خبرنگاران جسد نوجوان غرق شده گنبدی از آب بندان خارج شد

به گزارش وبلاگ بانیما، گنبدکاووس - خبرنگاران - رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با کوشش تیم های امدادی این جمعیت و نیز یاری نیروهای محلی جسد نوجوان 12 ساله از اهالی روستای ایمر ملاساری بخش مرکزی این شهرستان که در آب بندان حومه روستا غرق شده بود، از آب خارج شد.

خبرنگاران جسد نوجوان غرق شده گنبدی از آب بندان خارج شد

اصغر نودهی عصر سه شنبه به خبرنگار وبلاگ بانیما گفت: پس از اعلام گزارش یک مورد غرق شدگی در آب بندانی در محدوده راستا گنبدکاووس - آق قلا روستای ایمری ملاساری توسط اورژانس 115 به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گنبدکاووس در ساعت 13 و 28 دقیقه امروز، بلافاصله تیم امدادی و غواصی این جمعیت به محل حادثه اعزام شد.

وی بابیان اینکه نیروهای امدادی هلال احمر با یاری نیروهای محلی پس از 2 ساعت کوشش پیکر این نوجوان را پیدا و از آب خارج کردند، اضافه نمود: علت این حادثه وارد نبودن به فن شنا توسط این نوجوان بود که ظهر امروز به همراه دوستانش برای شنا به آب بندان رفته بودند.

نودهی افزود: هر ساله با گرم شدن هوا بچه ها و نوجوانان گنبدی برای تفریح و شنا به داخل رودخانه ها و آب بندان ها می فرایند که بعضی از آنها به سبب وارد نبودن به اصول شنا، غرق شده و جان خود را از دست می دهند.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس یادآور شد: از دو ماه گذشته تا الان چهار مورد غرق شدگی در سد دانشمند، رودخانه گرگانرود محدوده روستای آق آباد، آب بندان بی بی شیروان و امروز هم آب بندان ایمر این شهرستان رخ داده است.

گرمای شدید هوا، نبود امکانات کافی برای گذراندن اوقات فراغت در مناطق شمالی و کم برخوردار گلستان و نزدیکی سکونت گاه ها به سدها و کانال های آب سبب شده تا آب تنی به پای ثابت سرگرمی جوانان و نوجوانان این منطقه تبدیل گردد اما عدم تسلط به فن شنا، پیامد تلخی برای این وقت گذرانی ها دارد که تاوان آن را خانواده ها با مصیبت غرق شدن فرزندان خود می دهند.

گلستان با داشتن پنج حوضه آبریز گرگان رود، قره سو، اترک سفلی، شرق خلیج گرگان و نکارود علیا، دارای 2 هزار و 700 کیلومتر رودخانه شاخه اصلی و فرعی است.

این استان در بخشی از حوضه آبریز دریای خزر واقع است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی دارای رودخانه های پرآب و مهمی است که این رودها از شریان های اصلی و ارزشمند حیات مالی به ویژه در عرصه کشت انواع محصولات کشاورزی استان به شمار می فرایند.

استان گلستان 14 سد با ظرفیت حدود 300 میلیون مترمکعب آب در دست بهره برداری دارد که بیشتر برای مهار سیلاب و تامین احتیاج بخش کشاورزی ساخته شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جسد نوجوان غرق شده گنبدی از آب بندان خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جسد نوجوان غرق شده گنبدی از آب بندان خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید