الشرق الأوسط: شورای نظامی سودان پیشنهاد کمیته میانجی گری را پذیرفته است

به گزارش وبلاگ بانیما، روزنامه سعودی الشرق الأوسط به نقل از بعضی منابع مطلع سیاسی سودان نوشت که شورای نظامی انتقالی این کشور با پیشنهاد کمیته میانجی گری درباره تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از اکثریت غیرنظامیان موافقت نموده است.

الشرق الأوسط: شورای نظامی سودان پیشنهاد کمیته میانجی گری را پذیرفته است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما، بعضی منابع سیاسی مطلع سودان گزارش دادند که کمیته میانجی گری برای نزدیک کردن دیدگاه شورای نظامی و معارضان، دیشب نیز پیشنهاد جدیدی مطرح نمود.

این پیشنهاد شامل تشکیل شورای حاکمیتی مشترک متشکل از هفت غیرنظامی و سه نظامی به ریاست عبدالفتاح البرهان و نیز تشکیل شورای امنیت ملی و دفاعی متشکل از اکثریت نظامی (هفت نظامی) و سه غیرنظامی به ریاست البرهان است.

الشرق الأوسط به نقل از این منابع که اشاره ای به نام های آنها ننموده است، نوشت که شورای نظامی سودان با این پیشنهاد موافقت نموده اما ائتلاف قوی الحریة و التغییر (گروه های خواهان آزادی و تغییر) در حال آنالیز این پیشنهاد است.

اسامه داود بازرگان سودانی و محجوب محمد صالح روزنامه نگار معروف سودانی از جمله اعضای کمیته میانجی گری هستند.

این در حالی است که روز پنجشنبه (دیروز) تظاهرات میلیونی مقابل مقر ارتش سودان برگزار گردید و معترضان بار دیگر خواهان انتقال قدرت به دولت مدنی شدند.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به دلیل گرانی کالاها شروع شد، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواهان سرنگونی دولت البشیر شدند که در نهایت حکومت وی با دخالت ارتش سرنگون و پس از آن شورای نظامی انتقالی سودان تشکیل شد.

در ادامه این تحولات و با توجه به تداوم اعتراضات عمومی به حکومت ژنرال ها، بن عوف وزیر دفاع البشیر از رأس شورای انتقالی نظامی کنار رفت و جای خود را به عبدالفتاح البرهان رئیس ستاد مشترک ارتش داد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "الشرق الأوسط: شورای نظامی سودان پیشنهاد کمیته میانجی گری را پذیرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الشرق الأوسط: شورای نظامی سودان پیشنهاد کمیته میانجی گری را پذیرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید