خبر مهم برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی، سقف ارزش کالای صادراتی معین شد

به گزارش وبلاگ بانیما، دولت مصوبه مربوط به اصلاح ماده (10) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درخصوص مشخص و اعمال محدودیت در سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی را ابلاغ کرد.

خبر مهم برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی، سقف ارزش کالای صادراتی معین شد

به گزارش وبلاگ بانیما به نقل از ایبِنا، در جلسه هیئت وزیران مورخ 8 مرداد 1399، پیشنهاد اصلاح ماده (10) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع مشخص و اعمال محدودیت در سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی به تصویب رسید.

پیشنهاد فوق با توجه به توافق اجرا شده در جلسه مورخ 6 مرداد 1399 ستاد هماهنگی مالی دولت و با کسب نظر مشورتی اتاق بازرگانی، با هدف تقویت فرایند صادرات و صیانت از عملکرد تجار فعال در حوزه صادرات و مدیریت نحوه بازگشت ارز صادرکنندگان در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دولت، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آنالیز و تصویب در هیئت دولت ارایه شده بود.

به موجب مصوبه هیئت وزیران، سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی برای سال اول پانصد هزار دلار و برای سال دوم دو میلیون دلار مشخص شد. لیکن واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری، از سقف ارزش کالای صادراتی مستثنی شدند.

این مصوبه توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "خبر مهم برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی، سقف ارزش کالای صادراتی معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی، سقف ارزش کالای صادراتی معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید