باید جمعیت دانش آموزان عشایر استان را تجمیع کنیم

به گزارش وبلاگ بانیما، عبدالحسن مقتدایی عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: همکاری و تعامل با مدیران کل سابق آموزش و پرورش استان می تواند جزو مصوبات شورای استان باشد. البته این مدیران کل سابق باید عضو ثابت تلقی شوند تا از نقطه نظراتشان به خوبی استفاده گردد.

باید جمعیت دانش آموزان عشایر استان را تجمیع کنیم

وی اضافه نمود: بسیار باعث خوشحالی است که همه افراد به دور از تفکرات سیاسی دغدغه دارند که برای کسب موفقیت باید بیشتر روی دانش آموزان و جامعه جوان کار کرد. در حقیقت آموزش و پرورش خوزستان به نوعی متولی پنج میلیون نفر در استان است و به وسیله دانش آموزان با خانواده های آنان نیز ارتباط دارد.

استاندار خوزستان توضیح داد: این جلسه به لحاظ استقبال مدیران کل قبلی به نوعی کامل ترین جلسه ای است و این حضور باید نگه داشته شده و از آنها بهره ببریم.

وی گفت: به هر حال تجربه ها نباید رها گردد و هر چه تجربه و موفقیت کسب می کنیم همه را از مردم وام گرفته ایم.

مقتدایی بیان نمود: حضور این مدیران کل باید خود در جلسات پر رنگ تر گردد و کارهای مشاوران آموزش و پرورش استان هم باید با چکش کاری های این مدیران کل انجام گردد همچنین جمع بندی های نهایی مشاوران را با تأیید و کسب نظر از این مدیران کل سابق تصویب نمایند.

وی با اشاره به اینکه مسائل آموزش و پرورش عشایر تا حدودی با مسائل دانش آموزان دو زبانه و مرزنشین مشترک است، گفت: سال جاری چند مبحث را به جایی می رسانیم که جزو اولویت های سال آینده باشند و تا به حال ورزش و جوانان و همچنین حوزه راه به منظور کاهش تلفات و ایجاد زمینه سرمایه گذاری برای اولویت داشتن قطعی شده است.

استاندار با تأکید بر لزوم مطالبه گری مردم بیان نمود: پرونده اولویت دار بودن ورزش و جوانان بسته شده و کارگروهی هم تشکیل شده تا احتیاجهای تجهیزاتی و ساختمان های نیمه تمام این حوزه را اعلام و مشخص نمایند.

مقتدایی ادامه داد: باید برای دانش آموزان عشایر فکری کنیم که جمعیت تجمیع شده و به سمت سرمایه گذاری های ماندگارتر راهنمایی شوند. همچنین معاون سیاسی و اجتماعی به همراه رئیس سازمان برنامه ریزی خوزستان باید در ارتباط با بحث کنکور و آموزش و پرورش عشایر یک کار کارشناسی را انجام دهند.

وی یادآور شد: مدرسه غیزانیه که روی مخزن 200 هزار بشکه ای نفت است هم مسائلی دارد و در حقیقت گرده محرومیت نسبی بر بیشتر نقاط پاشیده شده است و برای مدارس چادری عشایر باید با هلال احمر رایزنی گردد تا چادرهای با ماندگاری 10 تا 30 ساله را جایگزین نمایند البته این مناطق صعب العبور را باید مورد آنالیز قرار داده و در صورت کارشناسی آن وقت چادرها را مستقر کنیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: به هر حال شهروندان با امکانات حداقلی نسبت به شهروندان مرکز استانی با حدبیشتر امکانات در اولویت هستند. در حقیقت قصد ما این است که آموزش و پرورش جزو اولویت های سال آینده باشد.

مقتدایی اضافه نمود: سال گذشته حوزه گردشگری را در استان متمرکز کردیم و 10 پروژه از جمله در مال آقا، شوش و حاشیه کارون آغاز نموده و اعتبارات نیز به طور اتوماتیک به سمتی می رود که جزو اولیت های مشخص شده هستند.

وی بیان نمود: باید نسخه خاص استان را به صورت بومی و محلی بپیچیم و در بحث آموزش و پرورش به ویژه عشایر برای سال جاری فرصتی نداریم. کلا باید یک الگوی جدید را برای مدارس عشایر، دوزبانه ها و کنکور داشته باشیم و در نهایت هم باید عدد و اعتبار مورد احتیاج تحول در این بخش ها را اعلام کنیم.

استاندار خوزستان گفت: معتقدم با تأکید بر توانایی های موجود در استان باید کارها را انجام دهیم. به هر حال اگر طرح مشاور مصوب گردد قاعدتا یک اتفاق و ارتقایی را خواهیم داشت و قطعا امیدی در مردم ایجاد شده و در نهایت به صورت سالانه بهتر هم خواهد شد.

وی تذکر داد: باید به گروه مشاوران نیز تذکری بدهیم چون مقرر شده بود تا برنامه را در شهریور ماه به استان اعلام نمایند و تا به امروز خیلی تأخیر داشته اند.

مقتدایی توضیح داد: حداقل تا پنج دستگاه استان جزو اولویت های استان در سال آینده قرار خواهد گرفت. ایجاد نشاط در خانواده ها به وسیله آن اداره ای است که بیشتر با مردم در ارتباط باشد و آن هم آموزش و پرورش است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اساس کار ما این است که خودمان باید کوشش کنیم چون به امید دیگران نشستن هیچ اتفاقی را برای ما رقم نمی زند.

وی اضافه نمود: واقعا اینکه استان خوزستان 600 هزار بی سواد داشته باشد حرفی برای گفتن نمی ماند و همچنین باید معلوم گردد که چرا هنوز نتوانسته ایم راستا دانش آموزان لازم التعلیم های دانش آموزان را مسدود کنیم.

وی یادآور شد: مسئله مواد مخدر را از امنیتی به اجتماعی تبدیل کردیم و این تغییر رویه آموزش و پرورش آغاز شد.

مقتدایی ادامه داد: تنها اعلام اعتبارهای مورد احتیاج به استانداری لازم نیست بلکه طرح و ایده ها هم باید ارائه گردد. مبارزه با بی سوادی، عشایر، کنکور، دانش آموزان لازم التعلیم و سایر مسائل همه باید با هم مورد ارزیابی و آنالیز قرار بگیرند.

استاندار خوزستان گفت: در ورزش استان کار در حال رسیدن به تنگنا است و ورزش قهرمانی قطعا یک سری هزینه هایی دارد. الزام دستگاه ها به اختصاص اعتبارات مختلف برای ورزش استان پاسخگو نیست ولی به جای آن مشوق هایی قرار دادیم و هر دستگاهی که بیشترین یاری را به ورزش داشت در زمینه تخصیص اعتبارهای استانداری در اولویت خواهد بود.

وی عنوان نمود: از مدیران کل قبلی آموزش و پرورش استان تقاضا دارم تا چند جلسه ما را همراهی نمایند تا کارها انجام گردد و طرح مشاور را ببندیم. تجربه ثابت نموده که هرجایی کار جمعی بوده به نتیجه رسیده است.

مقتدایی یادآور شد: به عنوان مثال کار جمعی در حوزه کارون نتیجه بخش شد و یک ردیف هشت هزار میلیارد تومانی در برنامه ششم توسعه به احیای کارون اختصاص یافت. همچنین از محل طرح توسعه پایدار خیلی از مناطق را مثل مناطق محروم و دو زبانه تحت پوشش قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "باید جمعیت دانش آموزان عشایر استان را تجمیع کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید جمعیت دانش آموزان عشایر استان را تجمیع کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید