بارش شهابی لیرید در روز زمین

به گزارش وبلاگ بانیما، یکی از روزهای اوج بارش شهابی لیرید برای رصد، با روز زمین مصادف شده است. از غروب 22 آوریل تا بامداد 23 آوریل، بارش شهابی لیرید در بیشترین حالت قابل مشاهده خواهد بود.

بارش شهابی لیرید در روز زمین

به گزارش وبلاگ بانیما به نقل از گلوبال نیوز، بارش شهابی لیرید (Lyrids) هر سال در ماه آوریل اتفاق می افتد.

Lyrids یکی از قدیمی ترین بارش های شهابی ثبت شده در تاریخ است. اولین مشاهده قابل استناد این رویداد نجومی در سال 687 میلادی به وسیله رصدگران چینی انجام شد. یعنی انسان ها حداقل 2700 سال است که از بارش شهابی لیرید لذت می برند.

نکاتی درباره تماشای این بارش شهابی در کانادا

بازه زمانی بین 21 آوریل و 23 آوریل برترین زمان برای تماشای بارش شهابی لیرید خواهد بود که اوج آن در ساعت 12 شب 22 آوریل به وقت شرق رخ می دهد.

در نتیجه، برترین شرایط برای رصد ستاره ها ممکن است غروب 22 آوریل تا صبح روز بعد یا قبل از آغاز طلوع ماه در هر دو شب باشد.

در شرایط ایده آل، بدون نور ماه، می گردد بین 10 تا 15 شهاب را در یک ساعت دید. اما Lyrids مستعد موج های غیرقابل پیش بینی است که می تواند منجر به رصد 100 شهاب در ساعت گردد.

موقعیت کانادایی ها برای مشاهده Lyrids بسیار مناسب است، چون این پدیده نجومی در نیم کره شمالی بیشتر قابل مشاهده است.

برای اینکه جایی را پیدا کنید که آلودگی نوری با رصد ستاره ها تداخل نداشته باشد، می توانید از نقشه آلودگی نوری بهره ببرید.

برای بیشتر منطقه ها در کانادا، رفتن به خارج از شهر برای فرار از آلودگی نوری کافی است. با این حال، در منطقه ها پیشرفته تر جنوب و مرکز انتاریو، و در امتداد رودخانه سنت لارنس، احتمالا ساکنان برای یافتن مکان های تاریک برای تماشای ستارگان با سختی روبرو بشوند.

برای شهرنشینان انتاریو و کبک، برترین گزینه این است که به یک پارک استانی بروند تا از آلودگی نوری در امان باشند.

برای رصد بهتر شهاب ها بهتر است حدود نیم ساعت در تاریکی بنشینید تا چشمتان به آن عادت کند و بتواند شهاب های بیشتری را شکار کند.

منبع: خبرکانادا

به "بارش شهابی لیرید در روز زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شهابی لیرید در روز زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید