ترسناک ترین و عجیب ترین گیاهان دنیا

به گزارش وبلاگ بانیما، در طبیعت گیاهانی وجود دارد که بسیار کمیاب و عجیب و غریب هستند و ظاهری ترسناک دارند در ادامه این مطلب ترسناک ترین و عجیب ترین گیاهان دنیا را بشناسید.

ترسناک ترین و عجیب ترین گیاهان دنیا

گیاهانی که موش خوار هستند، قارچ های عجیب و برگ هایی که در کنار یکدیگر می رقصند و گل هایی که بوی جسد های فاسد می دهند. همه این شگفتی های طبیعت درمیان نادرترین، عجیب و غیر معمول ترین گونه های گیاهی در دنیا هستند. بعضی از آن ها به طرز شگفت آوری زیبا هستتند و بعضی از آن ها هم مانند فیلم های ترسناک هستند ؛ در این بخش از دانستنی های وبلاگ بانیما با ما همراه باشید تا با عجیب ترین گیاهان روی کره زمین آشنا شوید.

1. گیاه موشخوار پارچی (NEPENTHES ATTENBOROUGHII)

حتی ساده ترین نوع این گیاه هم عجیب و جالب است. این گونه در سال 2009 کشف شده و گوشتخوار است. اعتقاد بر این است که این گیاه بزرگ ترین گیاه گوشتخوار شناخته شده در دنیا می باشد و قادر به هضم موش صحرایی نیز است. دانشمندان آن را در کوه فیلیپین یافته اند.

2. سروپگیا (CEROPEGIA WOODI)

سروپگیا یکی دیگر از عجیب ترین گیاهان دنیا است که یک گل عجیب با گلبرگ های آمیخته شده دارد. گل شبیه به لوله ای است که با موهای کوچک ردیف شده که حشرات را به سمت گیاه جذب می کند و به دام می اندازد.

3. گل پلیکان(ARISTOLOCHIA GRANDIFLORA)

این گل ها به طرز شگفت انگیزی زیبا هستند؛ با رگه های رنگارنگ و الگوهای پیچیده به جای گلبرگ. اما خیلی به آن نزدیک نشوید، که برای ساعت ها بوی موش مرده از بینی تان خارج نخواهد شد. این گیاه از بوی جوندگان فقط جهت جذب گرده افشان ها استفاده می کند.

4. گیاه فلای پپر (PINGUICULA GIGANTEA)

گیاه فلای پپر یکی از عجیب ترین گیاهان دنیا است. هر چیزی که در برگ هایش بنشیند را نگه میدارد و بلافاصله آن را هضم می کند. سطح بالایی گیاه پوشیده شده از آنزیم های هضم کننده برای به دام انداختن قربانیانی همچون پشه ها و حشرات دیگر است اما این گیاه همچنین میتواند مواد مغذی گرده ها را جذب کند.

5. گل جسد

گل بدبو یا گل جسد بزرگترین گل دنیا و یکی از عجیب ترین گیاهان دنیا است. است. این گل که بومی جنگل های سوماترا است، بوی تندی دارد که بوی گوشت فاسد شده را می دهد. ارتفاع این گیاه ممکن است تا 3 متر برسد.

بیشتر بخوانید: دنیای حیوانات بی حد و مرز اسـت. هرچه درباره آن ها تحقیق کنیم باز هم هرروز حقایق بیشتری را درباره حیوانات و رفتارشان کشف می کنیم. اگر مطلب عجیب ترین گیاهان دنیا برای شما جالب بود مقاله آنچه درباره حیوانات و رفتارشان نمی دانید! را نیز بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "ترسناک ترین و عجیب ترین گیاهان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین و عجیب ترین گیاهان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید