ترافیک شبانه 40 درصد افزایش یافته است، خودمان اجازه عبور و مرور از خط ویژه را می دهیم

به گزارش وبلاگ بانیما، رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه خاموشی معابر افزایش تصادفات در بعضی مقاطع را به دنبال داشت از مشخص سهم تقصیر برای سازمان های دخیل در این رابطه اطلاع داد.

ترافیک شبانه 40 درصد افزایش یافته است، خودمان اجازه عبور و مرور از خط ویژه را می دهیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ بانیما، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع ترافیک پرداخت و گفت: وقتی محدودیت طرح ترافیک در ساعت 16 به خاتمه می رسد افراد می توانند با وسیله نقلیه شخصی خود به هسته مرکزی وارد شده و با نزدیک شدن به زمان شروع محدودیت تردد شبانه می خواهند پیش از ساعت 21 به مقصد خود برسند که این موضوع منجر به ایجاد تراکم و حجم بالای بار ترافیکی در معابر می گردد.

رئیس پلیس راهور پایتخت توضیح داد: با تحلیل روز های اخیر نسبت به سال های گذشته و دوران قبل از کرونا مشخص شد که ترافیک شبانه در تهران تا 35 تا 40 درصد افزایش داشته است؛ البته چند سال اخیر یادمان نرفته که تهران 6 ماه در ترافیک قفل می شد، یعنی آن موقع نه کرونا و نه محدودیت ترافیکی از ساعت 21 وجود داشت و نه طرح ترافیک تا ساعت 16 اجرا می شد، یعنی خیلی شرایط ما نسبت به گذشته بهتر است؛ بنابراین به شهروندان تهرانی توصیه می کنیم ساعات تردد خود را تنظیم نمایند.

وی با بیان اینکه اکنون در بعضی مقاطع مجبور هستیم حتی خط ویژه را زیر بار ترافیک ببریم و به سایر وسایل نقلیه نیز اجازه تردد را از خط ویژه بدهیم، اظهار داشت: توقف در کنار مراکز تجاری و مراکزی که مخصوصاً در مجاورت میادین اصلی قرار دارند، منجر به اختلال در ترافیک می گردد که همکاران بنده مجبور می شوند در این نقاط هم اعمال قانون داشته باشند هم خودرو ها را با جرثقیل جابه جا نمایند.

رئیس پلیس راهور پایتخت به بحث جرایم محدودیت های کرونایی پرداخت و گفت: تمام جرائم احتمال بخگرددگی دارند، یعنی رانندگان وسایل نقلیه باید روال قانونی آن را طی نمایند و به وسیله مراجع مربوطه در تجدیدنظر ها برای این کار اقدام نمایند، فرقی نمی کند که جرایم رانندگی مربوط به محدودیت های کرونایی باشد یا خیر.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به صدور مجوز تردد برای بعضی ارگان ها و سازمان ها در ساعات محدودیت تردد شبانه، توضیح داد: پس از اعمال محدودیت تردد شبانه، سازمان های زیادی مانند ارگان های امدادی و بهداشتی که احتیاج به تردد شبانه داشتند، به وسیله فرمانداری تهران، مجوز تردد اخذ کردند البته اگر اعمال قانونی برای این دسته از خودرو ها نیز صورت گیرد این جریمه از سیستم پاک خواهد شد.

وی درباره اجرای طرح موتوریار گفت: ما طرح موتوریار را جایگزین توقیف و انتقال موتورسیکلت های مختلف به پارکینگ کردیم و آسیب های این طرح از انتقال موتور به پارکینگ کمتر بوده و همچنین کار اجتماعی خوبی است که می تواند بدون حاشیه های مختلف اجرا می گردد؛ این طرح در ساعات مشخصی اجرا می گردد، مهم این است که روش را بازنگری نموده و آن را از یک روش پرحاشیه و پرمسئله به روشی جدید، با کمترین حاشیه و افزایش راندمان تبدیل کردیم.

سردار حمیدی گفت: اگر راکب موتور سیکلت متخلف نخواست در طرح موتوریار شرکت کند، موتورسیکلت وی توقیف و توسط کفی (جرثقیل) به پارکینگ راهنمایی می گردد.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه تهران در سال گذشته رتبه نخست کشوری در کاهش تصادفات را به خود اختصاص داد، اظهار داشت: سال جاری نیز بیشترین کاهش کشته را در تصادفات بین شهر های کشور شاهد هستیم.

وی درباره شرایط خاموشی معابر و افزایش تصادفات شبانه اظهار داشت: خاموشی معابر آسیبی به ما زد و آن هم افزایش تصادفات در بعضی مقاطع بود، برای تک تک موضوعات به وجود آمده با توجه به خاموشی معابر، پرونده تشکیل دادیم، برای سازمان های دخیل در این رابطه سهم تقصیر مشخص نموده و پرونده ها را به مراجع قضائی ارسال کردیم، اما با توجه به پیگیری های اجرا شده و جلسات برگزار شده، از هفته گذشته شرایط خاموشی معابر بهتر شده، اما همچنان در بعضی از مقاطع و معابر تاریکی گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ترافیک شبانه 40 درصد افزایش یافته است، خودمان اجازه عبور و مرور از خط ویژه را می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترافیک شبانه 40 درصد افزایش یافته است، خودمان اجازه عبور و مرور از خط ویژه را می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید