130 اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی میزبان زائران نوروزی

به گزارش وبلاگ بانیما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از آمادگی 130 اقامتگاه بوم گردی استان برای میزبانی از مسافران نوروز 1401 اطلاع داد.

130 اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی میزبان زائران نوروزی

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی امروز شنبه 14 اسفندماه 1400 با اعلام این خبر اضافه نمود: خراسان رضوی به عنوان میعادگاه عاشقان حریم حرم رضوی که همه ساله به ویژه در ایام نوروز میزبان خیل بزرگ زائران و مسافران است دارای 130 واحد اقامتگاه بوم گردی است که در نوروز 1401 آماده ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: رسالت اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر یاری به توسعه کمی و کیفی جوامع محلی و روستاها، حفظ اصالت، هویت و معماری بومی منطقه ها مختلف استان و نیز ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی است، که این موضوع نقش مهمی در جذب گردشگران و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و طبیعت خراسان رضوی دارد.

موسوی اظهار کرد: با نظارت مستمر در راستای رعایت مقرارت و شیوه نامه های بهداشتی در کوشش هستیم تا تجربه اقامت ایمن و سلامتی را با یاری اقامتگاه های بوم گردی استان برای زائران حرم رضوی ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اقامتگاه های بوم گردی را فرصتی برای تجدید خاطرات و شناخت فرهنگ بومی گذشته دانست که از نیاکانمان به ارث رسیده است.

او اضافه نمود: هم وطنان و اتباع سایر کشورها می توانند در جهت تشرف به شهر مشهد و یا بعد از زیارت مضجع شریف ثامن الحجج(ع)، اقامتگاه های بوم گردی استان را برای شناخت بیشتر از فرهنگ، هنر، خوراک و مواهب طبیعی شهرستان های استان، به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند.

موسوی گفت: مدیران اقامتگاه های بوم گردی استان، با مهربانی و رفتار فرهنگ مدارانه سعی دارند خاطره ای خوش را برای گردشگران رقم بزنند و آداب مهمان نوازی را به شکل شایسته انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اضافه نمود: این استان دارای اقوام، فرهنگ و اقلیم های مختلفی است که بخشی از این تنوع فرهنگی و اقلیمی در اقامتگاه های بوم گردی به نمایش گذاشته می گردد.

او توضیح داد: خراسان سرزمین زیارت است و توسعه کمی و کیفی اقامتگاه های بوم گردی در خدمت زائران علی ابن موسی الرضا(ع) خواهد بود.

منبع: توریسم آنلاین

به "130 اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی میزبان زائران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "130 اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی میزبان زائران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید