ادعای تازه ترامپ ، سفیدپوستان بیش از سیاهان کشته می شوند

به گزارش وبلاگ بانیما، آماری که رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس از تعداد زیاد قربانیان سفیدپوست در جریان اجرا و اعمال قانون ارائه داد، از سوی کاربران شبکه های اجتماعی، کارشناسان و رسانه ها به چالش کشیده شد.

ادعای تازه ترامپ ، سفیدپوستان بیش از سیاهان کشته می شوند

به گزارش وبلاگ بانیما به نقل از گاردین، دانلد ترامپ شامگاه سه شنبه در پاسخ به سئوال کاترین هریج مجری شبکه سی بی اس درباره کشته شدن جورج فلوید و دیگر سیاهان در دست مجریان قانون گفت: وحشتناک بود. وحشتناک. البته سفیدها هم کشته می شوند. سفیدها هم. اینکه چرا هنوز کشته می شوند سئوالی بسیار سخت است. آمار کشته های سفیدپوستان بیشتر است. سفیدها بیشتر می میرند.

اندکی پس از پاسخ های ترامپ، شبکه های اجتماعی پر شد از کسانی که می گفتند ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا درباره بیشتر بودن تعداد کشته های سفیدپوستان در جریان اعمال قانون نادرست است. پژوهش های رسانه های مستقل در سال 2015 تا 2016 نشان می داد آمار سیاهان کشته شده در دست نیروهای پلیس دست کم دو برابر سفیدهاست. سال 2016 تعداد سیاهان 15 تا 34 ساله که هنگام بازداشت شدن از سوی پلیس کشته می شدند، 9 برابر دیگر شهروندان آمریکایی و آمار مرگ و میر جوانان سیاه چهار برابر سفیدها بود.

روزنامه واشنگتن پست هم سال 2016 یک پژوهش مشابه انجام داد و به این نتیجه رسید که احتمال مرگ آمریکایی های آفریقایی تبار با گلوله پلیس 2.5 برابر سفیدپوستان است و پژوهش جورنال آمریکایی بهداشت عمومی در سال 2018 نشان داد این آمار دست کم 3.5 برابر است. با توجه به این آمار و ارقام، معین شد آماری که رئیس جمهوری آمریکا از زیادتر بودن قربانیان سفیدپوست نسبت به سیاهان به مجری سی بی اس گفت، درست نیست و دست کم در پنج سال اخیر سیاهان بیشتر کشته شده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ادعای تازه ترامپ ، سفیدپوستان بیش از سیاهان کشته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه ترامپ ، سفیدپوستان بیش از سیاهان کشته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید