یک برند بزرگ دیگر هم شارژر را از گوشی های میان رده اش حذف می نماید

به گزارش وبلاگ بانیما، اینطور که به نظر می رسد، ریلمی هم به زودی به سامسونگ می پیوندد و گوشی های میان رده خود را بدون شارژر درون جعبه راهی بازار می نماید.

یک برند بزرگ دیگر هم شارژر را از گوشی های میان رده اش حذف می نماید

اپل در سال 2020 و همزمان با معرفی گوشی های سری آیفون 12 بیان کرد طی برنامه ای دراز مدت که برای محافظت از محیط زیست در سر دارد، می خواهد اندازه استفاده از کربن در ساخت و بسته بندی محصولاتش را به حداقل برساند. یکی از اقداماتی که شرکت آمریکایی در راستای محافظت از محیط زیست انجام داد این بود که شارژر و هندزفری را از بسته بندی آیفون ها حذف کند. با این کار هم بسته بندی ها کوچک تر می شوند و هم کربن کمتری در آن ها استفاده می گردد تا اپل یک قدم به هدفش نزدیک تر گردد.

بعد از شرکت آمریکایی، سامسونگ هم دقیقا همین کار را انجام داد و همه چیز را غیر از خود گوشی و یک کابل دو سر Type-C از درون بسته بندی گوشی هایش حذف کرد. علت هر دو شرکت محافظت از محیط زیست بود اما بالاخره نیم نگاهی هم به سود خود داشتند که به شکل چشمگیری در نتیجه همین سیاست افزایش پیدا کرد. سامسونگ البته پا را فراتر گذاشت و نه تنها پرچم دارها بلکه میان رده هایش را هم بدون شارژر راهی بازار کرد تا از این حیث اولین شرکت به حساب بیاید. در حال حاضر گلکسی A53، گلکسی A33 و A73 هیچ یک شارژر یا هندزفری درون جعبه ندارند و کاربر باید خودش به صورت جداگانه هزینه خرید آن ها را پرداخت کند.

این موضوع شاید ناراحت نماینده به نظر برسد که البته قطعا هم همینطور هست. اما فکرش را نمی کردیم شرکت های چینی هم بخواهند به این زودی دست به چنین کاری بزنند. فعلا که این رخ داده و ریلمی اوایل همین هفته با انتشار پستی در انجمن خود، بیان کرد که میخواهد شارژر را از درون بسته بندی گوشی مورد انتظار خود یعنی نارزو 50A بردارد. البته علتی که ریلمی آورده نو نیست. این شرکت مدعی شده با حذف شارژر از درون بسته بندی خواسته از محیط زیست محافظت کند و تا سال 2025 هم برای اینکه استفاده از کربن را در ساخت محصولاتش به صفر برساند برنامه دارد.

اما نکته جالب اینجاست که طی مصاحبه ای که ماه گذشته وب سایت XDA Developers با مدیرعامل ریلمی یعنی مدهاو شث داشت، در رابطه با اینکه سرعت شارژر آیا علتی برای حذف آن از جعبه بوده یا خیر هم صحبت شد که مدیرعامل ریلمی مدعی شد چنین چیزی یکی از دلایل این موضوع بوده است. او در صحبت هایش اینطور گفت:

تا حدودی صحبت های مدهاو شث منطقی به نظر می رسند اما وجود همان شارژر 18 واتی درون جعبه هم باعث نمی گردد کاربر به فروشگاه رفته و یک آداپتور را با هزینه ای سوا از هزینه پرداخت شده برای خرید گوشی خریداری کند. اینطور که به نظر می رسد، ریلمی هم می خواهد با این تصمیم سود بیشتری را به جیب بزند اما چرا ناگهان تصمیم گرفته با میان رده ها آغاز کند معین نیست.

حال باید دید واکنش سایر شرکت ها به این مسأله چگونه خواهد بود. اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا کاربران هم به این موضوع عادی نموده اند. بنابراین باید حذف شارژر از درون جعبه را امری اجتناب ناپذیر بدانیم که اگر سال جاری اتفاق نیفتد، سال بعد قطعا رخ خواهد داد. البته این موضوع که به زودی پورت شارژر از گوشی ها حذف خواهد شد هم می تواند تا حدودی مرتبط باشد. شرکت ها به زودی شارژرهای بی سیم خود را راهی بازار می نمایند و به نظر می رسد پورت شارژر هم به تدریج از گوشی های هوشمند حذف گردد تا کاربر با همان شارژرهای مغناطیسی بی سیم محصول خود را شارژ کند. حذف شارژر از درون جعبه می تواند فکر کاربران را برای خرید شارژرهای بی سیم هم آماده کند. شارژرهایی که منبع درآمدی دیگر برای شرکت های تولیدنماینده گوشی های هوشمند خواهند بود.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا حذف شارژر از درون جعبه را تصمیم خوب و در راستای احتیاج کاربران در آینده می بینید؟ به صورت کلی در ازای دریافت چه قابلیتی می پذیرید که شارژر درون جعبه قرار داده نگردد؟

  • قیمت پایین تر
  • حافظه داخلی بیشتر
  • دوربین های بهتر
  • پردازنده سریع تر
  • باتری پرظرفیت تر

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "یک برند بزرگ دیگر هم شارژر را از گوشی های میان رده اش حذف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک برند بزرگ دیگر هم شارژر را از گوشی های میان رده اش حذف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید