بررسی قلعه ها در تاریخ ایران

به گزارش وبلاگ بانیما، مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در دومین نشست علمی تخصصی خود با عنوان دانشنامه مهندسی در ایران، دانشنامه ها و تاریخ مهندسی قلعه ها و جایگاه قلعه ها در تاریخ مهندسی ایران را بررسی می کند.

بررسی قلعه ها در تاریخ ایران

ایسنا: دومین نشست علمی تخصصی دایره المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی) در یک میزگرد و یک جلسه سخنرانی با حضور کارشناسان متخصص میراث فرهنگی و معمار به بررسی مهندسی قلعه ها در ایران می پردازد.

در بخش میزگردِ دانشنامه ها و تاریخ مهندسی قلعه ها، کاظم موسوی بجنوردی - رئیس مرکز دایره المعارف اسلامی - ، پیروز حناچی - شهردار تهران - ، محمدحسن طالبیان - معاون میراث فرهنگی کشور - ، محمدمنصور فلامکی - استاد پیشکسوت معماری دانشگاه تهران - و محمدمهدی محمودی - دبیر نشست - سخنرانی می کنند.

همچنین حمیده چوبک - سرپرست هیات کاوش قلعه الموت و باستان شناس -، محمدرضا اولیا - عضو ایکوموس ایران و مدیر سابق میراث فرهنگی استان یزد - و ژان کلود ووازن - باستان شناس فرانسوی و نویسنده کتاب - درباره قلعه ها و دژهای ایرانی صحبت می کنند.

دومین نشست تخصصی دانشنامه مهندسی در ایران یکشنبه 12 آبان از ساعت 15:30 تا 19 در مرکز همایش های بین الملل رایزنی در نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه شماره 210 برگزار می شود.

همچنین حضورِ عموم در این نشست آزاد و رایگان است، اما علاقه مندان برای اطلاع از نحوه حضور در این جلسه می توانند با شماره 0902758966 تماس بگیرند.

نخستین نشست از این سلسله نشست ها 27 شهریور در دو بخش ِ میزگرد و سخنرانی با دبیری محمدمهدی محمودی برگزار گشت. که در بخش میزگرد تشابهات و تفاوت های دانشنامه های مهندسی و در بخش سخنرانی نیاز و کاربرد دانشنامه مهندسی در ایران بررسی شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "بررسی قلعه ها در تاریخ ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی قلعه ها در تاریخ ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید