خبرنگاران تا به امروز 212 هزار نفر از اماکن تاریخی اصفهان بازدید کردند

به گزارش وبلاگ بانیما، اصفهان - خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی اصفهان گفت: از 28 اسفند تا سوم فروردین 212 هزار توریست از مجموعه های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند.

خبرنگاران تا به امروز 212 هزار نفر از اماکن تاریخی اصفهان بازدید کردند

فریدون الهیاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی استان در گفت و گو با وبلاگ بانیما افزود: در این اماکن تاریخی پیش بینی های لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و بازدید نوبتی گردشگران انجام شده است.

وی ادامه داد: تمام کوشش ما بر این است که ضمن پویایی گردشگری استان کوچکترین آسیب به حوزه سلامت وارد نگردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان توضیح داد: عموم هتل ها و اماکن اقامتی گواهی ایمن پذیرش مسافر را دریافت کردند و هتل هایی که این گواهی را دریافت نکردند چون صدور پروانه بهره برداری منوط به رعایت ضوابط و قوانین بهداشتی بوده گواهی و بازرسی های بهداشتی انجام شده است.

وی افزود: از 28 اسفند تا سوم فروردین بیش از هزار مورد بازرسی و نظارت ازهتل ها و اماکن اقامتی استان انجام شده و نظارت از این اماکن نسبت به گذشته 300 درصد افزایش داشته است.

الهیاری با بیان اینکه در استان دغدغه های جدی در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت مردم وجود دارد، اعلام نمود: باید در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی مباحث گردشگری در چارچوب ضوابط ایمن حرکت نمایند.

وی گفت: در ستاد اجرایی خدمات سفر استان در اسفندماه 99 تصمیمات خوبی گرفته شد و اماکن گردشگری و اقامتی مکلف به دریافت گواهی ایمن شدند تا سرویس دهی در قالب سفر هوشمند تنظیم و انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: در استان 35 هزار نفر ظرفیت اقامت وجود دارد که با شیوع کرونا باید 50 درصد ظرفیت اقامتگاه ها فعال گردد از این رو براساس پیش بینی ها پذیرای 18 هزار نفر ظرفیت اقامت در ایام نوروز هستیم.

به گفته وی، از روز 28 اسفند تا سوم فروردین حدود 22 هزار نفر و تا امروز چهارم فروردین بالغ بر 30 هزار نفر اقامت در استان اصفهان انجام شده است.

استان اصفهان دارای بیش از 600 خانه تاریخی است که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار گرفته است.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام های میدان نقش دنیا، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت دنیای رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

تا به امروز بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی این استان شناسایی شده و یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تا به امروز 212 هزار نفر از اماکن تاریخی اصفهان بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تا به امروز 212 هزار نفر از اماکن تاریخی اصفهان بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید