موافقت سازمان داروی آمریکا با به کارگیری همزمان 2 دارو برای درمان کرونا

به گزارش وبلاگ بانیما، رئیس جمهور آمریکا گفت سازمان غذا و داروی این کشور (FDA) با به کارگیری همزمان یک داروی درمان مالاریا و یک آنتی بیوتیک رایج به منظور کمک به فرآیند درمان بیماری کووید-19 موافقت کرده است.

موافقت سازمان داروی آمریکا با به کارگیری همزمان 2 دارو برای درمان کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در پیامی توئیتری از موافقت سازمان غذا و داروی آمریکا با به کارگیری همزمان داروی هیدروکسی کلروکین (از داروهای مؤثر در درمان مالاریا) و داروی آزیترومایسین (از آنتی بیوتیک های رایج) برای درمان بیماری کووید-19 خبر داد.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره این داروها نوشت: هیدروکسی کلروکین (HYDROXYCHLOROQUINE) و آزیترومایسین (AZITHROMYCIN) در کنار یکدیگر واقعاً این شانس را دارند که جزو داروهای معین کننده در تاریخ پزشکی قرار گیرند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) موانع موجود [بر سر راه استفاده از این داروها برای درمان کرونا] را برداشته است- متشکرم!

وی در توئیت دیگری اضافه کرد: امیدوارم که این داروها فوراً به کار گرفته شوند. مردم دارند می میرند، عجله کنید. خداوند همه را حفظ کند!

با وجود آزمایش های اولیه واکسن هایی که ادعا می شود برای پیشگیری از شیوع کرونا مؤثر خواهد بود، ورود این واکسن ها به بازار و قرار دریافت آنها در دسترس عموم ممکن است چندین ماه به طول بینجامد، به همین دلیل برخی از محققان روی استفاده از داروهای مؤثر در پیشگیری و درمان سایر بیماری ها نیز تمرکز کرده اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در اقصی نقاط جهان، تا به امروز حدود 290 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده اند که از میان آنها تقریباً 12 هزار نفر جان باخته اند. در حال حاضر 186 کشور و قلمرو در نقاط مختلف جهان درگیر مبارزه با این ویروس هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "موافقت سازمان داروی آمریکا با به کارگیری همزمان 2 دارو برای درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت سازمان داروی آمریکا با به کارگیری همزمان 2 دارو برای درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید