خمجانی: عملکرد بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک باید آسیب شناسی گردد، غیبت نفرات اصلی در توکیو ضربه زد

به گزارش وبلاگ بانیما، رئیس سابق انجمن بسکتبال با ویلچر معتقد است که عملکرد تیم ملی در پارالمپیک 2020 توکیو باید آسیب شناسی گردد تا تیم ملی با شرایط بهتری در رویدادهای پیش رو حضور پیدا کند.

خمجانی: عملکرد بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک باید آسیب شناسی گردد، غیبت نفرات اصلی در توکیو ضربه زد

حبیب خمجانی، رئیس سابق انجمن بسکتبال با ویلچر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ بانیما، درباره عملکرد تیم ملی در پارالمپیک 2020 توکیو گفت: تیم ملی پس از قطعی شدن حضورش در پارالمپیک 7 مرحله اردو برگزار کرد تا آماده شرکت در این بازی ها گردد. متاسفانه در زمان اعزام تیم به توکیو یکی از بازیکن کرونایی شد و در ژاپن هم یکی دیگر از نفرات به علت ابتلا به این ویروس به قرنطینه رفت تا دست کادر فنی بسته گردد و به تیم ضربه وارد گردد. به این شرایط باید غیبت بعضی دیگر از نفرات اصلی در تورنمنت های قبلی را هم افزود؛ از جمله اینکه یکی از نفرات اصلی تبعه ترکیه شده و یک بازیکن دیگر به علت مسائل خانوادگی حضور نداشت.

وی ادامه داد: ایران با قرعه سختی روبرو بود و جدال با آمریکا، بریتانیا، استرالیا و آلمان کار را سخت تر از همواره می کرد. تیم ملی آغاز خوبی نداشت، اما هر چه از بازی ها گذشت، عملکردش بهتر شد. به هر حال معتقدم که ملی پوشان به مقدار خودشان توانستند بازی های خوبی ارائه نمایند. زمانی که دو بازیکن اصلی تیم به علت کرونا در ترکیب حضور ندارند، کار واقعاً سخت می گردد و همه ارنج ها و برنامه ها و تاکتیک ها از بین می رود و همین مسئله هم باعث شکست مقابل آلمان شد. شاید اگر این اتفاق نمی افتاد، می توانستیم آلمان را شکست بدهیم و به جمع 8 تیم برتر صعود کنیم.

دبیر کنونی انجمن بسکتبال با ویلچر ادامه داد: باید خیلی زود یک جلسه با حضور کادر فنی تیم و مسئولان فدراسیون برگزار گردد تا آسیب شناسی لازم صورت بگیرد. در واقع عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی باید درباره شرایط این تیم در توکیو توضیحات لازم را ارائه کند تا همه در جریان شرایط موجود قرار بگیریم. ما اواخر امسال مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه را داریم و بعد از آن هم بازی های پاراآسیایی 2022 چین در پیش است که باید خیلی زود به فکر ترمیم نقاط ضعف باشیم.

خمجانی درباره صحبت های آقاکوچکی مبنی بر اینکه وارث بازیکن سالاری در این ملی بوده، گفت: وظیفه سرمربی این است که شرایط لازم برای صمیمیت و دوستی در بین بازیکنان و اعضای تیم را فراهم کند. من با توجه به اینکه در تمرینات حضور نداشتم، نمی دانم بازیکن سالاری بوده یا نه، ولی در مجموع باید خط قرمزها از سوی بازیکنان رعایت گردد. شاید احساس سرمربی بر این موضوع بوده، به هر حال باید یکدلی در تیم ملی وجود داشته باشد و نباید این اجازه داده گردد تا بازیکنی مشخص تکلیف کند.

وی درباره تجهیزاتی که در اختیار ملی پوشان واقع شده است، اسم کرد: کمیته ملی پارالمپیک مبلغ 25 میلیون تومان به هر ورزشکار پرداخت کرد تا ویلچر مورد احتیاج خریداری گردد. البته همانطور که می دانید، قیمت یک ویلچر خوب بین 120 تا 170 میلیون تومان است. ضمن اینکه یک ویلچر خوب تاثیر بسیار زیادی در عملکرد بازیکن دارد و این تاثیر شاید تا 70 درصد هم برسد.

خمجانی درباره نداشتن بازی تدارکاتی قبل از اعزام به توکیو توضیح داد: تیم ملی 7 اردو برگزار کرد و فقط در 2 اردو با تیم های باشگاهی از اصفهان و قم بازی محبت آمیز داشت. قرار بود این تیم به ترکیه برود و با میزبان و الجزایر در یک تورنمنت سه جانبه شرکت کند، اما این تورنمنت برگزار نشد. البته برنامه ریزی لازم از سوی انجمن که ریاستش بر عهده آقاکوچکی است، انجام شد، اما هیچ ملاقات تدارکاتی تنظیم نشد و تیم بدون بازی محبت آمیز به توکیو رفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خمجانی: عملکرد بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک باید آسیب شناسی گردد، غیبت نفرات اصلی در توکیو ضربه زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خمجانی: عملکرد بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک باید آسیب شناسی گردد، غیبت نفرات اصلی در توکیو ضربه زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید