بتوان جذب کرد محققان ایده استفاده از انرژی های تجدید پذیر را مطرح نموده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "کولری که کربن موجود در هوا را جذب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولری که کربن موجود در هوا را جذب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید